Sprawdzony format, elastyczne podejście

Niski wkład własny
Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Żabka uruchomiła siedmiotysięczną placówkę w Bieczu w województwie małopolskim. Obecnie w całym regionie funkcjonuje już 547 sklepów pod marką Żabka, a najstarsza z placówek zlokalizowana w Zakopanem działa od 8 lutego 2000 roku. Od niedawna sieć koncentruje się mocniej na rozwoju w małych miastach do 50 tys. mieszkańców. Oferta sklepów Żabka jest często nowością na lokalnych rynkach i pozwala kupującym zrealizować w jednym miejscu kilka potrzeb jednocześnie. Oprócz tradycyjnego asortymentu spożywczego, placówki serwują także gorące przekąski, hot-dogi, kawę oraz inne produkty wliczane do tzw. małej gastronomii. Ponadto w sklepach sieci można nadać i odebrać przesyłki kurierskie, zagrać w Lotto czy opłacić rachunki. To wygodne rozwiązanie szczególnie w miejscowościach, w których lokali gastronomicznych i usługowych jest niewiele.

Dobre wyniki

Przykładem takiej placówki jest Czerwińsk na Śląsku, który ma ok. 4 tys. mieszkańców. Franczyzobiorczyni sklepu, mimo pandemii, zanotowała wzrost obrotów w 2020 roku w stosunku do roku 2019. – Zachowuję standardy działania placówki rekomendowane przez Żabkę. Niemniej jednak sieć daje mi szasnę także na realizację własnych pomysłów. Obserwuję tutejszy rynek, co jest dostępne, w jakiej jakości oraz czego brakuje, opierając na tym funkcjonowanie mojego sklepu. W Czerwińsku brakuje warzywniaka, dlatego postanowiłam wzbogacić ofertę warzyw i owoców, które kupuję u lokalnych producentów i pośredników. Podobnie zrobiłam z nabiałem, urozmaicając asortyment serów. Dzięki temu mam stałych klientów, którzy wiedzą, gdzie kierować kroki po konkretne produkty – mówi Joanna Zając. 

Tajniki zamówień

Dostawy do sklepu funkcjonują sprawnie – franczyzobiorcy zdalnie zamawiają towar, który dostarczany jest już następnego dnia. W przypadku sklepu Joanny Zając realizowane są one co dwa dni. Zdaniem franczyzobiorczyni, istotne jest to, że nie trzeba zamawiać pełnych palet produktów w hurtowej ilości. Z centrum logistycznego można kupić opakowania na sztuki i w ten sposób uzupełniać brakujący towar, co pomaga zachować jego świeżość. W opinii franczyzobiorczyni najważniejsza jest systematyczność zamówień. Nie może brakować asortymentu w sklepie, a półki muszą być zawsze pełne. W przeciwnym razie klienci pójdą do innego sklepu. 

Joanna Zając uważa, że Żabka oferuje solidny model biznesowy, który przynosi satysfakcjonujące przychody, ale pod warunkiem że sklep jest dobrze zarządzany. Jej przypadek potwierdza regułę – w lokalu, który przejęła, funkcjonował wcześniej sklep. Trafna i szybka diagnoza pozwoliła dość sprawnie poprawić jego przychody i przekonać nowy klientów. – Nie musiałam nawet wymieniać personelu. Wystarczyło nauczyć pracowników nowych standardów pracy. Dziewczyny są pracowite i uczciwe. Warto było je zatrzymać – twierdzi franczyzobiorczyni Żabki. 

Z aplikacją łatwiej

Wsparciem i ułatwieniem dla franczyzobiorców w zarządzaniu biznesem jest aplikacja Cyberstore. Dzięki niej przedsiębiorca widzi stan zatowarowania, otrzymuje bieżące raporty sprzedaży, kontroluje utarg, godzinę pierwszej i ostatniej transakcji oraz pracę personelu. To bardzo ułatwia realizację codziennych obowiązków, a co najistotniejsze, nie wymaga obecności franczyzobiorcy w sklepie, gdyż wszystkie procesy widoczne są z poziomu telefonu komórkowego. Żabka stworzyła również żappkę, aplikację dla klientów, która także działa z korzyścią dla franczyzobiorców. Narzędzie pomaga budować lojalność konsumentów. Za zebrane punkty można otrzymać rabat na produkty lub wymienić je na nagrody. Nowością jest usługa „Zamów i odbierz”. Poprzez aplikację klient może zamówić zakupy i już po kilkunastu minutach odebrać je w wybranym sklepie w ciągu dwóch godzin. Płatność za zamówienie odbywa się na miejscu w placówce. 

Pieniądze na sklep

Koszt inwestycji we franczyzowy sklep Żabka wynosi ok. 5 tys. zł. Przystępujący do sieci przedsiębiorca otrzymuje przy tym placówkę o wartości ok. 300 tys. zł, niemal gotową na przyjęcie klientów. Żabka znajduje lokal, w całości pokrywa koszty jego remontu, wynajęcia oraz zapewnia pełne umeblowanie i wyposażenie sklepu: zatowarowanie, system IT i monitoring, regały, oświetlenie oraz chłodnie. Po stronie franczyzobiorcy pozostaje zakup kasy fiskalnej, opłacenie koncesji oraz pokrycie pierwszych kosztów pracowniczych. Przed podpisaniem umowy każdy kandydat przechodzi dwutygodniowe szkolenie w wybranym sklepie zakończone egzaminem. Tylko pozytywny wynik uprawnia do podpisania umowy franczyzowej i rozpoczęcia działalności pod marką Żabka. Sieć zapewnia także wsparcie w bieżącym zarządzaniu sklepu, z czego ważnym elementem jest serwis. W razie jakiejkolwiek awarii sprzętu, franczyzobiorca natychmiast otrzymuje urządzenie zastępcze. – Nie ma przestoju w pracy i nie ma mowy o stratach w produktach. Raz miałam sytuację niecierpiącą zwłoki, kiedy zepsuła mi się lodówka. Następnego dnia miałam już nowy sprzęt. Komunikacja z siecią jest naprawdę na wysokim poziomie – chwali Joanna Zając. Na wsparcie sieci można liczyć również w wielu innych obszarach, w tym m.in. w szkoleniach, z których może korzystać franczyzobiorca przez cały okres współpracy.

Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200
Author
Magdalena Kurda
doradca we franczyzie

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €