Fotowoltaika z perspektywami

Grupa docelowa
Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Zgodnie z polityką energetyczną Polski w 2040 roku prawie 30 proc. energii wytwarzanej w naszym kraju ma pochodzić z odnawialnych źródeł energii (OZE). Zainteresowanie instalacjami fotowoltaicznymi stale rośnie. Według raportu Instytutu Energii Odnawialnej w 2018 r. panele słoneczne wytwarzały w Polsce ok. 0,5 GW energii, z końcem roku 2019 już 1,5 GW. W ubiegłym roku – według szacunków – ta moc mogła sięgnąć 4 GW. Tempo wzrostu jest więc bardzo duże.

Franczyzodawca Concept Energy ma 10-letnie doświadczenie na rynku energetycznym oraz odnawialnych źródeł energii. Specjalizacją marki są instalacje fotowoltaiczne. Do tej pory Concpet Energy rozwijał własną i partnerską sieć sprzedaży (partnerów ma obecnie ok. 200). Teraz zaczyna budowę sieci franczyzowej.

– Od kandydatów na franczyzobiorców oczekujemy doświadczenia w pracy z klientami biznesowymi oraz właścicielami gospodarstw rolnych – informuje Agnieszka Kwiatkowska, dyrektor sieci partnerskiej Concept Energy. – To są bowiem nasze najważniejsze grupy docelowe.

Pożądane umiejętności miękkie

Kandydat na franczyzobiorcę nie musi mieć doświadczenia branżowego. Przejdzie szkolenia produktowe i sprzedażowe, które pomogą mu wejść na rynek.

– Otrzymuje również wsparcie opiekuna, zarówno na etapie przygotowywania oferty, negocjacji, jak i finalnej sprzedaży – dodaje Agnieszka Kwiatkowska. – Merytorycznie przygotujemy kandydata do pracy. Bardzo ważne są natomiast tzw. umiejętności miękkie, które powinien mieć, aby nawiązywać relacje z klientami.

Licencjobiorca powinien otworzyć biuro stacjonarne. Nie musi być duże, wystarczy 25-30 m2. Na jego wyposażenie, według szacunków franczyzodawcy, wystarczy 10-15 tys. zł.

Zadaniem franczyzobiorców jest pozyskiwanie klientów i podpisywanie z nimi umów na sprzedaż i montaż instalacji fotowoltaicznej. Muszą też przeprowadzić audyt u klientów, przygotować dokumentację zdjęciową, ustalić moc przyłącza itp. Reszta – czyli dokładny projekt oraz montaż – należy już do centrali.

Szerokie pole działania

Franczyzobiorcy mogą pracować sami lub budować zespół handlowców. Można współpracę z marką traktować też jako działalność dodatkową, ale wówczas nie na zasadzie franczyzy, tylko autoryzowanego partnera.

Franczyzobiorcy samodzielnie budują bazę klientów.

– Jeśli generują dobre wyniki, wspieramy ich w tym – podkreśla Agnieszka Kwiatkowska.

Licencjobiorcy zarabiają na marży, która wynosi 50 proc. Nie otrzymują wyłączności na żaden region. Mogą działać na terenie całej Polski, a także Unii Europejskiej, ponieważ firma realizuje zlecenia także poza granicami kraju.

 

WIZYTÓWKA MARKI CONCEPT ENERGY

Sieć zajmująca się sprzedażą i instalacją paneli fotowoltaicznych.

  • ok. 200 partnerów
  • koszt wyposażenia biura: 10-15 tys.
  • marża franczyzobiorców: 50 proc.
Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200
Author
Monika Wojniak-Żyłowska
dziennikarz

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €