Inwestujemy we franczyzę Oskroby
Krzysztof Majewski ma cztery sklepy pod szyldem Oskroba. Czy pandemia negatywnie odbiła się na jego biznesie?
Piekarnie to jedna z branż, która w czasie pandemii dobrze sobie radzi. Nie dotknął ich lockdown, a pieczywo należy do kategorii produktów pierwszej potrzeby.
Zmiana nawyków
Zdaniem Krzysztofa Majewskiego, franczyzobiorcy sieci Oskroba, który prowadzi cztery punkty pod tym szyldem, piekarnie odczuły negatywne skutki pandemii tylko w początkowym jej okresie.
– Była ogólna panika konsumentów, a ponadto musieliśmy się zaopatrzyć w różnego rodzaju środki ochronne, które jeszcze wtedy były trudnodostępne i drogie – mówi Krzysztof Majewski.
Jednak później wszystko wróciło do normy. W efekcie w wynikach za 2020 r. nie widać skutków pandemii.
– Okres pandemii jest to czas w którym nasza sieć radzi sobie bardzo dobrze. W piekarniach osiedlowych i w mniejszych miejscowościach obserwujemy wzrosty sprzedaży. Pojawia się również dużo więcej zgłoszeń chętnych na rozpoczęcie współpracy. Pojawiło się również więcej wolnych lokali w ciekawych miejscach, co powoduje, że w roku 2020 udało nam się otworzyć 25 nowych piekarni. To jeden z najlepszych lat w historii działalności firmy Piekarnia Oskroba – mówi Karol Gwardys, menedżer do spraw sprzedaży w Oskrobie.
Ucierpiały jednak nieco piekarnie położone w centrach dużych miast. Tu zmieniło się bardzo dużo.
– Puste biura, uczelnie i urzędy powodują, że mamy mniejsze obroty. Na wsparcie dla franczyzobiorców prowadzących tam swoje sklepy, poświęcamy obecnie dużo sił, ale jest to dla nas niezmiernie ważne, aby utrzymać te placówki – mówi Karol Gwardys.
Zwraca też uwagę, że w czasie koronawirusa zmieniły się nawyki żywieniowe ludzi. Mocno spowolniło ich życie, przez zamknięte biura i szkoły.
– Praca i nauka zdalna spowodowały zmniejszenie sprzedaży przekąsek, kanapek, czy sałatek a był to bardzo prężnie rozwijający się dział w ostatnich latach w naszych piekarniach. Obecnie w zamian za to sprzedaje się dużo więcej chleba i bułek – mówi Karol Gwardys.
Ponadto klienci rzadziej wychodzą po zakupy, ale robią je większe.
– W ostatnim czasie rośnie też mocniej zainteresowanie produktami pakowanymi. Króluje przede wszystkim chleb tostowy, którego sprzedaż w ciągu ostatnich kilku miesięcy wzrosła kilkukrotnie – mówi Karol Gwardys.
Pieniądze na piekarnię
Krzysztof Majewski we współpracy z Oskrobą ceni sobie między innymi fakt, że działa ona bardzo sprawnie.
– Zawsze mamy pełną informację i wszystko dostarczone na czas. Pracę mocno nam ułatwia internetowy system zamówień – mówi Krzysztof Majewski.
Dużym plusem dla niego jest także fakt, że kiedy w okolicy franczyzodawca widzi szansę na otwarcie kolejnej piekarni, najpierw zwraca się z pytaniem o chęć rozszerzenia działalności przez dotychczasowych franczyzobiorców.
Ponadto inwestycja we współpracę nie jest wysoka. Wystarczy 30-50 tys. zł na dostosowanie lokalu, organizację sklepu i jednorazową opłatę franczyzową, wynoszącą 12 tys. zł
– Przy tym nie trzeba wyposażać sklepu na własną rękę. Wszystkie regały, półki, chłodnie i piec wypożyczamy od franczyzodawcy – mówi Krzysztof Majewski.
Franczyzobiorców nie obowiązują żadne miesięczne opłaty. Ich jedynym obowiązkiem jest kompleksowe zaopatrywanie się w Oskrobie.
Kandydat na franczyzobiorcę powinien prowadzić działalność gospodarczą i dysponować wynajętym albo własnym lokalem o powierzchni 40-50 m2. Przy tym powinna być możliwość podłączenia w lokalu prądu trójfazowego, siły 22 kW. Każda piekarnia działająca pod szyldem Oskroba wypieka pieczywo na miejscu.
WIZYTÓWKA SIECI OSKROBA
Ogólnopolska sieć piekarni.
- kwota inwestycji – 30-50 tys. zł
- opłata franczyzowa – 12 tys. zł
- liczba placówek franczyzowych – 210
ZOBACZ W KATALOGU
Wyróżnione franczyzy
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Nest Bank
Placówki bankowe
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Żabka
Sklepy typu convenience
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Santander
Placówki bankowe
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
So Coffee
Kawiarnie
Inne koncepty z branży art. spożywcze i FMCG
Al.Capone
Sklepy z alkoholem
Ale Animale Polskie Sklepy Zoologiczne
Sklepy zoologiczne
Auchan
Sklepy spożywcze
Candy Pop
Sklepy ze słodyczami i przekąskami
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Chorten
Sklepy spożywcze
Czas na Herbatę
Sklepy z herbatą i akcesoriami
Delikatesy Centrum
Supermarkety spożywcze
Duży Ben Market Alkoholowy
Sklepy z alkoholem
Husse
Karma i produkty dla psów i kotów
Intermarché (Grupa Muszkieterów)
Supermarkety spożywcze
Mistrz Piekarz
Przyczepy z pieczywem
Pierrot Woda Źródlana
Dystrybucja wody i napojów
Piko24
Sklepy autonomiczne
Polska Sieć Handlowa Lewiatan
Sklepy spożywcze
Stokrotka
Supermarkety spożywcze
Unikat Woda i Napoje
Dystrybucja wody i napojów
Żabka
Sklepy typu convenience
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.


