Groszek przyspiesza

W 2020 roku do sieci Groszek dołączyło o 100 sklepów więcej niż w poprzednim. W tym roku firma chce rosnąć jeszcze szybciej.
– Generalnie 2020 rok zamknęliśmy liczbą 1939 placówek. W tym roku chcemy zwiększyć ekspansję dwukrotnie – mówi Magdalena Pajor, dyrektor ds. sieci franczyzowych w grupie Eurocash, do której należy Groszek.
Dodaje, że pandemia pokazała sklepom detalicznym, że działanie w zorganizowanej sieci jest dużą wartością dodaną dla biznesu. Natomiast konsumenci polubili zakupy w lokalnych sklepach, blisko domu – bezpiecznie i bez kolejek.
– Jako konsumenci nauczyliśmy się zakupów blisko domu, z listą. Przychodzimy rzadziej, liczba paragonów spadła, natomiast wzrosła ich wartość. Częstotliwość odwiedzin jest rzadsza, ale wyższy jest koszyk zakupowy – mówi Magdalena Pajor.
Szał zakupoów
Wspomina, że początki pandemii były wyzwaniem. Wszystkie sklepy z dnia na dzień musiały się odnaleźć w zupełnie nowej rzeczywistości.
– To sytuacja, której nikt z nas nie przeżył i nie wiedział, jak się na nią przygotować. Spoczywała na nas duża odpowiedzialność – zapewnienie milionom Polaków codzienny dostęp do żywności – mówi Magdalena Pajor.
Większe zakupy Polacy zaczęli robić zaraz po wybuchu pandemii. Produkty typu kasza, ryż, mąka i pozostałe kategorie odnotowały wzrost sprzedaży o ponad 500 proc. Po początkowym szale zakupowym sprzedaż zaczęła się stabilizować. Teraz klienci przychodzą rzadziej, ale kupują więcej.
Przy tym Groszek w czasie pandemii uruchomił opcję zakupów na telefon oraz z dowozem. Wielu franczyzobiorców firmy przystąpiło też do inicjatywy „Zakupy dla seniora”, zorganizowanej przez grupę Eurocash. W jej ramach osoby najbardziej narażone na zachorowanie miały stały dostęp do potrzebnych produktów bez wychodzenia z domu.
– Wspólnie z naszymi klientami wsparliśmy również osoby pracujące na pierwszej linii frontu – personel medyczny, służby mundurowe i tym podobne. Jako sieć przekazaliśmy darowiznę rzeczową w postaci środków ochrony dla jednego z lubelskich szpitali – mówi Magdalena Pajor.
Równorzędni partnerzy
Koszt inwestycji w sklep Groszek ustalany jest indywidualnie dla każdej placówki. Franczyzobiorca powinien dysponować lokalem o powierzchni min. 80 m2 w lokalizacji gwarantującej odpowiedni potencjał sprzedaży.
Marcin Duda, franczyzobiorca i przewodniczący rady franczyzowej sieci Groszek, zaczął prowadzić biznes pod szyldem tej marki pięć lat temu. Jednak jego przygoda z handlem zaczęła się wcześniej – 11 lat temu.
– Wtedy wspólnie z żoną wynajęliśmy podupadający sklep. Natomiast pięć lat temu, za namową przyjaciół, którzy również byli franczyzobiorcami Groszka, zdecydowaliśmy się przystąpić do sieci. Z perspektywy czasy widzimy, że była to bardzo dobra decyzja. Obecnie prowadzimy już cztery sklepy o powierzchni od 220 do 500 m2 – mówi Marcin Duda.
Twierdzi, że dzięki współpracy z Groszkiem jego biznes stale się rozwija. To nie tylko efekt działania pod rozpoznawalnym szyldem, ale też dostępu do mnóstwa narzędzi ułatwiających codzienną pracę.
– Dzięki ofertom negocjowanym centralnie, możemy zapewnić klientom produkty w atrakcyjnych cenach, a przez to konkurować z dużymi sieciami. Znaczącą wygodą jest również to, że nie musimy sami jeździć do hurtowni po zaopatrzenie – składamy zamówienia internetowo i towar przyjeżdża prosto pod nasze drzwi. Dzięki temu mamy czas na inne zajęcia. We współpracy z Groszkiem cenimy sobie również dostęp do profesjonalnych narzędzi marketingowych m.in. gazetek, czy akcji konsumenckich – mówi Marcin Duda.
Jak równy z równym
Ważne jest dla niego również traktowanie przez Groszek franczyzobiorców jako równorzędnych partnerów.
– Mamy duży wpływ na decyzje podejmowane w sieci. W 2018 roku została powołana rada franczyzowa, której miałem przyjemność zostać pierwszym przewodniczącym. To wymagająca rola, jednak daje wiele satysfakcji. Dzięki działalności rady możemy współdecydować o przyszłych działaniach sieci. Wspólnie omawiamy problemy i staramy się je rozwiązać. Porozumienie nie zawsze jest łatwe, jednak zawsze staramy się znaleźć rozwiązanie satysfakcjonujące obie strony – mówi Marcin Duda.
WIZYTÓWKA SIECI GROSZEK
Sieć sklepów spożywczych.
- liczba placówek – 1939
- powierzchnia lokalu – min. 80 m2
- kwota inwestycji – ustalana indywidualnie
ZOBACZ W KATALOGU

Al. Capone

Auchan

Booksale.pl

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Chorten

Czas na Herbatę

Delikatesy Centrum

Dr Konopny

Duży Ben Market Alkoholowy

Husse

Intermarché (Grupa Muszkieterów)

Leonidas

Odido

Oskroba

Pierrot Woda Źródlana

Polska Sieć Handlowa Lewiatan

SO FLY The Vape Shop

Stokrotka

Unikat Woda i Napoje

Wesoła Pani

Żabka
Sklepy typu convenience
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Willisch
Lodziarnie

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej