Debiut w trudnych okolicznościach

Antoni Policht, franczyzobiorca Zdrowej Krowy:
Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Sieć specjalizujących się w burgerach restauracji Zdrowa Krowa liczy 12 lokali. Jeden z nich w tym roku otworzył w Krakowie Antoni Policht. 

– Z właścicielem sieci spotkałem się w styczniu 2020 roku i podjąłem decyzję. Szukałem lokalu, dopracowywałem umowę najmu i naraz gruchnęła pandemia i zamrożenie gospodarki – opowiada Antoni Policht. – Ale to mnie nie zatrzymało, bo taki już mam charakter.

Dobry start mimo pandemii

Antoni Policht zaczął remont lokalu, który przeciągnął się aż do listopada. Czyli ponownego zamknięcia gastronomii. 

– Nie mogłem sobie jednak pozwolić na to, aby nie otworzyć restauracji: lokal skończony, pracownicy zrekrutowani i przeszkoleni – kontynuuje Antoni Policht. – Na szczęście Zdrowa Krowa ma rozwinięty system dowozów i odbiorców własnych. I właśnie tak zaczęliśmy pracować w połowie listopada.

Franczyzobiorca podkreśla też, że dostał duże wsparcie z centrali. 

– Jeden z pracowników zajmował się nami na wyłączność i pomagał przez cały czas. Dostaliśmy silne wsparcie marketingowe. Ja sam prawie się nie reklamowałem, to centrala działała głównie w internecie. Dzięki temu w pierwszy weekend mieliśmy mnóstwo zamówień – mówi Antoni Policht.

Zdrowa Krowa ma dwa formaty lokali: mniejsze burgerownie, ok. 100-metrowe dla miast liczących poniżej 100 tys. mieszkańców oraz restauracje dla dużych miast. W pierwszym przypadku inwestycja wynosi ok. 100 tys. zł, w drugim ok. 350 tys. zł. 

– Interesują nas lokalizacje przyuliczne, nie tylko przy rynkach i w centrach miast, ale też okolicach biurowców, korporacji – wyjaśnia Robert Kuc, franczyzodawca Zdrowej Krowy.

Nie dać się lockdownowi

Jednorazowa wstępna opłata licencyjna w sieci Zdrowa Krowa wynosi 23 tys. zł. Miesięczna opłata franczyzowa to 6 proc. od obrotu, plus 1,5 tys. zł na marketing.

Franczyzodawca pomaga m.in. w znalezieniu lokalu, negocjacjach czynszowych, przygotowuje symulacje finansowe inwestycji, pomaga uzyskać finansowanie zewnętrzne.

Podczas pandemii wszystkie lokale Zdrowej Krowy działają w dowozie – i to już od początku pierwszego lock downu. 

– Dzięki temu mieliśmy wprawdzie spadki sprzedaży, ale bardzo niewielkie – podkreśla Robert Kuc. Franczyzodawca wymyślił też oryginalny sposób na zagospodarowanie pustych sal restauracyjnych, oferując możliwość płatnego coworkingu. – Sale restauracyjne świecą pustkami, marnują się, nie zarabiają na siebie. Dlatego postanowiliśmy na nowo je zagospodarować – wyjaśnia Robert Kuc. – Z drugiej strony wiele osób nie mających warunków do pracy zdalnej lub nieoswojonych z takim systemem, obecnie pracuje ze swoich domów. Wychodzimy im naprzeciw. Naszą przestrzeń udostępniamy osobom, które jej potrzebują – pracownikom zdalnym, grafikom, copywriterom, programistom i wolnym strzelcom. Wszystkim, którzy chcą wyjść z domu, ale wciąż czuć się bezpiecznie.

Sieć gwarantuje gościom darmową wodę, kawę, herbatę, dostęp do wifi i toalet. Opłata za godzinę to 10 zł, a za cały dzień 50 zł.

 

WIZYTÓWKA MARKI ZDROWA KROWA

Sieć restauracji z burgerami.

  • 12 lokali
  • inwestycja od 100 do 350 tys.
  • opłata wstępna 23 tys.
Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200
Author
Monika Wojniak-Żyłowska
dziennikarz

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €