Własny biznes po macierzyńskim

Monika Nurzyńska otworzyła sklep GoDan w szczycie pandemii. Czy nie żałuje tej decyzji?
Monika Nurzyńska kończyła urlop macierzyński i czuła, że nie chce wracać do swojej poprzedniej pracy.
– Byłam księgową i chyba w tamtym momencie dotknęło mnie wypalenie zawodowe – opowiada Monika Nurzyńska, dziś franczyzobiorczyni marki Godan. – W pracy często zostawałam po godzinach. Pomyślałam, że jeśli tyle pracuję dla swoich szefów, to może lepiej robić to na własny rachunek.
Decyzja w trudnym momencie
Monika Nurzyńska nigdy wcześniej nie prowadziła własnej firmy, dlatego pomyślała o franczyzie. Przeglądając oferty, trafiła na GoDan.
– Robiłam często zakupy w sklepie tej marki, więc znałam jej asortyment – mówi. – Zależało mi też na szkoleniach, a GoDan je oferował. Pomyślałam, że spróbuję, a jeśli podczas szkoleń okaże się, że to nie dla mnie, najwyżej zrezygnuję.
Jednak okazało się, że biznes przypadł jej do gustu. Pod koniec 2019 roku zdecydowała się i zaczęła szukać lokalizacji dla swojego sklepu. Trochę to potrwało, ale wreszcie trafiła na tę właściwą, w warszawskim Miasteczku Wilanów.
– Od początku myślałam o tej lokalizacji, ale ktoś był już nią zainteresowany. Na szczęście dla mnie zrezygnował i ja podpisałam umowę najmu – relacjonuje Monika Nurzyńska.
Wydawało się, że wszystko układa się idealnie. Tymczasem kilka dni później ogłoszono stan epidemii. W Polsce zaczął się lockdown.
– Przestraszyłam się – przyznaje franczyzobiorczyni. – Byłam gotowa wycofać się z planów biznesowych. Ale mąż mnie przekonał, aby tego nie robić.
Dobry rok
GoDan to marka sprzedająca akcesoria rozrywkowe: dekoracje, świeczki urodzinowe, balony, dodatki na różne okazje – jednym słowem wszystko z segmentu party. Firma jest też producentem strojów karnawałowych oraz przebrań na różne okazje. W tym roku obchodzi 30. urodziny. Obecnie ma sieć liczącą 80 sklepów.
– Rok 2020 zaskoczył nas bardzo pozytywnie, jeżeli chodzi o otwarcia – informuje Agnieszka Falińska, menedżer ds. rozwoju marki GoDan. – Otworzyliśmy siedemnaście sklepów w nowych lokalizacjach, dodatkowo jeden sklep własny odstąpiliśmy franczyzobiorcy we Wrocławiu. W styczniu i lutym tego roku uruchomiliśmy kolejne pięć placówek.
Wielkość sklepu zależy od wielkości miasta. W mniejszych wystarczy już 30 m2, ale w miastach powyżej 40 tys. mieszkańców minimalna powierzchnia to 50 m2. Na start trzeba dysponować kwotą przynajmniej 30 tys. zł. To koszt mebli, sprzętu sprzedażowego, szyldu i zatowarowania.
– Franczyzobiorca nie musi mieć doświadczenia w handlu – podkreśla Agnieszka Falińska. – Na szkoleniach pozna specyfikę asortymentu, techniki sprzedaży, nauczymy go techniki pompowania balonów helem. Dodatkowo cyklicznie są prowadzone szkolenia z umiejętności komponowania dekoracji.
Klientów przybywa
Monika Nurzyńska otworzyła swój sklep w maju ubiegłego roku. Pracuje w nim razem z córką.
– Nie mam porównania do okresu sprzed pandemii, nie wiem, jakie w ówczesnych warunkach osiągalibyśmy obroty – przyznaje franczyzobiorczyni GoDan. – Ale widzę, że klientów przybywa z miesiąca na miesiąc. Mamy świetną lokalizację, w okolicy mieszka wiele rodzin z małymi dziećmi. Wszyscy podkreślają, że sklepu z takim asortymentem brakowało w sąsiedztwie. Dzisiaj wiem, że otwierając go, podjęłam słuszną decyzję.
WIZYTÓWKA MARKI GODAN
Sieć sklepów z balonami pompowanymi helem i asortymentem z segmentu party.
- 80 sklepów
- minimalna kwota inwestycji 30 tys. zł
ZOBACZ W KATALOGU
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Willisch
Lodziarnie

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej