Edukacja w pandemii

– Obecnie konkurencja w naszej branży jest mniejsza, bo niektóre zajęcia dla dzieci nie mogą się odbywać on-line. To daje większe możliwości – mówi Piotr Nitecki, franczyzodawca Genius.
Jakie zajęcia oferuje Genius?
W naszych placówkach prowadzone są zajęcia dla dzieci w wieku od 4 do 15 lat. Uczniowie wykonują różne ćwiczenia, pozytywnie wpływające na rozwój zarówno lewej, jak i prawej półkuli mózgu. Uczą się m.in. szybkiego liczenia, czytania, pisania, układania kostki Rubika. Dzięki temu poprawia się ich koncentracja, pamięć.
Jak radzicie sobie w czasie pandemii?
Już wiosną, gdy ogłoszono narodową kwarantannę, w dwa tygodnie opracowaliśmy system umożliwiający nam prowadzenie zajęć online. Tak się spodobał rodzicom, że większość z nich zdecydowała się na kontynuację kursów zdalnych nawet wówczas, gdy wróciła możliwość uczęszczania na zajęcia stacjonarne. Po wakacjach z takiej formy skorzystało 70-80 proc. naszych kursantów. To rozwiązanie niesie też dodatkowe korzyści dla franczyzobiorców. Pozwala na zdobywanie klientów z małych miejscowości, w których nie ma stacjonarnych placówek. Tylko w ciągu ostatnich dwóch miesięcy w oddziałach Genius przybyło 380 uczniów, a w czasie całego okresu pandemii 600. Mamy obecnie 17 placówek w Polsce i cztery za granicą.
Czym zajmuje się franczyzobiorca? Powinien prowadzić zajęcia?
Nie oczekujemy, aby franczyzobiorca samodzielnie prowadził zajęcia z kursantami. Jego zadaniem jest zdobywanie nowych uczniów i zarządzanie placówką oraz zatrudnienie instruktorów. Musi również wynająć lokal o powierzchni 40-60 m2, w którym będzie działać oddział.
Ile trzeba zainwestować?
Opłata licencyjna wynosi 9,5 tys. euro, ale można rozłożyć ja na raty. Na początku wystarczy wpłacić 25 proc. tej kwoty, resztę spłaca się w ciągu 10 miesięcy. Opłata royality zależy od liczby uczniów. Do 10 kursantów to 15 proc. od osoby, do 30 – 18 proc, a powyżej tej liczby 22 proc. Rozwinięta placówka ma 80-100 uczniów i generuje dla właściciela 10 tys. zł zysku. Natomiast mamy oddziały liczące ponad 100 kursantów, które przynoszą właścicielom zyski na poziomie 20-25 tys. zł. Niektóre placówki rozwijają się bardzo szybko. Np. krakowski oddział powstał w maju, a już ma prawie 150 uczniów. Najważniejszą sprawą jest zaangażowanie licencjobiorcy. Obecnie konkurencja na rynku w naszej branży jest mniejsza, bo niektóre zajęcia po prostu nie mogą się odbywać on-line. To daje większe pole do popisu. A także obniża koszty działalności, bo np. nie trzeba tak mocno inwestować w marketing.
Rozmawiała Monika Wojniak-Żyłowska
WIZYTÓWKA MARKI GENIUS
Sieć placówek edukacyjnych.
- 17 placówek w Polsce, 4 za granicą
- opłata licencyjna 9,5 tys. euro, z mozliwością rozłożenia na raty
ZOBACZ W KATALOGU

Abakus Europe arytmetyka mentalna

AMAkids Polska

Brazilian Soccer Schools

Dzikie Pląsy

EarlyMath

Early Stage

Edu3Dkacja

Edukido
Zajęcia edukacyjne z`Lego

Galileusz

Giganci Programowania

IQ UP!

KnockKnock - Majsterkowanie dla Dzieci

Lala English

La Mancha Centrum Języka Hiszpańskiego

MałyInżynier.pl

Maple Bear

MathRiders Polska

Matplus - matematyka dla dzieci 4-15 lat

Restart - warsztaty malarskie

SmartyKids

Socatots

Speaky Frog

Stemchik

Szkoła Pamięci SPW

Verbatoria

Young Engineers
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Willisch
Lodziarnie
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej