Otwieramy drogerię
Inwestycja w drogerię Natura to kwota rzędu 200-250 tys. zł. Na razie sieć otwiera sklepy agencyjne, ale rozważa uruchomienie modelu franczyzowego.
Drogerie Natura to jedna z najdłużej działających sieci na rynku kosmetycznym. Obecnie sieć liczy blisko 300 placówek.
– Bieżący rok ze względu na pandemię jest bardzo nietypowy jeśli chodzi o inwestycje – mówi Justyna Michalska, dyrektor ds. marketingu drogerii Natura. – Zarząd spółki ograniczył inwestycje w otwarcia nowych sklepów własnych. Jednak bieżąca sytuacja nie zraziła do inwestowania naszych nowych partnerów biznesowych i mimo pandemii otworzymy cztery sklepy agencyjne. Na kolejny rok stawiamy sobie bardzo ambitne cele jeśli chodzi o pozyskanie nowych agentów, planujemy około 20 otwarć. Rozważamy również uruchomienie modelu franczyzowego.
Przemyślana lokalizacja
Marka chce otwierać drogerie w miastach powyżej 15 tys. mieszkańców, najchętniej na osiedlach, w centrach miast, czy w mniejszych parkach handlowych.
– Dużo zależy od otoczenia handlowego. Wypracowaliśmy algorytm, który pozwala nam na oszacowanie potencjału danej lokalizacji, biorąc pod uwagę wiele czynników – dodaje Justyna Michalska. – Zależy nam przede wszystkim, aby nowy sklep agencyjny przynosił naszemu partnerowi oczekiwane zyski jak najszybciej.
Optymalna powierzchnia sprzedaży powinna wynieść od 120-150 m2. Idealnie gdyby lokal miał kształt prostokąta, tak aby łatwo było w nim się odnaleźć przyszłym klientom. Całkowita kwota inwestycji w drogerię zależy od powierzchni sklepu oraz standardu wykończenia, wybranego przez partnera i mieści się zazwyczaj w widełkach 200-250 tys. zł. W tej kwocie zawiera się remont i adaptacja lokalu oraz zatowarowanie, które kosztuje ok. 1,1 tys. zł na 1 m2.
– Współdzielimy ten koszt z przyszłym inwestorem – podkreśla Justyna Michalska. – Miesięczne opłaty to maksymalnie 1 tys. zł.
Osiągnięcie progu rentowności powinno nastąpić maksymalnie w sześć miesięcy, natomiast zwrotu z inwestycji należy się spodziewać w trzecim roku działalności.
– Dużo zależy od kosztów stałych, związanych z umową najmu i wielkością generowanego obrotu – dodaje Justyna Michalska.
Prowizja od sprzedaży
Partnerzy otrzymują od centrali projekt sklepu, rzut techniczny umeblowania lokalu, system kasowy, w tym komputery, drukarki fiskalne, skanery i terminale płatnicze. Oprócz tego firma zapewnia podręcznik operacyjny, szkolenia dla kierownika sklepu, pomoc w uruchomieniu placówki poprzez wsparcie dedykowanego pracownika centrali. Agent zatrudnia personel, wynajmuje lokal (lub jest jego właścicielem) i realizuje sprzedaż w imieniu spółki, za co otrzymuje co miesiąc prowizję.
A jak na pracę sieci wpłynęła pandemia? Czy obroty sklepów spadły?
– Zadziwiająco sklepy poza galeriami handlowymi nie ucierpiały istotnie na pandemii. Wielu z naszych agentów sprzedaje na poziomie zbliżonym do poprzedniego roku, a kilku z nich udaje się generować wzrosty – zapewnia Justyna Michalska. – Zaproponowaliśmy naszym agentom pomoc w pozyskaniu środków od rządu, jednak okazało się, że doskonale radzą sobie sami lub też nie spełniali warunków umożliwiających skorzystanie z Tarczy Antykryzysowej.
WIZYTÓWKA MARKI NATURA
Sieć sklepów drogeryjnych.
- blisko 300 placówek
- kwota inwestycji 200-250 tys. zł
- miasta powyżej 15 tys. mieszkańców
Wyróżnione franczyzy
Nest Bank
Placówki bankowe
Żabka
Sklepy typu convenience
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Santander
Placówki bankowe
So Coffee
Kawiarnie
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Inne koncepty z branży kosmetyki, biżuteria, upominki
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Biznes na szkle, nie na plastiku
– Rosnące zainteresowanie napojami w szklanych butelkach tworzy nowe możliwości zarabiania w naszej branży – mówi Maciej Wojciechowski,...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.

