Własny biznes po macierzyńskim
Monika Nurzyńska otworzyła sklep GoDan w szczycie pandemii. Czy nie żałuje tej decyzji?
Monika Nurzyńska kończyła urlop macierzyński i czuła, że nie chce wracać do swojej poprzedniej pracy.
– Byłam księgową i chyba w tamtym momencie dotknęło mnie wypalenie zawodowe – opowiada Monika Nurzyńska, dziś franczyzobiorczyni marki Godan. – W pracy często zostawałam po godzinach. Pomyślałam, że jeśli tyle pracuję dla swoich szefów, to może lepiej robić to na własny rachunek.
Decyzja w trudnym momencie
Monika Nurzyńska nigdy wcześniej nie prowadziła własnej firmy, dlatego pomyślała o franczyzie. Przeglądając oferty, trafiła na GoDan.
– Robiłam często zakupy w sklepie tej marki, więc znałam jej asortyment – mówi. – Zależało mi też na szkoleniach, a GoDan je oferował. Pomyślałam, że spróbuję, a jeśli podczas szkoleń okaże się, że to nie dla mnie, najwyżej zrezygnuję.
Jednak okazało się, że biznes przypadł jej do gustu. Pod koniec 2019 roku zdecydowała się i zaczęła szukać lokalizacji dla swojego sklepu. Trochę to potrwało, ale wreszcie trafiła na tę właściwą, w warszawskim Miasteczku Wilanów.
– Od początku myślałam o tej lokalizacji, ale ktoś był już nią zainteresowany. Na szczęście dla mnie zrezygnował i ja podpisałam umowę najmu – relacjonuje Monika Nurzyńska.
Wydawało się, że wszystko układa się idealnie. Tymczasem kilka dni później ogłoszono stan epidemii. W Polsce zaczął się lockdown.
– Przestraszyłam się – przyznaje franczyzobiorczyni. – Byłam gotowa wycofać się z planów biznesowych. Ale mąż mnie przekonał, aby tego nie robić.
Dobry rok
GoDan to marka sprzedająca akcesoria rozrywkowe: dekoracje, świeczki urodzinowe, balony, dodatki na różne okazje – jednym słowem wszystko z segmentu party. Firma jest też producentem strojów karnawałowych oraz przebrań na różne okazje. W tym roku obchodzi 30. urodziny. Obecnie ma sieć liczącą 80 sklepów.
– Rok 2020 zaskoczył nas bardzo pozytywnie, jeżeli chodzi o otwarcia – informuje Agnieszka Falińska, menedżer ds. rozwoju marki GoDan. – Otworzyliśmy siedemnaście sklepów w nowych lokalizacjach, dodatkowo jeden sklep własny odstąpiliśmy franczyzobiorcy we Wrocławiu. W styczniu i lutym tego roku uruchomiliśmy kolejne pięć placówek.
Wielkość sklepu zależy od wielkości miasta. W mniejszych wystarczy już 30 m2, ale w miastach powyżej 40 tys. mieszkańców minimalna powierzchnia to 50 m2. Na start trzeba dysponować kwotą przynajmniej 30 tys. zł. To koszt mebli, sprzętu sprzedażowego, szyldu i zatowarowania.
– Franczyzobiorca nie musi mieć doświadczenia w handlu – podkreśla Agnieszka Falińska. – Na szkoleniach pozna specyfikę asortymentu, techniki sprzedaży, nauczymy go techniki pompowania balonów helem. Dodatkowo cyklicznie są prowadzone szkolenia z umiejętności komponowania dekoracji.
Klientów przybywa
Monika Nurzyńska otworzyła swój sklep w maju ubiegłego roku. Pracuje w nim razem z córką.
– Nie mam porównania do okresu sprzed pandemii, nie wiem, jakie w ówczesnych warunkach osiągalibyśmy obroty – przyznaje franczyzobiorczyni GoDan. – Ale widzę, że klientów przybywa z miesiąca na miesiąc. Mamy świetną lokalizację, w okolicy mieszka wiele rodzin z małymi dziećmi. Wszyscy podkreślają, że sklepu z takim asortymentem brakowało w sąsiedztwie. Dzisiaj wiem, że otwierając go, podjęłam słuszną decyzję.
WIZYTÓWKA MARKI GODAN
Sieć sklepów z balonami pompowanymi helem i asortymentem z segmentu party.
- 80 sklepów
- minimalna kwota inwestycji 30 tys. zł
ZOBACZ W KATALOGU
Wyróżnione franczyzy
Nest Bank
Placówki bankowe
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Żabka
Sklepy typu convenience
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Santander
Placówki bankowe
So Coffee
Kawiarnie
Inne koncepty z branży art. dziecięce
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.

