Jak otworzyć własną drogerię?

Szeroka oferta
Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Drogerie Natura zadebiutowały na rynku w 1997 roku, otwierając w Warszawie swój pierwszy sklep. Dziś placówek jest 265, z czego 232 to drogerie własne, a 33 działają w modelu franczyzowym.

– W ostatnich kilku miesiącach otworzyliśmy pięć sklepów franczyzowych – mówi Małgorzata Stelmaszczyk-Piasecka, menedżer ds. rozwoju sklepów własnych i agencyjnych Natura. – W 2021 roku planujemy w sumie otworzyć 30 sklepów w tym modelu.

Lokalizacja z algorytmem

Kandydaci na franczyzobiorców nie muszą mieć doświadczenia w branży kosmetycznej.

– Nasz model franczyzowy kompleksowo przygotowuje inwestora do prowadzenia drogerii – zapewnia Małgorzata Stelmaszczyk-Piasecka. – To biznes dla osób prywatnych, małżeństw, rodzin, firm, instytucji, właścicieli aptek. Wypracowane przez nas rozwiązanie ogranicza ryzyko biznesowe oraz nie wymaga specjalistycznej wiedzy o rynku kosmetycznym.

Franczyzodawca zakłada rozwój sieci już w miejscowościach liczących co najmniej 15 tys. mieszkańców. Generalnie marka chce się rozwijać w całej Polsce, teraz jednak w szczególności szuka partnerów w zachodniej części kraju, czyli w województwach zachodniopomorskim, lubuskim i wielkopolskim.

Licencjobiorca sam powinien poszukać odpowiedniej lokalizacji.

– Mogą to być osiedla, centra miast, czy mniejsze parki handlowe – wyjaśnia Małgorzata Stelmaszczyk-Piasecka. – Wypracowaliśmy algorytm, który pozwala nam na oszacowanie potencjału danej lokalizacji, biorąc pod uwagę wiele czynników. Zależy nam przede wszystkim na tym, aby nowy sklep franczyzowy przynosił oczekiwane zyski naszemu partnerowi biznesowemu i spółce.

Optymalna powierzchnia sali sprzedaży powinna wynieść od 120 do 150 m2. Idealnie, gdyby lokal miał kształt prostokąta – z doświadczeń marki wynika, że w takim pomieszczeniu najłatwiej odnaleźć się przyszłym klientom.

Przygotowania do otwarcia

W zależności od powierzchni i standardu wykończenia lokalu kwota inwestycji – według franczyzodawcy – to 150-170 tys. zł. W tej sumie zawierają się wydatki na remont i adaptację pomieszczeń oraz kaucja zwrotna na pierwsze zatowarowanie.

– Takie rozwiązanie daje franczyzobiorcy pewnośc, że w przypadku ewentualnej rezygnacji z biznesu nie zostanie z niesprzedanym towarem – podkreśla Małgorzata Stelmaszczyk-Piasecka. – Towar jest bowiem wówczas zwracany centrali, a kaucja oddawana franczyzobiorcy.

Licencjobiorca i centrala dzielą się obowiązkami przy przygotowaniu placówki do otwarcia. Do zadań tego pierwszego należy zawarcie umowy najmu, przeprowadzenie remontu lokalu i zatrudnienie pracowników. Natomiast po stronie centrali jest przygotowanie projekt lokalu, wizualizacji (obejmującej aranżację wnętrza, umeblowanie, szyldy, witryny), zapewnienie pakietu startowego (który zawiera m.in. naklejki na witryny, aktualne materiały POS, inne materiały wizualizacyjne), dostarczenie sprzętu IT (komputery, drukarki fiskalne, skanery i terminale płatnicze) i systemu sprzedażowego, kas fiskalnych, a także skompletowanie zatowarowania, które jest dostosowywane do potencjału i potrzeb konkretnego rynku. Kolejne zatowarowania odbywają się regularnie, raz lub nawet kilka razy w tygodniu, w zależności od potrzeb danej drogerii. Współfinansowane są przez centralę, do wysokości około 50-60 proc. wartości zapasu, posiadanego przez franczyzobiorcę.

Czekanie na zyski

Jak zapewnia centrala, jeżeli lokal nie wymaga remontu, od podpisania umowy do otwarcia sklepu mija około czterech tygodni. Franczyzodawca nie wymaga, aby licencjobiorca osobiście prowadził biznes – może powierzyć to zadanie zatrudnionemu kierownikowi. Sklep powinien osiągnąć rentowność maksymalnie w ciągu sześciu miesięcy. Zwrotu z inwestycji należy się spodziewać w trzecim roku działalności.

 

WIZYTÓWKA DROGERII NATURA

Sieć sklepów kosmetycznych.

  • 265 sklepów
  • kwota inwestycji 150-170 tys.
  • oczekiwanie na rentownoś wynosi maksymalnie sześć miesięcy
Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200
Author
Monika Wojniak-Żyłowska
dziennikarz

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €