Biznes, który poprawia pamięć

Szkoła Pamięci to interes wart rozważenia dla wszystkich, którzy chcą sobie dorobić. Szczególnie jedna grupa zawodowa chętnie inwestuje w tę franczyzę.
Treningi zwiększające koncentrację uwagi i rozwijające pamięć – tym się zajmuje Szkoła Pamięci Wojakowskich (SPW).
– Podstawą naszych sukcesów jest odpowiednie sterowanie wysiłkiem intelektualnym oraz wytworzenie prawidłowych nawyków pracy umysłowej – mówi Ewa Mak, autoryzowany trener SPW i rekruter franczyzobiorców.
Nauka zdalna
Ewa Mak twierdzi, że uczestnicy treningów SPW już po kilku tygodniach pracy zauważają znaczną poprawę pamięci i koncentracji uwagi oraz rozwoju wyobraźni. Szkoła przyjmuje dzieci od 6. roku życia. Im wcześniej zaczną, tym lepszych efektów można oczekiwać.
– Uczymy jednak także dorosłych – zaznacza Ewa Mak.
Proponowane przez szkołę techniki nauczania łączą w sobie e-learning i warsztaty stacjonarne. Odpowiednio przeszkoleni trenerzy pokazują, w jaki sposób ćwiczyć obie półkule mózgowe. Szkolenia pozwalają na zwiększenie efektywności zarówno w nauce, jak i w pracy.
– Nasza działalność nie polega na przekazywaniu jakiejkolwiek wiedzy. Nie prowadzimy lekcji ani wykładów. Chodzi nam głównie o wykształcenie umiejętności, które są coraz bardziej potrzebne w szkole. Od nich zależy w dużej mierze dalsze zdobywanie wiedzy w całym procesie nauki szkolnej – tłumaczy Ewa Mak.
Firma działa na rynku od 1991 r. Obecnie ma ponad 130 placówek franczyzowych. W czasie pandemii liczba chętnych do współpracy nie rosła. Jednak uczniów jej nie ubyło.
– Na początku pandemii dosłownie kilka osób zrezygnowało z zajęć, ale już w maju do nas wróciły. Dzisiaj widzimy dużą chęć do nauki, szczególnie w formie zdalnej – mówi Ewa Mak.
Warunki współpracy
Potencjalnych partnerów obowiązuje opłata wstępna rzędu 1490 zł. W jej ramach kandydaci przechodzą szkolenie w formie e-learningowej, a potem stacjonarne. Po takim kursie stają się autoryzowanymi trenerami SPW i mogą zacząć uczyć. Mogą sami zdecydować, czy chcą inwestować w otwieranie placówki czy wolą wynajmować salę na godziny.
– Dużą grupę naszych partnerów stanowią nauczyciele, którzy po kosztach podnajmują sale w szkołach, w których na co dzień uczą dzieci – mówi Ewa Mak.
Dla wielu z nich jest to praca dodatkowa, po godzinach. Na początku współpracy partner co miesiąc płaci franczyzodawcy 20 proc. od każdej umowy z uczniem. Potem stawka spada w zależności od postępów, które czyni partner i rozwoju jego działalności. Jest to ustalane indywidualnie. Grupy liczą średnio dziesięć osób.
Gdzie otworzyć szkołę?
Franczyzobiorcy mogą sami ustalać stawki za godzinę lekcji. Mogą także zdecydować się na nauczanie indywidualne. Nie muszą samodzielnie przygotowywać materiałów do zajęć. Dostają je w ramach współpracy, w formie dostępu do programu partnerskiego – Pakietu Programów Trenerskich. Wystarczy im do pracy laptop i rzutnik albo miejsce na tablicę. Zajęcia odbywają się w trakcie roku szkolnego. W ciągu wakacji można organizować półkolonie.
Jeśli chodzi o lokalizację, szkołę SPW można otworzyć w każdym mieście powyżej 50 tys. mieszkańców. Dotychczas najbardziej zagospodarowane rejony to takie miasta jak Bydgoszcz, gdzie mieści się siedziba główna firmy, Rzeszów, Wrocław, Warszawa, Poznań. Do SPW mogą dołączyć osoby z wykształceniem wyższym. Dobrze, jeśli jest ono związane z edukacją, ale nie jest to warunek konieczny.
– Naszym franczyzobiorcą może zostać każdy, kto skończył studia i przeszedł pozytywnie rekrutację – mówi Ewa Mak.
WIZYTÓWKA SPW
- opłata wstępna – 1490 zł
- opłaty miesięcznie – na początku 20 proc. od każdego ucznia
- liczba placówek franczyzowych – 130
ZOBACZ W KATALOGU
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Willisch
Lodziarnie

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej