Biznes za 55 tys. zł

Uliczny format
Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Marka Kurcze Pieczone ma blisko ćwierć wieku doświadczenia na rynku gastronomicznym. W tej chwili pod jej szyldem działa 46 punktów tzw. małej gastronomii, serwujących nie tylko kurczaka z rożna, ale też zestawy obiadowe, burgery i inne przekąski z mięsem drobiowym.

– Na wiosnę planujemy kolejne otwarcia – zapowiada Walentyna Osiukowska, odpowiedzialna za rozwój sieci franczyzowej Kurcze Pieczone.

Na wynajem lub na własność

Punkty Kurcze Pieczone mają z reguły format kontenerów lub przyczep gastronomicznych, ustawianych w miejscach, gdzie rpzebywa dużo ludzi: na parkingach, przy centrach handlowych, marketach itp.

– Nasze punkty są ergonomiczne i wyposażone w sprzęt kuchenny, nie różniący się niczym od tego w restauracjach – podkreśla Walentyna Osiukowska. – Jesteśmy również otwarci na współpracę w lokalach wewnętrznych, gdzie wspieramy franczyzobiorcę we wszystkich kwestiach organizacyjnych, technicznych, aranżacyjno-projektowych.

Marka szuka franczyzobiorców w miastach liczących od 25 tys. mieszkańców. Jest kilka opcji współpracy. Można wynająć kontener i kupić potrzebny do pracy sprzęt. To koszt ok. 55 tys. zł netto. Miesięczna opłata za najem wynosi 2,5 tys. zł. Inna możliwość to zakup kontenera ze sprzętem, gotowego do pracy. Koszt zaczyna się od 150 tys. zł. Opłata wstępna licencyjna to 10 tys. zł. Miesięczna opłata franczyzowa wynosi 5 proc. od obrotu, ale nie mniej niż 1 tys. zł.

Franczyzodawca nie tylko pomaga ocenić potencjał wybranej przez licencjobiorcę lokalizacji, ale też wprowadza go w specyfikę prowadzenia biznesu.

– Franczyzobiorca poznaje know-how biznesu i zostaje wyposażony w szczegółowe instrukcje związane z prawidłowym funkcjonowaniem obiektu – wylicza Walentyna Osiukowska. – Organizowane są szkolenia z zakresu marketingu, zarządzania, praktyki sprzedaży HACCP, obsługi kas fiskalnych, bhp itd.

Sieć stawia bardzo duży nacisk na wizerunek. Franczyzobiorcy są wyposażani w pakiet startowy reklam swojego punktu, zaczynając od materiałów drukowanych poprzez reklamę w internecie.

Marsz na północ

Mimo lockdownu gastronomii punkty Kurcze Pieczone pracowały i pracują bez większych zmian. Klienci nie mogą jedynie korzystać z zewnętrznych ogródków, które wcześniej funkcjonowały w niektórych lokalizacjach.

– Nasi klienci przyzwyczajeni są do formy serwowania posiłków na wynos – mówi Walentyna Osiukowska. – We wszystkich naszych obiektach zamontowane są osłony ochronne z pleksi, które zabezpieczają przed bezpośrednim kontaktem. Poza tym na bieżąco dezynfekowane są okienka podawcze, blaty, płyny do dezynfekcji są dostępne dla klientów.

Marka tworzy też własną aplikację do składania zamówień. System jest ciągle rozwijany Dzięki temu w części lokalizacji jest dostępna opcja składania zamówień od-line i dowozu posiłków do klienta.Lista miast, w lktórych działa system, systematycznie się powiększa.

– Zainteresowanie naszą franczyzą jest bardzo duże – podkreśla Walentyna Osiukowska. – Obecnie najbardziej rozbudowaną sieć mamy na Dolnym i Górnym Śląsku, ale jesteśmy też w Ostrowcu Świętokrzyskim, Radomiu, dochodzimy do Warszawy. Rozszerzamy się coraz bardziej na północ.

W najbliższym kwartale planowane jest otwarcie nowych obiektów w Kłodzku, Opolu, Świebodzicach oraz Jelczu-Laskowicach.

WIZYTÓWKA KURCZE PIECZONE

Sieć punktów z kurczakiem z rożna.

  • 46 punktów
  • kwota inwestycji od 55 tys. zł netto
  • opłaty miesięczne zależne od wybranego formatu współpracy
Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200
Author
Monika Wojniak-Żyłowska
dziennikarz

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €