Netto przejęło Tesco, rząd znów wprowadza lockdown

Zmiany właścicielskie
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Lockdown znów objął całą Polskę. Od 20 marca rząd zamknął kina, teatry, galerie sztuki, hotele, ograniczył działalność galerii handlowych. Swoją działalność zawiesić muszą także baseny, sauny, kasyna, solaria, salony odchudzające, kluby fitness i siłownie. Obiekty sportowe mogą działać wyłącznie na potrzeby sportu zawodowego i bez udziału publiczności. Uczniowie klas I-III będą się uczyć zdalnie. Tym razem obostrzenia mają potrwać do 9 kwietnia.

Bon na ratunek

Rząd myśli o wprowadzeniu tzw. bonu żywnościowego, który miałby pomóc objętej od pół roku lockdownem gastronomii. Wspomniany bon miałby stanowić zachętę do częstszego korzystania z restauracji i zamawiania potraw (na razie w opcji na wynos lub z dostawą do domu) oraz działać w dowolnie wybranym lokalu. Dodatkowo rząd rozważa zaproponowanie polskim przedsiębiorcom, aby kupowali bony żywnościowe pracownikom, na przykład o wartości 100 zł. Państwo dokładałoby od siebie też pewną kwotę, może drugie tyle.

Nowy właściciel

JD Sports Fashion, spółka notowana na giełdzie w Londynie, poinformowała o zawarciu warunkowej umowy nabycia 60 proc. akcji Marketing Investment Group SA, właściciela rozwijanych we franczyzie sieci Sizeer i 50 style.

– Na przestrzeni lat obserwowaliśmy i podziwialiśmy rozwój MIG i jesteśmy przekonani, że połączenie ich doświadczonej i kompetentnej kadry zarządzającej z wiedzą ekspercką zespołu kierowniczego JD, zapewni grupie mocne fundamenty, umożliwiające optymalizowanie możliwości w regionie. Z niecierpliwością czekamy na zamknięcie transakcji i powitanie zespołu MIG w grupie – powiedział prezes JD Sports, Peter Cowgill.

Marketing Investment Group od 30 lat aktywnie działa w branży retail fashion i zarządza rozwijającą się siecią ponad 180 salonów Sizeer, 19 salonów Timberland, ponad 150 sklepów 50 style, 17 salonów Symbiosis, 9 sklepów duobrandowych Umbro i Lotto. Historia firmy sięga 1989 roku, kiedy założył ją Zbigniew Grząka. Wkrótce dołączyli do niego Leon i Andrzej Grząka. W 1998 roku udziałowcy założyli spółkę Marketing Investment Group (MIG), mającą siedzibę w Krakowie.

Netto zamiast Tesco

Salling Group, właściciel sieci Netto Polska przejął oficjalnie 301 sklepów należących do Tesco w Polsce. Wartość transakcji opiewała na 900 mln zł.

– Jesteśmy niezmiernie zadowoleni, że nasza akwizycja Tesco Polska została zakończona. Dzięki tej akwizycji umacniamy obecność Netto na rozwijającym się rynku i realizujemy strategię naszej Grupy – powiedział Per Bank, prezes Salling Group.

Koszt modernizacji i rebrandingu sklepów Tesco został oszacowany na ok. 1 mld zł. Sieć Netto działa w Polsce od ponad 25 lat. Dzięki przejęciu Tesco Polska urośnie w Polsce do niemal 700 placówek handlowych.

Targi on-line

Ze względu na pandemię, największe targi branżowe Grupy PSB odbyły się w formie on-line. To już trzecia zdalna edycja imprezy targowej organizowanej przez PSB. Wymagało to stworzenia innowacyjnej platformy internetowej, łączącej wystawców (dostawców Grupy) ze zwiedzającymi (partnerami PSB). Poprzez platformę odbywało się składanie i akceptowanie zamówień targowych, bezpośrednio z biur. Jak informuje Grupa PSB, nowa formuła targów przełożyła się na wzrost średniej wielkości zamówienia o ponad 30 proc. w stosunku do targów zeszłorocznych. W imprezie wzięło udział w sumie 237 wystawców oraz 373 partnerów PSB, którzy zarezerwowali 14,5 tys. wideo-spotkań. Podczas negocjacji handlowych partnerzy zawarli 13,8 tys. kontraktów na łączną kwotę 328 mln zł.

Author
Monika Wojniak-Żyłowska
dziennikarz

See in catalogue

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €