Czy da się zarobić na sprzedaży zup?

Na lokal serwujący zupy trzeba wydać min. 50 tys. zł. Jak szybko zwróci się inwestycja?
Koncept Pyszna Zupka należy do Grupy ABM, która jest też właścicielem kilku innych marek gastronomicznych, m.in. Bon Apetito, Catering24, Klooski.
– Zauważyliśmy duże zapotrzebowanie na posiłki, które można zjeść szybko, które są łatwe do zabrania ze sobą, estetycznie i ekologicznie opakowane i na dodatek w atrakcyjnej cenie – mówi Anna Karbowa, zajmująca się rozwojem sieci Pyszna Zupka. – Tak narodził się pomysł na sieć lokali, serwujących zupy.
Wyspa lub bistro
Pierwszy lokal Pysznej Zupki został otwarty w wakacje 2019 roku, w formie wyspy gastronomicznej w Pasażu Grunwaldzkim we Wrocławiu. Dalszy rozwój został przyhamowany z powodu pandemii, ale cały czas trwają rozmowy z kandydatami na franczyzobiorców sieci. Marka chce się rozwijać w miastach liczących powyżej 70 tys. mieszkańców. Galerie handlowe to nie jedyna możliwość lokalizacji – lokal można otworzyć też w centrum miasta, w okolicach biur, uczelni, szkół.
– Nasza grupa docelowa to przede wszystkim osoby młode, studenci, ale też pracownicy korporacji – wyjaśnia Anna Karbowa.
Pyszna Zupka może funkcjonować jako wyspa albo mały lokal typu bistro. Na ten ostatni wystarczy 10-20 m2. Według szacunków franczyzodawcy, koszty inwestycji zaczynają się od 50 tys. zł. Wstępna opłata licencyjna to 9,9 tys. zł. Comiesięczna opłata franczyzowa wynosi 5 proc. od obrotu, do tego dochodzi 333 zł opłaty marketingowej.
Franczyza w grupie
Każdego dnia w menu jest 6-7 zup, które codziennie się zmieniają. Wkrótce w ofercie znajdą się też sałatki. Na bieżąco można sprawdzić menu na stronie internetowej. Zupy codziennie będą dostarczane do lokali gotowe, z centralnych kuchni.
– Jesteśmy dużą grupą gastronomiczną i mamy lokale oraz kuchnie w całej Polsce – dodaje Anna Karbowa.
Franczyzobiorcy przechodzą szkolenia ze znajomości menu, obsługi klienta, serwowania posiłków. – Ważna jest też wiedza i świadomość ekologiczna, dla naszych klientów to bardzo ważny aspekt – podkreśla Anna Karbowa.
Franczyzobiorcy mogą uzyskać wyłączność terytorialną, która jest ustalana indywidualnie. Według szacunków licencjodawcy inwestycja w koncept zaczyna się zwracać po mniej więcej sześciu miesiącach.
– Nasi franczyzobiorcy będą mieć możliwość dalszego rozwoju, inwestując w nasze kolejne marki gastronomiczne. Obecnie na licencji rozwijamy sieć restauracji Bon Apetito, przygotowujemy też kolejne koncepty do wejścia we franczyzę – informuje Anna Karbowa.
WIZYTÓWKA PYSZNEJ ZUPKI
Lokale serwujące zupy.
- koszt inwestycji od 50 tys. zł
- opłata licencyjna 9,9 tys. zł
- miesięczna opłata franczyzowa 5 proc. od obrotu
ZOBACZ W KATALOGU

Am Am Kebab

Atelier Herosima

Bafra Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem

Berlin Döner Kebap

Beza Krówka Lody rzemieślnicze

Bike Café

Browar Korona

BuBu Bubble Tea

Cafe Słodziak

Candy Pop

Carat Kebab

Chinkalnia

Cochise Burger

Cofix Poland

Crazy Bubble

Cudo Vegan Sushi

Cukiernia Sowa

Cukrem i Solą

Da Grasso

DG Restauracje

Dobra Pączkarnia

Domino’s Pizza

Donuterie

Doskoi

Express Pizza American Style

FABBRICA Italian Comfort Food

Falla

Felix Chicken

Fit Cake

Good Chicken

Gorąco Polecam. Smaki z Piekarni

Grande Pizza

Gruby Benek

Hotdogzna

Japanos

Kashka

Kiss Kim Chi

Koku Sushi

Krowa Mać Burgers

Kurcze Pieczone

Langos

Le Pain Quotidien

Lodolandia & Kołacz

Lody Bonano

Lody Lida

Lviv Croissants

Maxipizza

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Meron

Ministerstwo Śledzia i Wódki

Mniami Ice Cream

Mr. Kebab

New York Hot Dog

New York Pizza Department
Pizzerie

Niewinni Czarodzieje Trzyzero

Night Burger

Pączkownia Smak Sprzed Lat

Pijalnia Wódki i Piwa

Pijalnie Czekolady E.Wedel

Pizza Factory

Pizza Hut

Pizzeria Stopiątka

Prosiak Polski Kebab & Fast Food

Przybij Piątaka

Ramen Shop by Sushi Kushi

Sahar Kebab

Salsiccia Pizzeria Napoletana

Sayuri Sushi

So Coffee

Stava

Steiku Haoss

Subway

Sulaiman Kebab

Sushi Bistro

Sushi Burrito

Sushi Kushi

Sushiroll Bistro – restauracje sushi

Szaszłykowo

Taco Bar

Tawerna Pepe Verde

The White Bear Coffee

Tibesti 2Go

Totti Pizza Rzymska

U Lodziarzy Wytwórnia Lodów Polskich

United Chicken

Wendy’s

Willisch
Lodziarnie

Young Burger

Yum Yum Kebab

ZapieCKanki

Zapiekankarnia – Zapiekanki, Bajgle, Pizza, Pasta

ŻarWok
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Willisch
Lodziarnie

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej