Pizza wchłania pizzę

Sieć na świecie
Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Dominium to polska sieć pizzerii, założona przez Tomasza Plebaniaka w1993 roku. Liczy obecnie ok. 60 lokali. Koncept rozwija się tez poprzez franczyzę, ale w tej chwili ma tylko jednego licencjobiorcę. Obecnie jedyny akcjonariuszem Dominium S.A. jest cypryjski Malaccan Holdings.

Z kolei Domino's Pizza Poland to notowana na londyńskiej giełdzie spółka, rozwijająca w Polsce franczyzę światowej marki Domino's Pizza. Na całym świecie pod tym szyldem działa ponad 17 tys. restauracji. W Polsce jest ich 69, w tym 16 franczyzowych.

Akcje i weksle

Transakcja, o której mowa, stanowi tzw. odwrotne przejęcie. Polega ono na przejęciu spółki prywatnej przez notowaną na giełdzie, w ramach którego dochodzi do wymiany aktywów obu podmiotów oraz emisji akcji. W celu rozliczenia tej transakcji, Domino's Pizza Poland wyemituje nowe akcje dla Malaccan Holdings. Emisja ma liczyć około 283,8 mln sztuk po 0,08 funta i zostanie uznana za w pełni opłaconą niezabezpieczoną pożyczkę w wysokości 1,3 mln euro. Dodatkowo niespłacony dług, który ma sieć Dominium wobec Malaccan Holdings, wynoszący 6,2 mln euro, zostanie przekształcony na kolejny niezabezpieczony weksel o tej samej wartości co kwota do spłacenia. W sumie po zakończeniu przejęcia, na rzecz Malaccan Holdings zostaną wystawione weksle pożyczki o wartości 7,5 mln euro.

Jak informuje zarząd spółki, warunkiem finalizacji transakcji jest udzielenie zgody przez akcjonariuszy Domino's Pizza Poland.

Franczyza zostaje

Co dalej z szyldem Dominium? 

– Na pewno na polskim rynku zostanie szyld Domino's Pizza. Co do marki Dominium zapewne w perspektywie najbliższych lat szyldy mogą się zmienić, ale to jeszcze są kwestie do ustalenia – mówi Michał Niedbała, dyrektor ds. operacyjnych Domino's Pizza w Polsce. – Na pewno nadal jesteśmy nastawieni na rozwój poprzez franczyzę.

Inwestycja w restaurację Domino's Pizza zaczyna się od 95 tys. euro. Jednorazowa opłata wstępna to 7 tys. euro. Marka szuka franczyzobiorców z minimum trzyletnim doświadczeniem w prowadzeniu własnego biznesu lub z doświadczeniem w gastronomii. Pożądane jest też doświadczenie w zarządzaniu zespołem. Franczyzobiorca powinien osobiście zaangażować się w prowadzenie pizzerii. Dobrze byłoby, gdyby już dysponował własnym lokalem, ale jeśli tak nie jest, centrala pomoże w znalezieniu lokalizacji. Wymagana powierzchni to od 80 do 120 m2. Jest też możliwość odkupienia już działającego lokalu własnego marki.

Domino's Pizza nastawia się przede wszystkim na realizację zamówień w dostawie, co w obecnych warunkach jest szczególnie istotne. Dlatego w samych lokalach jest tylko minimalna strefa, przeznaczona dla klientów. Franczyzodawca udostępnia system do zarządzania pizzerią. Poza tym gwarantuje również m.in. szkolenia, scentralizowany system zakupów produktów, wsparcie marketingowe.

 

WIZYTÓWKA DOMINO'S PIZZA

Międzynarodowa sieć pizzerii.

  • 69 lokali w Polsce
  • kwota inwestycji od 95 tys. euro
  • opłata wstępna 7 tys. euro
Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200
Author
Monika Wojniak-Żyłowska
dziennikarz

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €