Własna lodziarnia we franczyzie

Franczyzodawca Lodów Bonano i Wytwórni Lodów Polskich „u Lodziarzy” zapowiada wprowadzenie w tym roku nowego formatu lodziarni.
Tegoroczny sezon lodowy dla Lodów Bonano i Wytwórni Lodów Polskich „u Lodziarzy” wystartował z kilkutygodniowym opóźnieniem. Zwykle pierwsze lodziarnie otwierają się w kwietniu, jednak w tym roku pełną parą ruszyły dopiero w czerwcu. Ale pomimo wielu niewiadomych, właściciele nie mogli narzekać na wyniki.
– Obroty wbrew przewidywaniom nie spadły, a wręcz przeciwnie – albo utrzymywały się na tym samym poziomie co w poprzednich latach, albo były wyższe. Rekordziści zaliczyli nawet 50-procentowe wzrosty, a tylko nieliczni zanotowali mikrospadki – mówi Radosław Charubin, właściciel i franczyzodawca marek Lody Bonano i U Lodziarzy. – Zależało nam na tym, aby ułatwić franczyzobiorcom rozpoczęcie sezonu i złagodzić konsekwencje opóźnienia sezonu. Dlatego znieśliśmy pierwszą opłatę franczyzową oraz w całości opłatę marketingową. Nasi partnerzy mogli ponadto liczyć na różnego rodzaju ulgi w innych opłatach, odraczanie ich na kolejny sezon, wydłużenie terminów płatności czy zwiększenie limitów kredytowych.
Formaty do wyboru
Ostatni sezon Lody Bonano zamknęły liczbą ok. 200 punktów franczyzowych, natomiast w sieci Wytwórnia Lodów Polskich “u Lodziarzy” jest ich blisko 100.
– Te dane są porównywalne do poprzedniego roku, co - biorąc pod uwagę sytuację epidemiczną - jest bardzo satysfakcjonującym wynikiem – podkreśla Radosław Charubin.
Lodziarnie dobrze prosperują w miejscach, które tętnią życiem i sprzyjają wypoczynkowi na świeżym powietrzu. Wybierając lokalizację, warto więc w pierwszej kolejności wziąć pod uwagę tereny popularne pod względem turystycznym (ważne atrakcje, zabytki, plaże), parki oraz miejskie skwery. Dobrze sprawdzają się także “młode” osiedla oraz galerie handlowe.
Lodziarnię można otworzyć w formacie stacjonarnym, a w przypadku sprzedającej lody rzemieślnicze Wytwórni Lodów Polskich “u Lodziarzy” także jako rikszę lub wózek sprzedażowy oraz wyspę handlową.
– W nadchodzącym sezonie w obu sieciach zadebiutuje zupełnie nowy format współpracy, mobilna lodziarnia z ogródkiem. Co ważne, koncept ten będzie mógł funkcjonować zarówno sezonowo, jak i całorocznie – zapowiada Radosław Charubin. – Jego atutem jest funkcjonalny, zadaszony ogródek ze stolikami, tworzący komfortową przestrzeń dla klientów. Naszym założeniem jest, aby gotowa, w pełni wyposażona lodziarnia powstawała w zaledwie 14 dni. Dodatkową zaletą tego rozwiązania jest fakt, że franczyzobiorca nie będzie musiał uzyskiwać pozwolenia na budowę.
Ile na inwestycję?
Szacowany koszt inwestycji dla obu konceptów to ok. 25 tys. zł. Nie ma opłat wstępnych. W przypadku Lodów Bonano miesięczna opłata franczyzowa wynosi średnio 600 zł netto, a marketingowa 150 zł netto. W koncepcie “u Lodziarzy” opłata franczyzowa wynosi od 500 do 800 zł netto miesięcznie, w zależności od wybranego modelu współpracy. Opłata marketingowa to 150 zł netto miesięcznie.
– Nasze doświadczenia pokazują, że lodziarnie stają się rentowne już po kilku tygodniach działalności. Szacowany okres zwrotu z inwestycji następuje zazwyczaj po pierwszym sezonie sprzedażowym – dodaje Radosław Charubin.
WIZYTÓWKA LODÓW BONANO
Franczyzowa sieć lodziarni
- ok. 200 lodziarni
- koszt inwestycji ok. 25 tys. zł
- miesięczna opłata franczyzowa średnio 600 zł netto
ZOBACZ W KATALOGU
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Willisch
Lodziarnie

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej