Zarabiaj na sprzedaży karmy dla zwierząt

Biznes Husse broni się w czasie pandemii dzięki bezpośrednim dostawom do klientów. Teraz firma rozwija e-commerce.
In this article you will learn
- Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
- Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
- Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
- The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Husse to producent karmy oraz kosmetyków i drobnych smakołyków dla psów i kotów. Pierwsze tygodnie po wybuchu pandemii były dla firmy dużym wyzwaniem – przede wszystkim pod kątem logistycznym.
– Nastąpił skokowy wzrost sprzedaży w naszej sieci, generowany wtedy głównie przez stałych klientów, którzy kupowali karmę na zapas. Jednocześnie musieliśmy zapewnić ciągłość dostaw produktów z naszej fabryki, co w związku z obostrzeniami i obowiązkową kwarantanną również wymagało zwiększonego wysiłku organizacyjnego ze strony naszej logistyki – mówi Piotr Cieślik, dyrektor zarządzający Husse.
Wynik przerósł oczekiwania
Sprzedaż firmy w marcu i kwietniu 2020 roku była prawnie dwukrotnie wyższa niż zakładały plany na tamten rok. Obecnie wróciła do normy.
– Patrząc z perspektywy blisko roku trwania pandemii, wspólnie z franczyzobiorcami i dystrybutorami jesteśmy zadowoleni, że model działania naszej marki sprawdził się w tym trudnym czasie. Ze względu na bezpośrednią dostawę do klienta nie dotyczył nas problem związany z zamknięciem lub ograniczeniem działalności sklepów – mówi Piotr Cieślik.
Produktów marki nie można kupić w tradycyjnej sieci sprzedaży, czyli sklepach ani hurtowniach. Klient może je nabyć tylko bezpośrednio od lokalnego dystrybutora – franczyzobiorcy, który ma wyłączne prawo do sprzedawania produktów firmy na określonym terenie, zamieszkanym przez 200-300 tys. mieszkańców.
Nowe cele
Wyzwaniem dla Husse jest obecnie pozyskiwanie nowych klientów, ponieważ wiele narzędzi, z których firma korzystała do tej pory, nie jest w tej chwili dostępnych lub ich wykorzystanie jest ograniczone.
– W okresie wakacyjno-jesiennym wróciliśmy do organizacji akcji promocyjnych. Zachęcamy również obecnych klientów do polecania swoim znajomym naszych produktów i usług. Co ciekawe robią to nawet chętniej niż przed pandemią – mówi Piotr Cieślik.
Firma skupia się na komunikacji dostaw do domu. Realizując zamówienia dystrybutorzy Husse albo ograniczają do minimum kontakt bezpośredni z klientami, albo w ogóle go unikają, zostawiając produkty pod drzwiami lub furtką.
– Widzimy, że dla wielu klientów nasz model bezpośredniej dystrybucji stał się w czasach zarazy dodatkowym atutem i bardzo chętnie z tego korzystają. Jest to szczególnie widoczne w czasie zamknięcia lub ograniczenia działalności sklepów – mówi Piotr Cieślik.
Prace na finiszu
Firma teraz kończy prace nad całkowitą przebudową platformy e-commerce, którą uruchomi w pierwszym kwartale bieżącego roku.
– W tej chwili digital generuje bardzo niewielką część naszych przychodów, ale chcemy zbudować drugą, silną cyfrową nogę naszego biznesu, która będzie wspierała działania i sprzedaż generowaną przez franczyzobiorców i dystrybutorów. Wierzymy, że efektywne wykorzystanie elektronicznych kanałów sprzedaży i komunikacji z klientami połączone z siłą naszej bezpośredniej sieci sprzedaży to mieszanka wybuchowa, która pozwoli skokowo zwiększyć skalę naszej działalności – mówi Piotr Cieślik.
Dystrybutor albo franczyzobiorca
Z Husse można współpracować w dwojaki sposób – zarówno działalność związanych z marką franczyzobiorców, jak i dystrybutorów polega zasadniczo na tym samym, czyli bezpośredniej obsłudze klientów, polegającej na dowozie karmy dla zwierząt do domu oznakowanym samochodem. Dystrybutorzy współpracują i funkcjonują na terenie danego franczyzobiorcy. Podstawową różnicą jest wielkość inwestycji – w przypadku franczyzobiorcy wynosi zwykle od 40 do 50 tys. zł i uzależniona jest od wielkości terytorium, na którym chce działać licencjobiorca. W przypadku współpracy dystrybucyjnej koszty rozpoczęcia działalności są znacznie niższe i nie przekraczają 5 tys. zł.
Main conclusions
- Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
- The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
- With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
- Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
See in catalogue

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Master licenses
Featured franchises

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Master licenses
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
News

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...