Czy da się zarobić na sprzedaży zup?

Zupki z wyspy
Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Koncept Pyszna Zupka należy do Grupy ABM, która jest też właścicielem kilku innych marek gastronomicznych, m.in. Bon Apetito, Catering24, Klooski.

– Zauważyliśmy duże zapotrzebowanie na posiłki, które można zjeść szybko, które są łatwe do zabrania ze sobą, estetycznie i ekologicznie opakowane i na dodatek w atrakcyjnej cenie – mówi Anna Karbowa, zajmująca się rozwojem sieci Pyszna Zupka. – Tak narodził się pomysł na sieć lokali, serwujących zupy.

Wyspa lub bistro

Pierwszy lokal Pysznej Zupki został otwarty w wakacje 2019 roku, w formie wyspy gastronomicznej w Pasażu Grunwaldzkim we Wrocławiu. Dalszy rozwój został przyhamowany z powodu pandemii, ale cały czas trwają rozmowy z kandydatami na franczyzobiorców sieci. Marka chce się rozwijać w miastach liczących powyżej 70 tys. mieszkańców. Galerie handlowe to nie jedyna możliwość lokalizacji – lokal można otworzyć też w centrum miasta, w okolicach biur, uczelni, szkół.

– Nasza grupa docelowa to przede wszystkim osoby młode, studenci, ale też pracownicy korporacji – wyjaśnia Anna Karbowa.

Pyszna Zupka może funkcjonować jako wyspa albo mały lokal typu bistro. Na ten ostatni wystarczy 10-20 m2. Według szacunków franczyzodawcy, koszty inwestycji zaczynają się od 50 tys. zł. Wstępna opłata licencyjna to 9,9 tys. zł. Comiesięczna opłata franczyzowa wynosi 5 proc. od obrotu, do tego dochodzi 333 zł opłaty marketingowej.

Franczyza w grupie

Każdego dnia w menu jest 6-7 zup, które codziennie się zmieniają. Wkrótce w ofercie znajdą się też sałatki. Na bieżąco można sprawdzić menu na stronie internetowej. Zupy codziennie będą dostarczane do lokali gotowe, z centralnych kuchni.

– Jesteśmy dużą grupą gastronomiczną i mamy lokale oraz kuchnie w całej Polsce – dodaje Anna Karbowa.

Franczyzobiorcy przechodzą szkolenia ze znajomości menu, obsługi klienta, serwowania posiłków. – Ważna jest też wiedza i świadomość ekologiczna, dla naszych klientów to bardzo ważny aspekt – podkreśla Anna Karbowa.

Franczyzobiorcy mogą uzyskać wyłączność terytorialną, która jest ustalana indywidualnie. Według szacunków licencjodawcy inwestycja w koncept zaczyna się zwracać po mniej więcej sześciu miesiącach.

– Nasi franczyzobiorcy będą mieć możliwość dalszego rozwoju, inwestując w nasze kolejne marki gastronomiczne. Obecnie na licencji rozwijamy sieć restauracji Bon Apetito, przygotowujemy też kolejne koncepty do wejścia we franczyzę – informuje Anna Karbowa.

 

WIZYTÓWKA PYSZNEJ ZUPKI

Lokale serwujące zupy.

  • koszt inwestycji od 50 tys. zł
  • opłata licencyjna 9,9 tys. zł
  • miesięczna opłata franczyzowa 5 proc. od obrotu
Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200
Author
Monika Wojniak-Żyłowska
dziennikarz

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €