Debiut w trudnych okolicznościach

Antoni Policht otworzył restaurację pomimo lockdownu gastronomii. Czy nie żałuje swojej decyzji?
Sieć specjalizujących się w burgerach restauracji Zdrowa Krowa liczy 12 lokali. Jeden z nich w tym roku otworzył w Krakowie Antoni Policht.
– Z właścicielem sieci spotkałem się w styczniu 2020 roku i podjąłem decyzję. Szukałem lokalu, dopracowywałem umowę najmu i naraz gruchnęła pandemia i zamrożenie gospodarki – opowiada Antoni Policht. – Ale to mnie nie zatrzymało, bo taki już mam charakter.
Dobry start mimo pandemii
Antoni Policht zaczął remont lokalu, który przeciągnął się aż do listopada. Czyli ponownego zamknięcia gastronomii.
– Nie mogłem sobie jednak pozwolić na to, aby nie otworzyć restauracji: lokal skończony, pracownicy zrekrutowani i przeszkoleni – kontynuuje Antoni Policht. – Na szczęście Zdrowa Krowa ma rozwinięty system dowozów i odbiorców własnych. I właśnie tak zaczęliśmy pracować w połowie listopada.
Franczyzobiorca podkreśla też, że dostał duże wsparcie z centrali.
– Jeden z pracowników zajmował się nami na wyłączność i pomagał przez cały czas. Dostaliśmy silne wsparcie marketingowe. Ja sam prawie się nie reklamowałem, to centrala działała głównie w internecie. Dzięki temu w pierwszy weekend mieliśmy mnóstwo zamówień – mówi Antoni Policht.
Zdrowa Krowa ma dwa formaty lokali: mniejsze burgerownie, ok. 100-metrowe dla miast liczących poniżej 100 tys. mieszkańców oraz restauracje dla dużych miast. W pierwszym przypadku inwestycja wynosi ok. 100 tys. zł, w drugim ok. 350 tys. zł.
– Interesują nas lokalizacje przyuliczne, nie tylko przy rynkach i w centrach miast, ale też okolicach biurowców, korporacji – wyjaśnia Robert Kuc, franczyzodawca Zdrowej Krowy.
Nie dać się lockdownowi
Jednorazowa wstępna opłata licencyjna w sieci Zdrowa Krowa wynosi 23 tys. zł. Miesięczna opłata franczyzowa to 6 proc. od obrotu, plus 1,5 tys. zł na marketing.
Franczyzodawca pomaga m.in. w znalezieniu lokalu, negocjacjach czynszowych, przygotowuje symulacje finansowe inwestycji, pomaga uzyskać finansowanie zewnętrzne.
Podczas pandemii wszystkie lokale Zdrowej Krowy działają w dowozie – i to już od początku pierwszego lock downu.
– Dzięki temu mieliśmy wprawdzie spadki sprzedaży, ale bardzo niewielkie – podkreśla Robert Kuc. Franczyzodawca wymyślił też oryginalny sposób na zagospodarowanie pustych sal restauracyjnych, oferując możliwość płatnego coworkingu. – Sale restauracyjne świecą pustkami, marnują się, nie zarabiają na siebie. Dlatego postanowiliśmy na nowo je zagospodarować – wyjaśnia Robert Kuc. – Z drugiej strony wiele osób nie mających warunków do pracy zdalnej lub nieoswojonych z takim systemem, obecnie pracuje ze swoich domów. Wychodzimy im naprzeciw. Naszą przestrzeń udostępniamy osobom, które jej potrzebują – pracownikom zdalnym, grafikom, copywriterom, programistom i wolnym strzelcom. Wszystkim, którzy chcą wyjść z domu, ale wciąż czuć się bezpiecznie.
Sieć gwarantuje gościom darmową wodę, kawę, herbatę, dostęp do wifi i toalet. Opłata za godzinę to 10 zł, a za cały dzień 50 zł.
WIZYTÓWKA MARKI ZDROWA KROWA
Sieć restauracji z burgerami.
- 12 lokali
- inwestycja od 100 do 350 tys. zł
- opłata wstępna 23 tys. zł
ZOBACZ W KATALOGU

Am Am Kebab

Atelier Herosima

Bafra Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem

Berlin Döner Kebap

Beza Krówka Lody rzemieślnicze

Bike Café

Browar Korona

BuBu Bubble Tea

Cafe Słodziak

Candy Pop

Carat Kebab

Chinkalnia

Cochise Burger

Cofix Poland

Crazy Bubble

Cudo Vegan Sushi

Cukiernia Sowa

Cukrem i Solą

Da Grasso

DG Restauracje

Dobra Pączkarnia

Domino’s Pizza

Donuterie

Doskoi

Express Pizza American Style

FABBRICA Italian Comfort Food

Falla

Felix Chicken

Fit Cake

Good Chicken

Gorąco Polecam. Smaki z Piekarni

Grande Pizza

Gruby Benek

Hotdogzna

Japanos

Kashka

Kiss Kim Chi

Koku Sushi

Krowa Mać Burgers

Kurcze Pieczone

Langos

Le Pain Quotidien

Lodolandia & Kołacz

Lody Bonano

Lody Lida

Lviv Croissants

Maxipizza

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Meron

Ministerstwo Śledzia i Wódki

Mniami Ice Cream

Mr. Kebab

New York Hot Dog

New York Pizza Department
Pizzerie

Niewinni Czarodzieje Trzyzero

Night Burger

Pączkownia Smak Sprzed Lat

Pijalnia Wódki i Piwa

Pijalnie Czekolady E.Wedel

Pizza Factory

Pizza Hut

Pizzeria Stopiątka

Prosiak Polski Kebab & Fast Food

Przybij Piątaka

Ramen Shop by Sushi Kushi

Sahar Kebab

Salsiccia Pizzeria Napoletana

Sayuri Sushi

So Coffee

Stava

Steiku Haoss

Subway

Sulaiman Kebab

Sushi Bistro

Sushi Burrito

Sushi Kushi

Sushiroll Bistro – restauracje sushi

Szaszłykowo

Taco Bar

Tawerna Pepe Verde

The White Bear Coffee

Tibesti 2Go

Totti Pizza Rzymska

U Lodziarzy Wytwórnia Lodów Polskich

United Chicken

Wendy’s

Willisch
Lodziarnie

Young Burger

Yum Yum Kebab

ZapieCKanki

Zapiekankarnia – Zapiekanki, Bajgle, Pizza, Pasta

ŻarWok
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Willisch
Lodziarnie

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej