Mała gastronomia z bubble tea

Żaden z partnerów i franczyzobiorców Crazy Bubble nie zamknął biznesu w pandemicznym roku. Co więcej – marka zaczęła rozwój zagraniczny.
Marka Crazy Bubble od 2012 roku buduje sieć punktów, serwujących pochodzącą z Tajwanu zimną herbatę z kulkami tapioki. Ten rok – jak dla całej gastronomii – był dla konceptu bardzo trudny, ale franczyzobiorcy obronili swoje biznesy przed upadkiem.
– W związku z tym, że nasze lokale w dużej mierze zlokalizowane są w centrach handlowych, działamy jedynie podczas ich pełnego funkcjonowania. Reszta radziła i radzi sobie poprzez sprzedaż napojów na wynos lub dowóz – mówi Paweł Kłosowski, prezes zarządu Crazy Bubble. – Pomimo przeciwności w 2020 roku otworzyliśmy też 11 nowych lokali oraz sprzedaliśmy nasz koncept w formie masterfranczyzy na Litwę, gdzie powstały już cztery punkty. W roku 2021 planujemy otwarcie minimum 15 lokali na Litwie oraz około 10 w Polsce – to wynika z aktualnych rozmów prowadzonych z przyszłymi franczyzobiorcami.
Partnerstwo lub franczyza
Z marką można nawiązać współpracę franczyzową lub partnerską. Partner dokłada asortyment wraz z logo Crazy Bubble do swojego aktualnego biznesu – restauracji, baru, hotelu itp. Natomiast franczyzobiorcy mają do wyboru kilka różnych formatów: lokal z miejscem na konsumpcję, lokal tylko na wynos, wyspa, wózek mobilny, kontener stacjonarny oraz przyczepa gastronomiczna i food truck. Franczyzobiorca powinien osobiście poszukać lokalu. Licencjodawca jedzie na miejsce i sprawdza potencjał lokalizacji. Jeśli uzna, że miejsce jest zbyt ryzykowne, rezygnuje z otwarcia. Wielkość punktów bywa różna.
– Podejmujemy współpracę z ludźmi, którzy chcą prowadzić małe wyspy handlowe (optymalnie 12m2), mini, choć gustowne lokale serwujące jedynie na wynos (10-20m 2), jak również lokale stumetrowe, gdzie znajdzie się wiele stolików, kanapy, masa zdjęć – opowiada Paweł Kłosowski.
Każdy lokal zostaje wyposażony w maszyny i sprzęty, niezbędne do produkcji bubble tea, m.in. lodówki, kostkarki do lodu, blender, maszyny do zaklejania i shake’owania napojów.
Koszt przygotowania wyspy handlowej to ok. 55 tys. zł. Natomiast inwestycja w lokal może być bardzo różna.
– Mamy lokal w naszej sieci, którego dostosowanie kosztowało 10 tys. zł, ale również taki, którego remont kosztował prawie 200 tys. zł. Wszystko zależy od budżetu, oczekiwań klienta oraz stanu pomieszczeń – wyjaśnia Paweł Kłosowski.
Wsparcie z centrali
Franczyzodawca Crazy Bubble nie pobiera opłaty wstępnej. Jedyna opłata miesięczna to 500 zł netto, z przeznaczeniem na marketing.
– Każdy franczyzobiorca otrzymuje od nas gotowy model biznesowy, z wstępnym wyliczeniem spodziewanych w danym miejscu zysków. Jeśli zdecyduje się na współpracę z nami, zapraszamy go na bezpłatne trzydniowe szkolenie, przekazujemy wszelkie standardy sieci Crazy Bubble. W międzyczasie projektujemy wyspę/lokal zgodnie z jego oczekiwaniami oraz z wymogami technicznymi, następnie przygotowujemy całą grafikę zewnętrzną – wylicza Paweł Kłosowski. – Koordynujemy działania wszystkich firm, aby zmontować całość w jednym czasie. Jesteśmy obecni w dniu otwarcia lokalu, żeby wesprzeć franczyzobiorcę. Pozostajemy też do jego dyspozycji w całym okresie trwania umowy, bez względu na to, czy chodzi o aspekty merytoryczne czy techniczne.
Franczyzodawca zapewnia, że punkt już od pierwszego dnia zarabia na koszty stałe.
– Licencjobiorca zarabia na każdym napoju bez wyjątku. My zapewniamy niewielki koszt przygotowania produktu. Mawia się, że w małej gastronomii, aby zapewnić najwyższy poziom obsługi klienta, należy mieć food cost na poziomie maksymalnie 50 proc. U nas wynosi on 20-25 proc. – zapewnia licencjodawca.
WIZYTÓWKA MARKI CRAZY BUBBLE
- inwestycja w wyspę handlową ok. 55 tys. zł
- opłata marketingowa 500 zł netto miesięcznie
- brak opłaty wstępnej
ZOBACZ W KATALOGU
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Willisch
Lodziarnie
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej