Rozwój na przekór pandemii

Nie do stolika
Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Nowa kawiarnia SO! COFFEE powstała w Galerii Strefa w Bielsku Białej. Dzięki temu otwarciu marka zakończy ten rok z liczbą 56 lokali na koncie. Z powodu pandemii musiała zmodyfikować swoje plany rozwojowe. 

– Byliśmy zmuszeni wstrzymać kilka toczących się projektów i zakładamy, że gdy sytuacja się unormuje, do większości z nich wrócimy – mówi Grzegorz Łyczak, zastępca dyrektora operacyjnego Lagardere Travel Retail, właściciela marki SO! COFFEE. – W międzyczasie podczas lockdownów wykorzystując czas zrobiliśmy remodellingi kilku naszych kawiarni.

Kawiarnie funkcjonują obecnie w formule na wynos i w dostawie. 

– Wyjątkiem był okres zamknięcia sklepów w galeriach handlowych – funkcjonowanie lokali nie miało wówczas żadnego sensu. Jedynie nasze kawiarnie zlokalizowane poza centrami handlowymi pracowały przez cały czas – wyjaśnia Grzegorz Łyczak. – W tym trudnym dla wszystkich okresie wsparliśmy naszych franczyzobiorców, znosząc całkowicie miesięczną opłatę minimalną, a także obniżając o połowę opłaty od zrealizowanej faktycznie w lokalu sprzedaży.

Myślą długofalowo

Franczyzodawca wierzy, że w najbliższych miesiącach sytuacja wróci do normy i – jak podkreśla – nie wykonuje żadnych nerwowych ruchów. 

– Działamy zawsze patrząc długofalowo. Nadal konsekwentnie planujemy rozwój kawiarni własnych, poszukujemy również kolejnych franczyzobiorców – zapewnia Grzegorz Łyczak.

Kawiarnie SO! COFFEE można otworzyć w dwóch formatach: jako wyspę handlową lub lokal stacjonarny. Według szacunków franczyzodawcy na inwestycję należy przeznaczyć minimum 290 tys. zł. Część wydatków można sfinansować leasingiem, np. zakup wyposażenia, sprzętów takich jak ekspres do kawy. Natomiast gotówka potrzebna jest na pokrycie kosztów szeroko rozumianych prac budowlano-instalacyjno-wykończeniowych.

Jednorazowa opłata licencyjna wynosi 30 tys. zł. Wsparcie franczyzodawcy obejmuje m.in. przygotowanie projektów budowlanych, technologicznych i aranżacyjnych; trwające blisko miesiąc szkolenia dla franczyzobiorcy i jego pracowników (produktowe, sprzedażowe, administracyjne); dokumentację i szkolenie z zakresu HACCP; wyposażenie lokalu w cały potrzebny sprzęt, od autoryzowanych dostawców.

Miesięczna opłata franczyzowa w sieci SO! COFFEE wynosi 5 proc. od sprzedaży netto (nie mniej niż 2 tys. zł).

– Aktualnie nie pobieramy opłat miesięcznych przez pierwsze sześć miesięcy działalności lokalu – dodaje Grzegorz Łyczak. – Promocja trwa do końca roku, ale być może przedłużymy ofertę także na początek roku 2021.

 

WIZYTÓWKA SO! COFFEE

Sieć kawiarni.

  • 56 lokali
  • kwota inwestycji min.: 290 tys.
  • opłata licencyjna: 30 tys.
Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200
Author
Monika Wojniak-Żyłowska
dziennikarz

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €