Jeden lokal, dwa biznesy

Chińszczyzna w dowozie
Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Marka New York Pizza Department jest obecna na polskim rynku od 2009 roku. Teraz pod jej szyldem w całej Polsce działają już 33 lokale. Grudzień jest dla marki bardzo intensywny. 

– Na początku miesiąca otworzyliśmy lokal w Bochni, 9 grudnia kolejny w Warszawie, a następne otwarcie mamy zaplanowane na 14 grudnia w Krakowie – wylicza Tomasz Jench, franczyzodawca New York Pizza Department. – Jeżeli się uda to jeszcze przed świętami uruchomimy lokal w Tarnowie.

Chińszczyzna w dowozie

Co istotne, wszystkie te lokale to połączone dwa koncepty: NYPD oraz ŻarWok. Od blisko roku franczyzodawca NYPD pracował nad drugą marką gastronomiczną. I pomimo trudnej sytuacji, w jakiej znalazła się gastronomia, marka ŻarWok wystartowała. 

– ŻarWok to jedyna tego rodzaju polska sieć franczyzowa na naszym rynku – podkreśla Tomasz Jench. – To koncept skupiony wyłącznie na dowozie, z kuchnią american chinese. Jest to styl kuchni chińskiej, opracowanej przez rodowitych chińskich kucharzy, jednak lekko zmodyfikowanej, aby trafić w gusta klientów w Ameryce i Europie.

ŻarWok to przede wszystkim pomysł na poszerzenie oferty przez franczyzobiorców NYPD, ponieważ koncept można łatwo połączyć z pizzeriami. 

– Łącząc dwa koncepty poszerzamy ofertę i zwiększamy grupę docelowych klientów – zauważa Tomasz Jench. – Współpracujemy z portalami do zamawiania posiłków, gdzie udało nam się wynegocjować stworzenie wspólnego profilu dla obu marek. Można więc na jednym zamówieniu mieć i pizzę, i chińskie dania. Kuchnia chińska, którą proponujemy jest prosta i szybka w przygotowaniu. Wystarczy zatrudnić dodatkowo jednego kucharza lub pomocnika kucharza.

Dwa w jednym

NYPD można otworzyć w kilku różnych formatach. Klasyczny, z salą konsumpcyjną, to koszt minimum 60 tys. zł. Opłata wstępna wynosi 12 tys. zł (zawiera projekt technologiczny i dokumentację HACPP), a miesięczna opłata franczyzowa to 1250 zł. New York Pizza Express i Express Mini to formaty nastawione wyłącznie na dowóz. Kwoty inwestycji to odpowiednio 40 i 30 tys. zł, opłaty wstępne 7,5 i 5 tys. zł, a miesięczne 1 tys. oraz 850 zł. Franczyzobiorcy, którzy już prowadzą któryś z tych formatów, mogą dołączyć do niego model NYPD by night, który umożliwia prowadzenie lokalu także nocą.

– Poszerzenie oferty o ŻarWoka zwiększa inwestycję zaledwie o 10 tys. zł – zapewnia franczyzodawca. – Franczyzobiorcom, którzy zdecydują się na dwa koncepty obniżamy o połowę opłatę za przystąpienie do sieci oraz opłatę miesięczną – podkreśla Tomasz Jench.

Standardowo opłata wstępna wynosi 5 tys. zł, a miesięczna 1 tys. zł.

– Średni miesięczny dodatkowy zysk, wygenerowany przez samego ŻarWoka to ok. 5,5 tys. zł. Inwestycja zwraca się więc w dwa miesiące – dodaje Tomasz Jench.

Pierwszeństwo na zakup licencji ŻaroWOKa mają franczyzobiorcy NYPD, ale docelowo będzie ona też dostępna szerzej – jeśli licencjobiorca NYPD z danego terenu nie będzie zainteresowany.

– Mamy już zaplanowane następne otwarcia, na początek przyszłego roku: w Żorach, Tarnowie, Gdyni, Tomaszowie Mazowieckim – informuje Tomasz Jench.

 

WIZYTÓWKA MARKI NEW YORK PIZZA DEPARTMENT I ŻARWOK

Pizzerie roaz lokale z kuchnią chińską

  • 33 lokale
  • kwota inwestycji od 30 tys. zł, powiększenie o koncept ŻarWok plus 10 tys. zł
Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200
Author
Monika Wojniak-Żyłowska
dziennikarz

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €