Rozwój na przekór pandemii

Pomimo trwającego ciągle lockdownu gastronomii marka SO! COFFEE otworzyła właśnie nową kawiarnię.
Nowa kawiarnia SO! COFFEE powstała w Galerii Strefa w Bielsku Białej. Dzięki temu otwarciu marka zakończy ten rok z liczbą 56 lokali na koncie. Z powodu pandemii musiała zmodyfikować swoje plany rozwojowe.
– Byliśmy zmuszeni wstrzymać kilka toczących się projektów i zakładamy, że gdy sytuacja się unormuje, do większości z nich wrócimy – mówi Grzegorz Łyczak, zastępca dyrektora operacyjnego Lagardere Travel Retail, właściciela marki SO! COFFEE. – W międzyczasie podczas lockdownów wykorzystując czas zrobiliśmy remodellingi kilku naszych kawiarni.
Kawiarnie funkcjonują obecnie w formule na wynos i w dostawie.
– Wyjątkiem był okres zamknięcia sklepów w galeriach handlowych – funkcjonowanie lokali nie miało wówczas żadnego sensu. Jedynie nasze kawiarnie zlokalizowane poza centrami handlowymi pracowały przez cały czas – wyjaśnia Grzegorz Łyczak. – W tym trudnym dla wszystkich okresie wsparliśmy naszych franczyzobiorców, znosząc całkowicie miesięczną opłatę minimalną, a także obniżając o połowę opłaty od zrealizowanej faktycznie w lokalu sprzedaży.
Myślą długofalowo
Franczyzodawca wierzy, że w najbliższych miesiącach sytuacja wróci do normy i – jak podkreśla – nie wykonuje żadnych nerwowych ruchów.
– Działamy zawsze patrząc długofalowo. Nadal konsekwentnie planujemy rozwój kawiarni własnych, poszukujemy również kolejnych franczyzobiorców – zapewnia Grzegorz Łyczak.
Kawiarnie SO! COFFEE można otworzyć w dwóch formatach: jako wyspę handlową lub lokal stacjonarny. Według szacunków franczyzodawcy na inwestycję należy przeznaczyć minimum 290 tys. zł. Część wydatków można sfinansować leasingiem, np. zakup wyposażenia, sprzętów takich jak ekspres do kawy. Natomiast gotówka potrzebna jest na pokrycie kosztów szeroko rozumianych prac budowlano-instalacyjno-wykończeniowych.
Jednorazowa opłata licencyjna wynosi 30 tys. zł. Wsparcie franczyzodawcy obejmuje m.in. przygotowanie projektów budowlanych, technologicznych i aranżacyjnych; trwające blisko miesiąc szkolenia dla franczyzobiorcy i jego pracowników (produktowe, sprzedażowe, administracyjne); dokumentację i szkolenie z zakresu HACCP; wyposażenie lokalu w cały potrzebny sprzęt, od autoryzowanych dostawców.
Miesięczna opłata franczyzowa w sieci SO! COFFEE wynosi 5 proc. od sprzedaży netto (nie mniej niż 2 tys. zł).
– Aktualnie nie pobieramy opłat miesięcznych przez pierwsze sześć miesięcy działalności lokalu – dodaje Grzegorz Łyczak. – Promocja trwa do końca roku, ale być może przedłużymy ofertę także na początek roku 2021.
WIZYTÓWKA SO! COFFEE
Sieć kawiarni.
- 56 lokali
- kwota inwestycji min.: 290 tys. zł
- opłata licencyjna: 30 tys. zł
ZOBACZ W KATALOGU
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Willisch
Lodziarnie

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej