Fotowoltaika z perspektywami
Licencjobiorcy Concept Energy zarabiają na marży od podpisanych umów. Mogą działać nie tylko na terenie Polski, ale też całej Unii Europejskiej.
Zgodnie z polityką energetyczną Polski w 2040 roku prawie 30 proc. energii wytwarzanej w naszym kraju ma pochodzić z odnawialnych źródeł energii (OZE). Zainteresowanie instalacjami fotowoltaicznymi stale rośnie. Według raportu Instytutu Energii Odnawialnej w 2018 r. panele słoneczne wytwarzały w Polsce ok. 0,5 GW energii, z końcem roku 2019 już 1,5 GW. W ubiegłym roku – według szacunków – ta moc mogła sięgnąć 4 GW. Tempo wzrostu jest więc bardzo duże.
Franczyzodawca Concept Energy ma 10-letnie doświadczenie na rynku energetycznym oraz odnawialnych źródeł energii. Specjalizacją marki są instalacje fotowoltaiczne. Do tej pory Concpet Energy rozwijał własną i partnerską sieć sprzedaży (partnerów ma obecnie ok. 200). Teraz zaczyna budowę sieci franczyzowej.
– Od kandydatów na franczyzobiorców oczekujemy doświadczenia w pracy z klientami biznesowymi oraz właścicielami gospodarstw rolnych – informuje Agnieszka Kwiatkowska, dyrektor sieci partnerskiej Concept Energy. – To są bowiem nasze najważniejsze grupy docelowe.
Pożądane umiejętności miękkie
Kandydat na franczyzobiorcę nie musi mieć doświadczenia branżowego. Przejdzie szkolenia produktowe i sprzedażowe, które pomogą mu wejść na rynek.
– Otrzymuje również wsparcie opiekuna, zarówno na etapie przygotowywania oferty, negocjacji, jak i finalnej sprzedaży – dodaje Agnieszka Kwiatkowska. – Merytorycznie przygotujemy kandydata do pracy. Bardzo ważne są natomiast tzw. umiejętności miękkie, które powinien mieć, aby nawiązywać relacje z klientami.
Licencjobiorca powinien otworzyć biuro stacjonarne. Nie musi być duże, wystarczy 25-30 m2. Na jego wyposażenie, według szacunków franczyzodawcy, wystarczy 10-15 tys. zł.
Zadaniem franczyzobiorców jest pozyskiwanie klientów i podpisywanie z nimi umów na sprzedaż i montaż instalacji fotowoltaicznej. Muszą też przeprowadzić audyt u klientów, przygotować dokumentację zdjęciową, ustalić moc przyłącza itp. Reszta – czyli dokładny projekt oraz montaż – należy już do centrali.
Szerokie pole działania
Franczyzobiorcy mogą pracować sami lub budować zespół handlowców. Można współpracę z marką traktować też jako działalność dodatkową, ale wówczas nie na zasadzie franczyzy, tylko autoryzowanego partnera.
Franczyzobiorcy samodzielnie budują bazę klientów.
– Jeśli generują dobre wyniki, wspieramy ich w tym – podkreśla Agnieszka Kwiatkowska.
Licencjobiorcy zarabiają na marży, która wynosi 50 proc. Nie otrzymują wyłączności na żaden region. Mogą działać na terenie całej Polski, a także Unii Europejskiej, ponieważ firma realizuje zlecenia także poza granicami kraju.
WIZYTÓWKA MARKI CONCEPT ENERGY
Sieć zajmująca się sprzedażą i instalacją paneli fotowoltaicznych.
- ok. 200 partnerów
- koszt wyposażenia biura: 10-15 tys. zł
- marża franczyzobiorców: 50 proc.
ZOBACZ W KATALOGU
Aflamo
Salony z kominkami
Bricomarché (Grupa Muszkieterów)
Supermarkety dom i ogród
Carré Blanc
Sklepy z ręcznikami i pościelą
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Dr Materac
Sklepy z wyposażeniem sypialni
Homla
Sklepy z artykułami wyposażenia wnętrz
Horizon Estate
Biura nieruchomości
Jesion Inwestycje
Urządzanie wnętrz
Komandor
Szafy, garderoby, kuchnie oraz meble na wymiar
Komfort
Sklepy z podłogami i drzwiami
Krishome
Sklepy ze stolarką okienną
PSB Mrówka
Sklepy DIY
Wyróżnione franczyzy
Nest Bank
Placówki bankowe
Żabka
Sklepy typu convenience
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Santander
Placówki bankowe
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
So Coffee
Kawiarnie
Inne koncepty z branży dom i ogród
Aflamo
Salony z kominkami
Bricomarché (Grupa Muszkieterów)
Supermarkety dom i ogród
Carré Blanc
Sklepy z ręcznikami i pościelą
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Dr Materac
Sklepy z wyposażeniem sypialni
Homla
Sklepy z artykułami wyposażenia wnętrz
Horizon Estate
Biura nieruchomości
Jesion Inwestycje
Urządzanie wnętrz
Komandor
Szafy, garderoby, kuchnie oraz meble na wymiar
Komfort
Sklepy z podłogami i drzwiami
Krishome
Sklepy ze stolarką okienną
PSB Mrówka
Sklepy DIY
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Biznes na szkle, nie na plastiku
– Rosnące zainteresowanie napojami w szklanych butelkach tworzy nowe możliwości zarabiania w naszej branży – mówi Maciej Wojciechowski,...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.

