Kultura się opłaca

– Choć obecna sytuacja daleka jest od normalności, wcale nie jest to zły czas na otwieranie biznesu w branży edukacyjnej – uważa Dagmara Łuczka, franczyzodawczyni Cool-Turalnego Malucha.
Jakiego rodzaju warsztaty ma w ofercie Cool-Turalny Maluch?
W tej chwili proponujemy trzypoziomowy cykl warsztatów poświęconych tematyce savoir vivre'u, składający się z 30 zajęć rozłożonych na trzy lata, skierowanych do przedszkolaków oraz uczniów zerówek i klas pierwszych. Zajęcia standardowo odbywają się raz w miesiącu. Utrwalają wiedzę o odpowiednim zachowaniu przy stole, podczas rozmowy, na urodzinach, w autobusie, powitań itp. Dzieci bawią się, testują, ćwiczą, a wszystko związane jest z kulturalnym zachowaniem. Staram się sprawić, aby same dochodziły do wniosku, że kultura jest fajna.
Czy pandemia przeszkadza wam w prowadzeniu działalności?
Z powodu pandemii w państwowych przedszkolach nie mogą odbywać się zajęcia prowadzone przez osoby z zewnątrz. W prywatnych placówkach zależy to od decyzji dyrekcji i rodziców. Generalnie od marca ubiegłego roku dużo przedszkoli zrezygnowało z zajęć stacjonarnych. W związku z tym musieliśmy nieco przeformatować swoją ofertę. Dostawaliśmy dużo próśb o nagrywanie filmików edukacyjnych, które mogłyby oglądać dzieci. Od września zaczęliśmy więc przygotowywać kilkuminutowe materiały, które są wyświetlane i omawiane w przedszkolach. Mamy też cool-turalne teczki, z materiałami, które pomagają nauczycielom lub rodzicom realizować zajęcia z dziećmi i utrwalać materiał. Pomimo pandemii, otwieramy też właśnie swoją pierwszą placówkę franczyzową, w Pile.
To dobry czas na otwieranie franczyzy w edukacji?
Choć obecna sytuacja daleka jest od normalności, wcale nie jest to zły czas na otwieranie tego rodzaju biznesu. Pierwsze miesiące działalności i tak są zawsze potrzebne na rozkręcenie się, poznanie materiałów, rozmowy z klientami. Mam nadzieję, że po wakacjach sytuacja w oświacie wróci do normy i wówczas biznes ruszy pełną parą.
Aby wesprzeć nowych licencjobiorców aż do września włącznie nie będziemy naliczać miesięcznej opłaty franczyzowej, która wynosi 440 zł netto. Trzeba ją będzie płacić dopiero od października.
Jakim budżetem trzeba dysponować na starcie?
Opłata wstępna wynosi 8,9 tys. zł netto. W zamian licencjobiorca otrzymuje pakiet startowy, który zawiera m.in. konspekty dwunastu warsztatów (czyli cały roczny poziom kształcenia plus dwa w zapasie), ze scenariuszami zajęć i autorskimi pomocami edukacyjnymi. Gwarantujemy również szkolenie, na którym omawiane są wszystkie warsztaty, partnerzy poznają różne formy promocji oraz uczą się, jak docierać do klientów. Zapewniamy wsparcie w tworzeniu oferty dla klientów, pomoc w pierwszych rozmowach z dyrektorami placówek.
Franczyzobiorca nie musi otwierać stacjonarnego biura, ponieważ warsztaty odbywają się na terenie przedszkoli czy szkół. Umowę franczyzową podpisujemy na konkretne miasto, ale jeżeli licencjobiorca chce, może wyjść z działalnością poza jego obszar, jednak pozostając na terenie swojego województwa. W tym samym województwie, w zależności od jego wielkości, może pracować kilku franczyzobiorców, ale na pewno nie będą wchodzić sobie w drogę. Ideą naszego projektu jest współpraca, a nie konkurowanie ze sobą.
Jak szybko można liczyć na zwrot z inwestycji?
Szacujemy, że nawiązując współpracę z 10-12 placówkami średniej wielkości, na zwrot z inwestycji możemy liczyć po dwóch miesiącach. Jednak ten czas można skrócić i jednocześnie zwiększyć swoje przychody, organizując np. warsztaty indywidualne czy też urodziny tematyczne.
Rozmawiała Monika Wojniak-Żyłowska
WIZYTÓWKA MARKI COOL-TURALNY MALUCH
Placówki organizujące warsztaty z savoir vivre dla dzieci.
- 1 placówka własna, 1 franczyzowa
- opłata wstępna 8,9 tys. zł netto
ZOBACZ W KATALOGU

Abakus Europe arytmetyka mentalna

AMAkids Polska

Brazilian Soccer Schools

Dzikie Pląsy

EarlyMath

Early Stage

Edu3Dkacja

Edukido
Zajęcia edukacyjne z`Lego

Galileusz

Giganci Programowania

IQ UP!

KnockKnock - Majsterkowanie dla Dzieci

Lala English

La Mancha Centrum Języka Hiszpańskiego

MałyInżynier.pl

Maple Bear

MathRiders Polska

Matplus - matematyka dla dzieci 4-15 lat

Restart - warsztaty malarskie

SmartyKids

Socatots

Speaky Frog

Stemchik

Szkoła Pamięci SPW

Verbatoria

Young Engineers
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Willisch
Lodziarnie

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej