Biznes za 10 tys. zł

Franczyza za niewielkie pieniądze
Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Według analityków WGN, rynek nieruchomości po chwilowym spadku na początku pandemii wrócił do normalności. Do grupy od marca dołączyło siedem nowych biur franczyzowych. W sumie sieć ma ich już 84.

We wrześniu otworzyły się trzy oddziały, z czego jeden to kolejne biuro naszego dotychczasowego partnera – mówi Dagmara Komarnicka,  menedżer rozwoju sieci franczyzowej WGN. Pozytywną weryfikację przeszło kolejnych siedmiu kandydatów. Do końca roku WGN planuje otwarcie kolejnych 10-12 biur.

Wieczna hossa

Zdaniem Dagmary Komarnickiej, hossa na rynku nieruchomości była, jest i będzie, ponieważ mieszkania, domy oraz działki są najbardziej stabilną lokatą kapitału. Inwestycje w nie stały się najpopularniejszym sposobem lokowania pieniędzy nie tylko w Polsce.

Z naszych statystyk wynika, że przeciętny Polak zmienia własne lokum ponad osiem razy w swoim życiu. Dlatego pracy w zawodzie nieruchomościowca nigdy nie zabraknie – mówi Dagmara Komarnicka.

W tej chwili największym zainteresowaniem klientów cieszą się działki i domy oraz nieruchomości premium, w tym apartamenty i rezydencje.

Od połowy sierpnia odnotowaliśmy większe zainteresowanie również nieruchomościami inwestycyjnymi. To wyraźnie pokazuje, że inwestorzy przerzucają się z zakupu mieszkań pod wynajem na nieruchomości komercyjne, takie jak lokale handlowe lub biurowe. Natomiast ci z głębszym portfelem kupują kamienice albo tereny inwestycyjne – mówi Dagmara Komarnicka.

W sumie we wrześniu cała grupa WGN przeprowadziła 1 100 transakcji.

To bardzo dobry wynik, biorąc pod uwagę nie tylko obecną sytuację, ale i całą historię działania grupy WGN – mówi Dagmara Komarnicka.

Zagranica stoi

Firma w tym roku miała się bardziej skupić na pozyskaniu i obsłudze klientów z zagranicy.

Niestety, koronawirus pokrzyżował te plany. To efekt zamknięcia granic, ograniczeń w transporcie międzynarodowym i zamrożenia części gospodarek zagranicznych – mówi Dagmara Komarnicka.

W 2019 roku 4,5 proc. wszystkich transakcji w Grupie WGN przeprowadzonych było z klientami zagranicznymi. W tym roku jest ich mniej niż 2,7 proc.

Sądzimy jednak, że do końca roku liczba ta zdecydowanie wzrośnie. Dobrze wypromowaliśmy markę WGN na świecie, m.in. dzięki obecności na najważniejszych międzynarodowych wydarzeniach branżowych, współpracy z amerykańskim koncernem nieruchomości Realty Executives International oraz międzynarodowemu portalowi WGN.pl – mówi Dagmara Komarnicka.

Warunki współpracy

Minimalna kwota, którą trzeba zainwestować, żeby otworzyć biuro nieruchomości pod szyldem WGN, to 10-15 tys. zł. Zawiera się w tym opłata startowa rzędu 3 tys. zł netto, marketing lokalny oraz pierwsze koszty związane z prowadzeniem działalności, takie jak urządzenie i obrandowanie lokalu.

Z naszego doświadczenia wynika, że zwrot z inwestycji może nastąpić już w trzecim miesiącu od momentu rozpoczęcia działalności ale w naszej historii zdarzają się biura, które transakcje mają już w pierwszym miesiącu. A to dzięki m.in. dostępowi do ogromnej bazy ofert całej Grupy WGN – mówi Dagmara Komarnicka.

Partnerami WGN mogą zostać zarówno osoby, które nie mają doświadczenia w nieruchomościach, jak i pośrednicy z długim stażem pracy w branży. Dla franczyzodawcy najważniejsze jest to, żeby franczyzobiorca miał cechy menedżerskie, takie jak determinacja, konsekwencja w działaniu, dążenie do sukcesu i umiejętność kierowania zespołem.

Kandydaci na partnerów WGN muszą dysponować własnym lub wynajętym lokalem, o powierzchni min. 30 m2, zlokalizowanym w miejscu o dużym natężeniu ruchu, w ciągu komunikacyjnym, najlepiej z witryną. Powinien się on znajdować na parterze. Niezbędna jest także możliwość zamieszczenia podświetlanej reklamy zewnętrznej o powierzchni min. 3,5 m2.

 

WIZYTÓWKA GRUPY WGN

Sieć biur nieruchomości.

  • liczba placówek franczyzowych: 80
  • minimalna kwota inwestycji: 10-15 tys. zł
  • czas zwrotu z inwestycji: 3 miesiące
Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €