Własny biznes za niewielkie pieniądze
– Franczyzobiorca, który zdecyduje się przystąpić do naszej sieci powinien mieć 8-10 tys. zł na inwestycję – mówi Piotr Porożyński, dyrektor zarządzający mTlumaczenia.pl.
Kto najczęściej korzysta z waszych usług?
Współpracujemy z setkami dużych firm oraz instytucji i oczywiście również z klientami indywidualnymi. Obsłużyliśmy już ponad 150 tys. klientów. Ofertę kierujemy głównie do firm, w tym zagranicznych, bo to one przynoszą największe przychody. Współpracujemy głównie z polskim i międzynarodowym biznesem który ma oddziały w Polsce, ale także z firmami z Niemiec, Wielkiej Brytanii i Francji. Jeden zagraniczny klient poleca nas innej zaprzyjaźnionej firmie. Z klientów detalicznych ostatnio dużą grupę stanowią również Białorusini i Ukraińcy, którzy potrzebują przetłumaczyć dokumenty, aby móc podjąć pracę w naszym kraju.
Zajmujemy się też tłumaczeniami aplikacji i gier na smartfony czy programów edukacyjnych. Są to intratne zlecenia, zapewniające pracę na kilkanaście tygodni, niektóre projekty są rozwijane latami. Realizujemy je na wiele języków jednocześnie. W ofercie mamy tłumaczenia ze wszystkich języków europejskich i większości świata, łącznie z językami azjatyckimi i niektórymi afrykańskimi.
W jakich miastach chcecie otworzyć kolejne biura tłumaczeń?
Obecnie szukamy franczyzobiorców zainteresowanych otwarciem biura tłumaczeń w Krakowie, Katowicach i Gdańsku. Ale jesteśmy otwarci też na inne lokalizacje. Jednak nasza strategia zakłada prowadzenie biur tylko w miastach wojewódzkich z obsługą całego regionu. Stawiamy na jakość a nie ilość. Obecnie sieć liczy jedno biuro własne we Wrocławiu i trzy franczyzowe w Szczecinie, Warszawie i w Poznaniu.
Jaką kwotą powinien dysponować potencjalny franczyzobiorca mTłumaczenia.pl?
Franczyzobiorca, który zdecyduje się przystąpić do sieci powinien mieć 8-10 tys. zł na inwestycję. Za te pieniądze musi wynająć i wyposażyć biuro, a także opłacić czynsz za pierwsze dwa miesiące działalności.
Lokal najlepiej, żeby znajdował się w centrum miasta. Franczyzodawca nie pobiera opłaty wstępnej, a opłata bieżąca zależna jest od dochodu biura i jest ustalana z każdym franczyzobiorcą indywidualnie.
Potencjalny franczyzobiorca powinien wykazywać się umiejętnościami handlowymi i dobrze, żeby miał też doświadczenie w prowadzeniu własnego biznesu. I wcale nie musi być tłumaczem!
Czy to oznacza, że dopuszczacie możliwość, że biuro tłumaczeń będzie kolejnym biznesem przedsiębiorcy?
Tak, dokładnie. Można np. połączyć agencję tłumaczeń z prowadzeniem biura podróży, księgowego lub finansowego.
Co leży w obowiązkach franczyzobiorcy?
Na co dzień będzie zajmował się pozyskaniem klientów zainteresowanych usługą tłumaczenia. Otrzyma od nas kontakt do sprawdzonych tłumaczy, którzy będą realizować zlecenia. Po trzech, czterech miesiącach współpracy powinien już osiągać zysk w wysokości 4-20 tys. zł. Zależy, ilu klientów uda się licencjobiorcy przez ten czas pozyskać. Na początku najlepiej, żeby franczyzobiorca sam obsługiwał klientów, a po kilku miesiącach działalności zatrudnił pracownika do pomocy i zajął się tylko pozyskiwaniem nowych zleceń. Franczyzodawca pomoże mu w rekrutacji właściwej osoby.
Rozmawiała Anna Smolińska
WIZYTÓWKA MTLUMACZENIA.PL
Sieć biur tłumaczeń.
- kwota inwestycji: 8-10 tys. zł
- liczba placówek: 4
- prognozwany zysk: 4-20 tys. zł miesięcznie
Wyróżnione franczyzy
Nest Bank
Placówki bankowe
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Żabka
Sklepy typu convenience
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Santander
Placówki bankowe
So Coffee
Kawiarnie
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.


