Budowlanka ma się dobrze
– Klienci wolą dziś robić zakupy lokalnie, w polskich firmach. A my jesteśmy firmą opartą w 100 proc. na rodzimym kapitale – mówi Piotr Langierowicz z Majster Budowlane ABC.
Czy to dobry moment, aby otworzyć sklep w branży dom i ogród?
Bardzo dobry. Nasza branża oparła się pandemii. Sklepy, szczególnie te w mniejszych miejscowościach, osiągnęły w 2020 roku bardzo dobre rezultaty. Wynika to m.in. z faktu, że klienci wolą dziś robić zakupy lokalnie, w polskich firmach, a my jesteśmy firmą opartą w 100 proc. na rodzimym kapitale.
Macie też duże doświadczenie w branży.
Majster Budowlane ABC ma kilkadziesiąt lat doświadczenia w branży budowlanej. Od 2016 roku zrzeszamy w systemie partnerskim małe i średnie firmy. Obecnie to ponad 1 tys. hurtowni działających pod szyldem Majster Budowlane ABC oraz 57 marketów typu DIY (do it yourself czyli zrób to sam – przyp. red.), pod szyldami Pszczółka i Majster Profi.
Markety są otwierane w miastach powiatowych, miejscowościach gminnych, a nawet na wsiach. Przełożyliśmy dobre rozwiązania znane z wielkopowierzchniowych miejskich formatów na mniejsze powierzchnie i mniejsze rynki.
Szukacie franczyzobiorców, którzy chcieliby otworzyć markety Pszczółka. Jakie są oczekiwania wobec kandydatów?
Chętnie nawiązujemy współpracę z przedsiębiorcami, którzy już działają w branży – tak jest często w przypadku hurtowni zrzeszonych pod szyldem Majster Budowlane ABC. Ale poszukujemy szukamy też nowych inwestorów, którzy chcą otworzyć market budowlany od podstaw.
Markety Pszczółka można otwierać w dwóch formatach. Standardowy ma powierzchnię od 500 do 2 tys. m2. Na format Ekspres potrzeba min. 200 m2. W każdym przypadku dodatkowo potrzebne jest też miejsce na zewnętrzną ekspozycję. Franczyzobiorcy zgłaszają się do nas z propozycją lokalizacji, a my ją weryfikujemy. Ale zamierzamy też pomagać partnerom w wyszukiwaniu atrakcyjnych miejsc na sklepy.
Z jaką inwestycją trzeba się liczyć?
Koszt wyposażenia w regały to średnio 350-400 zł na m2. Wydatki na zatowarowanie wynoszą 1,5-1,7 tys. zł netto na m2. Do tego należy doliczyć koszty adaptacji budynku, które zależą głównie od jego stanu technicznego i powierzchni. Jako franczyzodawca przygotowujemy projekt marketu, pomagamy w zakupie wyposażenia, doborze asortymentu. Zapewniamy szkolenia z zakresu organizacji pracy sklepu, aktywnej sprzedaży, cyklicznie przeprowadzamy szkolenia asortymentowe. Wspieramy franczyzobiorcę podczas procesu otwarcia placówki i przez cały okres prowadzenia biznesu.
Czy długo trzeba czekać na moment, gdy sklep stanie się rentowny?
Markety są rentowne od pierwszego miesiąca działalności.
Rozmawiała Monika Wojniak-Żyłowska
WIZYTÓWKA MARKI PSZCZÓŁKA
Markety z branży dom i ogród.
- ponad 50 sklepów
- wydatki na zatowarownaie 1,5-1,7 tys. zł na 1 m2
- rentowność od pierwszego miesiąca
ZOBACZ W KATALOGU
Aflamo
Salony z kominkami
Bricomarché (Grupa Muszkieterów)
Supermarkety dom i ogród
Carré Blanc
Sklepy z ręcznikami i pościelą
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Dr Materac
Sklepy z wyposażeniem sypialni
Homla
Sklepy z artykułami wyposażenia wnętrz
Horizon Estate
Biura nieruchomości
Jesion Inwestycje
Urządzanie wnętrz
Komandor
Szafy, garderoby, kuchnie oraz meble na wymiar
Komfort
Sklepy z podłogami i drzwiami
Krishome
Sklepy ze stolarką okienną
PSB Mrówka
Sklepy DIY
Wyróżnione franczyzy
Żabka
Sklepy typu convenience
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Nest Bank
Placówki bankowe
So Coffee
Kawiarnie
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Santander
Placówki bankowe
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Inne koncepty z branży dom i ogród
Aflamo
Salony z kominkami
Bricomarché (Grupa Muszkieterów)
Supermarkety dom i ogród
Carré Blanc
Sklepy z ręcznikami i pościelą
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Dr Materac
Sklepy z wyposażeniem sypialni
Homla
Sklepy z artykułami wyposażenia wnętrz
Horizon Estate
Biura nieruchomości
Jesion Inwestycje
Urządzanie wnętrz
Komandor
Szafy, garderoby, kuchnie oraz meble na wymiar
Komfort
Sklepy z podłogami i drzwiami
Krishome
Sklepy ze stolarką okienną
PSB Mrówka
Sklepy DIY
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Biznes na szkle, nie na plastiku
– Rosnące zainteresowanie napojami w szklanych butelkach tworzy nowe możliwości zarabiania w naszej branży – mówi Maciej Wojciechowski,...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.

