Dwa biznesy pod jednym dachem

Razem taniej
Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Pandemia wam nie zaszkodziła, a raczej chyba wręcz przeciwnie?

Od dawna obserwuję zagraniczne rynki i zawsze byłem pewien, że dostawy to przyszłość gastronomii. Od początku istnienia sieci New York Pizza Department, czyli od 2009 roku, przekonywałem do tego wszystkich naszych franczyzobiorców. Pandemia tylko potwierdziła tę tezę. Lokale NYPD zawsze prowadziły sprzedaż na wynos, klienci wiedzieli, że dowozy to nasza specjalność. Dlatego nowe warunki rynkowe ani dla nas, ani dla nich nie były zaskoczeniem. Nasze lokale świetnie sobie radzą w tym okresie, niektóre wręcz odnotowały rekordy sprzedażowe, zwłaszcza w czasie lockdownu. Pewne spadki dało się odczuć na początku tego roku, ale sadzę, że wynika to z naturalnej sezonowości w gastronomii.

Na dodatek uruchomiliście nowy koncept franczyzowy...

Nad konceptem ŻarWok pracowaliśmy od dłuższego czasu. To koncept skupiony wyłącznie na dowozie, z kuchnią american chinese. Jest to styl kuchni chińskiej, opracowanej przez rodowitych chińskich kucharzy, jednak lekko zmodyfikowanej, aby trafić w gusta klientów w Ameryce i Europie. Niedawno wystartowaliśmy z franczyzą ŻarWoka, a już na pierwsze półrocze mamy w sumie zaplanowane 15 otwarć, co oznacza że do końca czerwca grafik mamy już w miarę wypełniony. Zdecydowana większość to otwarcia podwójne, obu naszych konceptów połączonych pod jednym dachem. Taki zresztą przyświecał nam cel, aby franczyzobiorcy dzięki połączeniu dwóch konceptów poszerzyli swoją ofertę i zwiększyli grupę docelowych klientów. Pizza statystycznie najlepiej sprzedaje się w godzinach lunchowych i popołudniowych. Oferta ŻarWoka może wypełnić inne pory dnia. Można też dzięki temu zwiększyć kwotę paragonu, bo klienci mają większy wybór – jedna osoba w domu może mieć ochotę na pizzę, a druga wybrać makaron.

Prowadzenie dwóch lokali pod jednym dachem pozwala na oszczędności?

Oczywiście, można dzięki temu skutecznie optymalizować koszty, oszczędzając chociażby na czynszu i pracownikach. Jeśli decydujemy się na otwarcie obu konceptów, poszerzenie oferty o ŻarWoka zwiększa standardową inwestycję w pizzerię zaledwie o 10 tys. zł. Franczyzobiorcom, którzy zdecydują się na dwie marki obniżamy o połowę opłatę za przystąpienie do sieci oraz opłatę miesięczną, co w efekcie daje ponad 30 tys. zł oszczędności w czasie trwania umowy. Jednak ŻarWoka można otworzyć nie tylko w połączeniu z New York Pizza Department. Można go dołączyć do każdego innego lokalu gastronomicznego lub poprowadzić samodzielnie.

Rozmawiała Monika Wojniak-Żyłowska

Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200
Author
Monika Wojniak-Żyłowska
dziennikarz

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €