Własny biznes po macierzyńskim

Na imprezę
Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Monika Nurzyńska kończyła urlop macierzyński i czuła, że nie chce wracać do swojej poprzedniej pracy.

– Byłam księgową i chyba w tamtym momencie dotknęło mnie wypalenie zawodowe – opowiada Monika Nurzyńska, dziś franczyzobiorczyni marki Godan. – W pracy często zostawałam po godzinach. Pomyślałam, że jeśli tyle pracuję dla swoich szefów, to może lepiej robić to na własny rachunek.

Decyzja w trudnym momencie

Monika Nurzyńska nigdy wcześniej nie prowadziła własnej firmy, dlatego pomyślała o franczyzie. Przeglądając oferty, trafiła na GoDan.

– Robiłam często zakupy w sklepie tej marki, więc znałam jej asortyment – mówi. – Zależało mi też na szkoleniach, a GoDan je oferował. Pomyślałam, że spróbuję, a jeśli podczas szkoleń okaże się, że to nie dla mnie, najwyżej zrezygnuję.

Jednak okazało się, że biznes przypadł jej do gustu. Pod koniec 2019 roku zdecydowała się i zaczęła szukać lokalizacji dla swojego sklepu. Trochę to potrwało, ale wreszcie trafiła na tę właściwą, w warszawskim Miasteczku Wilanów.

– Od początku myślałam o tej lokalizacji, ale ktoś był już nią zainteresowany. Na szczęście dla mnie zrezygnował i ja podpisałam umowę najmu – relacjonuje Monika Nurzyńska.

Wydawało się, że wszystko układa się idealnie. Tymczasem kilka dni później ogłoszono stan epidemii. W Polsce zaczął się lockdown.

– Przestraszyłam się – przyznaje franczyzobiorczyni. – Byłam gotowa wycofać się z planów biznesowych. Ale mąż mnie przekonał, aby tego nie robić.

Dobry rok

GoDan to marka sprzedająca akcesoria rozrywkowe: dekoracje, świeczki urodzinowe, balony, dodatki na różne okazje – jednym słowem wszystko z segmentu party. Firma jest też producentem strojów karnawałowych oraz przebrań na różne okazje. W tym roku obchodzi 30. urodziny. Obecnie ma sieć liczącą 80 sklepów.

– Rok 2020 zaskoczył nas bardzo pozytywnie, jeżeli chodzi o otwarcia – informuje Agnieszka Falińska, menedżer ds. rozwoju marki GoDan. – Otworzyliśmy siedemnaście sklepów w nowych lokalizacjach, dodatkowo jeden sklep własny odstąpiliśmy franczyzobiorcy we Wrocławiu. W styczniu i lutym tego roku uruchomiliśmy kolejne pięć placówek.

Wielkość sklepu zależy od wielkości miasta. W mniejszych wystarczy już 30 m2, ale w miastach powyżej 40 tys. mieszkańców minimalna powierzchnia to 50 m2. Na start trzeba dysponować kwotą przynajmniej 30 tys. zł. To koszt mebli, sprzętu sprzedażowego, szyldu i zatowarowania.

– Franczyzobiorca nie musi mieć doświadczenia w handlu – podkreśla Agnieszka Falińska. – Na szkoleniach pozna specyfikę asortymentu, techniki sprzedaży, nauczymy go techniki pompowania balonów helem. Dodatkowo cyklicznie są prowadzone szkolenia z umiejętności komponowania dekoracji.

Klientów przybywa

Monika Nurzyńska otworzyła swój sklep w maju ubiegłego roku. Pracuje w nim razem z córką.

– Nie mam porównania do okresu sprzed pandemii, nie wiem, jakie w ówczesnych warunkach osiągalibyśmy obroty – przyznaje franczyzobiorczyni GoDan. – Ale widzę, że klientów przybywa z miesiąca na miesiąc. Mamy świetną lokalizację, w okolicy mieszka wiele rodzin z małymi dziećmi. Wszyscy podkreślają, że sklepu z takim asortymentem brakowało w sąsiedztwie. Dzisiaj wiem, że otwierając go, podjęłam słuszną decyzję.

 

WIZYTÓWKA MARKI GODAN

Sieć sklepów z balonami pompowanymi helem i asortymentem z segmentu party.

  • 80 sklepów
  • minimalna kwota inwestycji 30 tys.
Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200
Author
Monika Wojniak-Żyłowska
dziennikarz

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €