Edukacja w pandemii
– Obecnie konkurencja w naszej branży jest mniejsza, bo niektóre zajęcia dla dzieci nie mogą się odbywać on-line. To daje większe możliwości – mówi Piotr Nitecki, franczyzodawca Genius.
Jakie zajęcia oferuje Genius?
W naszych placówkach prowadzone są zajęcia dla dzieci w wieku od 4 do 15 lat. Uczniowie wykonują różne ćwiczenia, pozytywnie wpływające na rozwój zarówno lewej, jak i prawej półkuli mózgu. Uczą się m.in. szybkiego liczenia, czytania, pisania, układania kostki Rubika. Dzięki temu poprawia się ich koncentracja, pamięć.
Jak radzicie sobie w czasie pandemii?
Już wiosną, gdy ogłoszono narodową kwarantannę, w dwa tygodnie opracowaliśmy system umożliwiający nam prowadzenie zajęć online. Tak się spodobał rodzicom, że większość z nich zdecydowała się na kontynuację kursów zdalnych nawet wówczas, gdy wróciła możliwość uczęszczania na zajęcia stacjonarne. Po wakacjach z takiej formy skorzystało 70-80 proc. naszych kursantów. To rozwiązanie niesie też dodatkowe korzyści dla franczyzobiorców. Pozwala na zdobywanie klientów z małych miejscowości, w których nie ma stacjonarnych placówek. Tylko w ciągu ostatnich dwóch miesięcy w oddziałach Genius przybyło 380 uczniów, a w czasie całego okresu pandemii 600. Mamy obecnie 17 placówek w Polsce i cztery za granicą.
Czym zajmuje się franczyzobiorca? Powinien prowadzić zajęcia?
Nie oczekujemy, aby franczyzobiorca samodzielnie prowadził zajęcia z kursantami. Jego zadaniem jest zdobywanie nowych uczniów i zarządzanie placówką oraz zatrudnienie instruktorów. Musi również wynająć lokal o powierzchni 40-60 m2, w którym będzie działać oddział.
Ile trzeba zainwestować?
Opłata licencyjna wynosi 9,5 tys. euro, ale można rozłożyć ja na raty. Na początku wystarczy wpłacić 25 proc. tej kwoty, resztę spłaca się w ciągu 10 miesięcy. Opłata royality zależy od liczby uczniów. Do 10 kursantów to 15 proc. od osoby, do 30 – 18 proc, a powyżej tej liczby 22 proc. Rozwinięta placówka ma 80-100 uczniów i generuje dla właściciela 10 tys. zł zysku. Natomiast mamy oddziały liczące ponad 100 kursantów, które przynoszą właścicielom zyski na poziomie 20-25 tys. zł. Niektóre placówki rozwijają się bardzo szybko. Np. krakowski oddział powstał w maju, a już ma prawie 150 uczniów. Najważniejszą sprawą jest zaangażowanie licencjobiorcy. Obecnie konkurencja na rynku w naszej branży jest mniejsza, bo niektóre zajęcia po prostu nie mogą się odbywać on-line. To daje większe pole do popisu. A także obniża koszty działalności, bo np. nie trzeba tak mocno inwestować w marketing.
Rozmawiała Monika Wojniak-Żyłowska
WIZYTÓWKA MARKI GENIUS
Sieć placówek edukacyjnych.
- 17 placówek w Polsce, 4 za granicą
- opłata licencyjna 9,5 tys. euro, z mozliwością rozłożenia na raty
ZOBACZ W KATALOGU
Abakus Europe
Kursy rozwoju umysłu u dzieci
Akademia Młodych Sportowców
Zajęcia sportowe dla dzieci
Akademia Pamięci
Treningi pamięci
AMAkids Polska
Kursy rozwoju umysłu u dzieci
Best Brain
Kursy rozwoju umysłu u dzieci
Brazilian Soccer Schools
Szkoły piłkarskie dla dzieci
EarlyMath
Szkoły matematyki
Early Stage
Szkoły języka angielskiego
Edu3Dkacja
Zajęcia edukacyjne projektowania i drukowania 3D
Edukido
Zajęcia edukacyjne z`Lego
Emotka
Zajęcia w zakresie inteligencji emocjonalnej
Galileusz
Kursy maturalne, ósmoklasisty, korepetycje
Giganci Programowania
Zajęcia z programowania dla dzieci i młodzieży
IQ UP!
Kursy rozwoju umysłu u dzieci
Kids&Us
Szkoły języka angielskiego
KnockKnock
Zajęcia z majsterkowania dla dzieci
La Mancha
Szkoły języka hiszpańskiego i portugalskiego
Lingotot
Szkoły języka angielskiego
MałyInżynier.pl
Zajęcia z robotyki i eksperymentów
MathRiders Polska
Szkoły matematyki
Matplus - matematyka dla dzieci 4-15 lat
Szkoły matematyki
Restart
Warsztaty malarskie dla dzieci i dorosłych
SmartyKids
Centra edukacji i rozwoju
Socatots
Zajęcia sportowe dla dzieci
Verbatoria
Centra kreatywności dla dorosłych i dzieci
Wyróżnione franczyzy
Żabka
Sklepy typu convenience
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Nest Bank
Placówki bankowe
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
So Coffee
Kawiarnie
Santander
Placówki bankowe
Inne koncepty z branży edukacja
Abakus Europe
Kursy rozwoju umysłu u dzieci
Akademia Młodych Sportowców
Zajęcia sportowe dla dzieci
Akademia Pamięci
Treningi pamięci
AMAkids Polska
Kursy rozwoju umysłu u dzieci
Best Brain
Kursy rozwoju umysłu u dzieci
Brazilian Soccer Schools
Szkoły piłkarskie dla dzieci
EarlyMath
Szkoły matematyki
Early Stage
Szkoły języka angielskiego
Edu3Dkacja
Zajęcia edukacyjne projektowania i drukowania 3D
Edukido
Zajęcia edukacyjne z`Lego
Emotka
Zajęcia w zakresie inteligencji emocjonalnej
Galileusz
Kursy maturalne, ósmoklasisty, korepetycje
Giganci Programowania
Zajęcia z programowania dla dzieci i młodzieży
IQ UP!
Kursy rozwoju umysłu u dzieci
Kids&Us
Szkoły języka angielskiego
KnockKnock
Zajęcia z majsterkowania dla dzieci
La Mancha
Szkoły języka hiszpańskiego i portugalskiego
Lingotot
Szkoły języka angielskiego
MałyInżynier.pl
Zajęcia z robotyki i eksperymentów
MathRiders Polska
Szkoły matematyki
Matplus - matematyka dla dzieci 4-15 lat
Szkoły matematyki
Restart
Warsztaty malarskie dla dzieci i dorosłych
SmartyKids
Centra edukacji i rozwoju
Socatots
Zajęcia sportowe dla dzieci
Verbatoria
Centra kreatywności dla dorosłych i dzieci
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.


