Wege na fali

Franczyzodawcy marki Falla nie tylko otwierają kolejne wegańskie restauracje. Uruchomili również nowy koncept.
In this article you will learn
- Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
- Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
- Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
- The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
– W ostatnim ciężkim dla wszystkich czasie obserwujemy trend na prowadzenie zdrowego życia i rosnącą świadomość społeczną, dotyczącą także ochrony środowiska – mówią Mateusz Woźniak, Mateusz Łuczyński i Kamil Kowalski, właściciele sieci Falla i FallaWrap. – Dodatkowy impuls to także rosnące koszty, a zarazem niska jakość mięsa. Można spodziewać się, że wegańskie jedzenie będzie nadal „mega trendem” także w 2021 roku, a co za tym idzie także przyszłość fast foodów jest wegańska.
Koncept restauracji Falla powstał w 2016 roku. Dziś ma 11 lokali w największych polskich miastach. W tym roku udało się otworzyć restauracje w Łodzi oraz w Katowicach. I także w tym roku franczyzodawcy wystartowali z nową marką – FallaWrap.
– Uruchomiliśmy ją podczas pierwszej fali pandemii, wiosną, wychodząc naprzeciw zapotrzebowaniu naszych gości na zdrowe i smaczne jedzenie wegańskie na wynos, w formie wrapów – wyjaśnia Mateusz Woźniak.
W 2021 roku franczyzodawcy chcą uruchomić minimum trzy restauracje Falla oraz pięć lokali FallaWrap. – Chcemy podkreślić, że nie zamykamy się tylko na rynek polski - dodają.
Koncept do wyboru
Jeśli chodzi o restauracje Falla, koncept chce się rozwijać w miastach powyżej 100 tys. mieszkańców – w Polsce jest więc miejsce na jeszcze ok. 15 lokali. Najlepsze lokalizacje to centra miast lub okolice modnych towarzysko miejsc i dużych ciągów pieszych.
FallaWrap sprawdzi się natomiast w miastach powyżej 60 tys. mieszkańców. Franczyzodawcy docelowo planują 30-40 placówek.
– Będziemy także szukać lokalizacji sezonowych nad morzem i w górach i w tym modelu planujemy uruchomić 10-15 miejsc – dodaje Mateusz Łuczyński. – FallaWrap można prowadzić w różnych formatach: jako lokal w centrum miasta, ale także na osiedlu czy w food courcie galerii handlowej lub punkt mobilny typu mini food truck czy pawilon gastronomiczny.
Otwarcie obu konceptów przebiega w pięciu krokach: przedstawienie kandydatowi na franczyzobiorcę oferty współpracy, akceptacja lokalizacji, zawarcie umowy franczyzowej, budowa i odbiór restauracji, otwarcie.
– Na podstawie naszego doświadczenia, możemy stwierdzić, że powyższy proces zwykle zamyka się w 3-4 miesiące – mówi Kamil Kowalski.
Wsparcie z centrali
Franczyzodawca przygotowuje projekt technologiczny i architektoniczny dla każdego lokalu. Pomaga też w uzyskaniu wszelkich odbiorów, np. sanepidowskich, przygotowaniu dokumentacji HACCP. W przypadku restauracji kwota inwestycji mieści się w przedziale od 250 tys. zł do 400 tys. zł. Jednorazowa opłata licencyjna za wejście do sieci wynosi 15 tys. zł, miesięczna opłata franczyzowa to 5 proc. od obrotu.
Natomiast inwestycja w FallaWrap to – w zależności od formatu – od 85 do 150 tys. zł. Jednorazowa opłata za wejście do sieci to także 15 tys. zł, opłata miesięczna 6 proc. od obrotu.
Oprócz wsparcia w przygotowaniach lokalu, franczyzodawca zapewnia know-how prowadzenia biznesu, począwszy od założenia działalności poprzez zdobycie finansowania, pozyskanie lokalizacji, szkolenia. Dostarcza podręcznik franczyzowy wraz z opisem standardów oraz procedur, gwarantuje serwis polegający na kompleksowym zaopatrzeniem towarowym z dostawą oraz rozwiązaniami księgowymi. Franczyzobiorcy mogą też liczyć na pomoc w zakresie marketingu, prowadzenia social mediów.
WIZYTÓWKA MARKI FALLA
Sieć restauracji wegańskich.
- 12 restauracji
- kwota inwestycji w restaurację: 250-400 tys. zł
- kwota inwestycji w FallaWrap: 85-150 tys. zł
Main conclusions
- Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
- The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
- With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
- Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
See in catalogue

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Master licenses
Featured franchises

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Master licenses
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
News

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...