Włosi chcą nad Wisłę

Z ziemi włoskiej do Polski
Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Pomysł na Comparello Bello narodził się siedem lat temu.

– Trzej koledzy, świeżo po studiach, zdecydowali  zainwestować we wspólny biznes – opowiada Giuseppe Runza, współwłaściciel restauracji Comparello Bello.

Postanowili otworzyć restaurację, z bardzo bogatym menu. W karcie Comparello Bello znajdziemy bowiem włoskie pizze i pasty, ale też hamburgery, kanapki, dania mięsne, desery, sałatki, do tego napoje, drinki.

Teraz Polska

We Włoszech działają obecnie trzy restauracje marki. Teraz Comparello Bello wychodzi za granicę, zaczynając od Polski. 

– Polska to rozwijający się rynek, dlatego zdecydowaliśmy, że właśnie tutaj rozpoczniemy naszą zagraniczną ekspansję – mówi Giuseppe Runza.

Marka poszukuje masterfranczyzobiorcy, który zajmie się otwieraniem restauracji nad Wisłą. Na początek konceptowi zależy na otwarciach w dużych miastach. Potrzebny jest lokal wielkości 150-200 m2. Kwota inwestycji to ok. 150 tys. euro, przy pomieszczeniach nie przystosowanych do potrzeb gastronomii. Jeśli znajdziemy lokal po gastronomii, inwestycja będzie mniejsza. Część wydatków można też sfinansować leasingiem. Nie ma opłaty za przystąpienie do sieci. Miesięczna opłata franczyzowa to 4 proc. od obrotu przez pierwsze dwa lata trwania umowy i 5 proc. przez kolejne dwa lata.

Włoski sznyt

Franczyzodawcy zależy na tym, aby do polskich restauracji przenieść włoską atmosferę. 

– Comparello Bello to w wolnym tłumaczeniu „fajny przyjaciel” – wyjaśnia Giuseppe Runza. – Chcemy, aby polscy goście poczuli w restauracjach urok włoskiej gościnności i posmakowali potraw przygotowanych z oryginalnych produktów i na podstawie oryginalnych receptur. Dlatego dużą wagę przykładamy do odpowiedniej obsługi.

Menedżer, szef obsługi i szef kuchni każdego lokalu odbędą szkolenie we Włoszech. Dla reszty personelu zostanie zorganizowane dodatkowe szkolenie już na miejscu w Polsce. Większość produktów, wykorzystywanych w kuchni, będzie sprowadzana bezpośrednio z Italii, m.in. mąka na pizzę, makaron, pomidory, mozarella, oliwa. Oczywiście franczyzobiorca otrzyma receptury wszystkich dań oraz zestaw sprzętów niezbędnych do wyposażenia kuchni – co ma pozwolić na otworzenie włoskich smaków. 

– Naszą ofertę kierujemy do bardzo szerokiej grupy klientów – podkreśla Giuseppe Runza. – Od rodzin przez osoby na lunchach biznesowych, po gości, którzy uwielbiają życie nocne. Nasze restauracje są czynne od godz. 6 do 4.

 

WIZYTÓWKA COMPARELLO BELLO

Sieć włoskich restauracji.

  • 3 restauracje we Włoszech
  • kwota inwestycji 150 tys. euro
  • wymagana powierzchnia lokalu 150-200 m2
Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200
Author
Monika Wojniak-Żyłowska
dziennikarz

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €