Interes odporny na wirusa
– Branża nieruchomości nie wyhamowała w czasie COVID-19 i po ustaniu pandemii nie będzie się musiała odbudowywać – mówi Bartłomiej Kołodziejek z Aspect Nieruchomości.
Czy teraz jest dobry moment na otwarcie własnego biura nieruchomości?
Wejście w biznes związany z nieruchomościami w obecnej sytuacji to dobra decyzja. Nieruchomości to branża, która nie wyhamowała w czasie COVID-19, a to oznacza, że nie będzie musiała się odbudowywać. Biznes rozwija się bardzo dobrze, biura mają dużo klientów i transakcji. Natomiast po COVD-19 możemy spodziewać się jeszcze większego napływu klientów, którzy odkładali decyzję o zakupie, zamianie czy wynajmie nieruchomości. Innymi słowy – teraz jest stabilnie, a po pandemii spodziewamy się przyspieszenia.
Dlaczego lepiej otworzyć biuro nieruchomości w ramach działającej już sieci niż na własną rękę?
Jeśli zastanawiamy się czy wejść w biznes w ramach struktur franczyzowych, czy działać na własną rękę, warto najpierw zadać sobie dwa pytania. Po pierwsze: ile mamy czasu? Największym kapitałem każdego człowieka jest czas. Oparcie nowego biznesu bez wsparcia doświadczonego partnera to strata czasu. Do wszystkiego dochodzi się samemu, często popełniając błędy, czasami tak duże, że przedsiębiorcy zamiast generować zyski, odrabiają straty. Wejście we franczyzę oznacza szybki transfer całej wiedzy i wieloletniego doświadczenia od franczyzodawcy do franczyzobiorcy. Dzięki temu zwiększamy bezpieczeństwo i możemy mieć pewność, że nasz biznes będzie rentowny.
Drugie pytanie, na które warto znać odpowiedź, zanim wybierzemy formę biznesu, dotyczy tego, czego dzisiaj klient oczekuje od biura nieruchomości? To przede wszystkim komplementarność usług. Klienci są coraz bardziej wymagający i oczekują całej palety usług dodatkowych. Poza ofertą sprzedaży nieruchomości warto mieć w swojej ofercie finansowanie, ubezpieczenie, projektowanie wnętrz i ogrodów, zarządzanie nieruchomościami i tym podobne rzeczy. Tylko dobrze zorganizowana organizacja może zaoferować profesjonalne produkty dodatkowe. Ponadto to sieci franczyzowe szybciej wyczuwają nastroje konsumentów, potrafią przewidywać, dostosowywać działania, a niekiedy kreować rynek, wprowadzając nowe produkty i usługi, które są odpowiedzią na potrzeby klientów. To duża wartość dla franczyzobiorcy. Dodatkowo, łatwiej pracuje się w grupie. Dzięki temu możliwości w zakresie kreatywnych pomysłów, szukania rozwiązań i wdrażania ich do sprzedaży jest więcej. Pojedyncze biuro ma mniejsze możliwości wymiany doświadczeń i szukania rozwiązań.
Jakie są dzisiaj najważniejsze trendy na rynku nieruchomości?
Ceny zarówno na rynku wtórnym. jak i pierwotnym nadal będą rosły. Trzeba pamiętać, że kształtuje je przede wszystkim popyt i podaż. Z obecnej analizy stosunku popytu do podaży można wysnuć prosty wniosek, że w najbliższych miesiącach spadek cen mieszkań w Polsce nie będzie miał miejsca. Nie ma żadnych argumentów za takim scenariuszem.
Tempo podwyżek może spaść, ale trend zostanie zachowany. Największy wpływ na rynek w najbliższym czasie będzie miało to, jak szybko gospodarka będzie nabierać prędkości po COVID-19. Będzie to oddziaływać na wszystkie wskaźniki ekonomiczne w naszym kraju, również rynek nieruchomości.
Dlaczego rynek nieruchomości przechodzi kryzys suchą stopą?
To prawda, że rynek nieruchomości przechodzi kryzys suchą stopą. Większość działających na nim graczy dostosowała się do wymogów sanitarnych, zmieniła procesy i procedury, zapewniając klientom bezpieczeństwo transakcji a sobie ciągłość działalności operacyjnej.
Dzisiaj zainteresowanie branżą nieruchomości utrzymuje się na stałym, wysokim poziomie. Wydaje się, że sieci franczyzowe poprzez rozbudowane struktury i duże doświadczenie lepiej radzą sobie ze zmianami i dostosowywaniem działań do aktualnej sytuacji. Sieci są bardziej kreatywne, a funkcjonowanie większości sieci franczyzowych w Polsce oparte jest na długoterminowej strategii. Zarówno Aspect Nieruchomości, jak i spora część koleżanek i kolegów z innych sieci radzą sobie dobrze w obecnej sytuacji.
Czy zainteresowanie franczyzą w nieruchomościach rośnie czy spada? Czy konkurencja na tym rynku jest duża?
W 2020 roku odnotowaliśmy wzrost zainteresowania oferowanym przez nas modelem franczyzowym. W mojej ocenie mamy na rynku sportową rywalizację pomiędzy sieciami franczyzowymi. Działamy w środowisku zdrowej konkurencji. Beneficjentami są klienci, bo większość sieci franczyzowych dba o zachowanie najwyższych standardów ich obsługi i zwraca szczególną uwagę na jakość świadczonych usług.
Jakie osoby obecnie najczęściej zgłaszają chęć współpracy franczyzowej z Państwem?
To przede wszystkim osoby, które chcą mieć własny biznes, ale nie chcą wywarzać otwartych drzwi i wolą zaoszczędzić czas oraz pieniądze, korzystając z wiedzy i sprawdzonych wzorców. Szukają biznesowego partnera, który potrafi w skuteczny i efektywny sposób pomóc w implementacji działań związanych z rozwojem biura. Drugą grupę stanowią osoby, które prowadzą już swój biznes i chcą go poszerzyć o nieruchomości.
Rozmawiała Dominika Pronarska
ZOBACZ W KATALOGU
Wyróżnione franczyzy
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Żabka
Sklepy typu convenience
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Nest Bank
Placówki bankowe
Santander
Placówki bankowe
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
So Coffee
Kawiarnie
Inne koncepty z branży nieruchomości
Express House Real Estate
Biura nieruchomości
Freedom Nieruchomości
Biura nieruchomości
Greathouse
Biura nieruchomości
Grupa WGN
Biura nieruchomości
Metrohouse
Biura nieruchomości
Nova House
Sprzedaż i budowa domów pasywnych
Północ Nieruchomości
Biura nieruchomości
Re/Max Polska
Biura nieruchomości
Sempre Nieruchomości
Biura nieruchomości
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.


