Auchan z nową marką, rząd odmraża branżę retail
Przegląd tygodnia 14-21 listopada. Auchan startuje z nowym konceptem, MOYA i SPAR otwierają kolejne placówki franczyzowe, a rząd ogłasza zniesienie części obostrzeń.
Rząd postanowił uruchomić sektor handlowy. Od 28 listopada zostaną otwarte wszystkie sklepy i punkty usługowe w galeriach i parkach handlowych. Ale będą musiały działać w ścisłym reżimie sanitarnych (maksymalnie 1 osoba na 15 m2 powierzchni). W grudniu będą dwie niedziele handlowe – 13 i 20, mają pomóc branży retail choć częściowo odrobić straty. W zamknięciu pozostaje nadal branża gastronomiczna (sprzedaż tylko z dostawą lub na wynos) oraz kina, teatry, muzea i galerie, a także siłownie i kluby fitness. Zdalne nauczanie zostało przedłużone, a przerwa w nim dla dzieci z całej Polski została zaplanowana na 4-17 stycznia. Ma to zapobiec wyjazdom na ferie, które w ocenie rządu mogłyby spowodować wzrost liczby zakażonych koronawirusem.
Nowa marka sklepów convenience
Auchan rusza z nowym konceptem sklepów convenience, które zamierza otwierać na stacjach paliw BP. Będzie on rozwijany pod marką Easy Auchan.
– Współpraca z BP to istotny moment rozwoju naszej sieci. Segment convenience to perspektywiczny kanał sprzedaży, w którym chcemy być obecni z naszą kompleksową ofertą. Auchan jest graczem wielokanałowym – funkcjonujemy jako hiper- i supermarkety, w formacie Moje Auchan – sklepów lokalnych-osiedlowych oraz Auchan Direct w kanale e-commerce. Równocześnie silny nacisk kładziemy na działania omnichannel – łączenie różnych kanałów zakupowych i doświadczeń klientów. Na bieżąco śledzimy trendy, skupiamy się na zmianach postaw konsumenckich. Podjęta z BP współpraca pozwala na dostosowanie naszych formatów sprzedaży tak, by skutecznie i z wyprzedzeniem reagować na potrzeby klientów – mówi Gerard Gallet, dyrektor generalny Auchan w Polsce.
Pierwszy sklep Easy Auchan już działa – został otwarty 19 listopada na stacji BP Reduta w Warszawie. Otwarcie kolejnych dwóch zaplanowane jest na grudzień.
Targi online
Grupa Muszkieterów, w związku z trwającą pandemią COVID-19, zorganizowała Targi Bricomarché w internecie. Wydarzenie zostało zrealizowane na zewnętrznej platformie, która umożliwiła uczestnikom wirtualny spacer po trzech halach targowych ze stoiskami dostawców. Gości witał wirtualny awatar hostessy danego dostawcy, a następnie wystawca w nowoczesny sposób przedstawiał informacje o swojej firmie, ofertę targową, filmy, katalogi, prezentacje oraz dane kontaktowe. Wydarzenie zostało zabezpieczone indywidualnymi hasłami, dzięki czemu targi spełniały wszelkie normy bezpieczeństwa.
– Naszym celem było, aby nowa forma targów pozwoliła zrealizować dwa ważne aspekty: wymiar biznesowy oraz relacyjny, czyli możliwość wymiany uwag, doświadczeń czy spostrzeżeń pomiędzy sklepem a dostawcą. Dzięki 8. edycji Targów nie tylko będziemy mogli lepiej odpowiadać na potrzeby klientów, ale także zdobyliśmy nowe doświadczenia. Pomogą nam one doskonalić kolejne odsłony wydarzenia tak, aby budowały jeszcze bardziej profesjonalny i konkurencyjny wizerunek naszej sieci – mówi Agnieszka Gradomska, lider grupy dekoracje sieci Bricomarché, współorganizatorka 8. Targów Bricomarché.
Sieć SPAR coraz większa
Sieć sklepów SPAR powiększyła się o pięć nowych placówek – trzy zlokalizowane są w Koninie, a dwie w miejscowościach: Lisiec Wielki i Sławsk (w sąsiedztwie Konina). Wszystkie są prowadzone przez jedną rodzinną firmę. Nowe sklepy są dostępne w formacie SPAR i SPAR Express – mają od 100 do 400 m2 powierzchni handlowej. We wszystkich placówkach – prowadzonych przez niezależnego partnera detalicznego – dostępny jest asortyment świeżych produktów: warzyw, owoców, wędlin, serów i ciepłego pieczywa.
Klienci, którzy chcą robić zakupy online mogą złożyć zamówienie na stronie e-spar.com.pl. Oferta sklepu internetowego jest dokładnie taka sama, jak w placówkach stacjonarnych – a produkty mają te same ceny.
Franczyza na stacji paliw
Sieć MOYA powiększyła się o trzy kolejne stacje paliw – w Łaziskach Górnych (woj. śląskie), Oleśnie (woj. opolskie) oraz w Werbkowicach (woj. lubelskie). Nowe stacje funkcjonują na zasadzie franczyzy.
Na wszystkich trzech stacjach udostępniono koncept gastronomiczny Caffe MOYA, w którym klienci, także niezmotoryzowani, mogą napić się kawy, zjeść przekąski, np. hot-dogi, zapiekanki, kanapki i wiele innych. W sklepie przy stacji, otwartym 7 dni w tygodniu, także w niedziele niehandlowe, można zrobić zakupy na drogę oraz uzupełnić domowe zaopatrzenie w produkty spożywcze.
Wyróżnione franczyzy
Żabka
Sklepy typu convenience
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Nest Bank
Placówki bankowe
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Santander
Placówki bankowe
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
So Coffee
Kawiarnie
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Rynek fitness stawia na franczyzę
Automatyczna siłownia, trening zaprogramowany w Australii albo studio w miejscowości z tysiącem mieszkańców. Rynek fitness w Polsce staje...
Subskrybuj magazyn pomysłów na biznes
Rozważasz otwarcie firmy? Zrób sobie prezent na święta i zasubskrybuj magazyn "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się...
Dobra decyzja
Sabina Pruski pracowała w pizzerii Tibesti2go kiedy pojawiła się oferta objęcia lokalu we franczyzę. Skorzystała z niej.
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...


