Salon kosmetyczny we franczyzie

Własna sieć
Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Marka Perfect Look Clinic istnieje na rynku od 2016 roku. W ofercie gabinetów są zabiegi kosmetologiczne twarzy i ciała, modelowanie sylwetki, ujędrnianie ciała, depilacja, medycyna estetyczna, a także te mniej powszechne, jak leczenie łuszczycy czy zabiegi trychologiczne. Obecnie sieć liczy 34 salony, w tym osiem własnych. Franczyzodawca zapowiada, że do końca czerwca chce mieć 50 gabinetów, a na koniec roku nawet 100. Trwają też rozmowy z potencjalnymi masterfranczyzobiorcami w Niemczech i w Czechach.

Mniejsze rynki

Koncept jest zainteresowany średnimi i mniejszymi miastami, liczącymi od 20 do 100 tys. mieszkańców.

– Z naszych doświadczeń wynika, że na takich rynkach salony najszybciej wchodzą na satysfakcjonujący poziom obrotów – wyjaśnia Aleksandra Wojciechowska-Staszczyk, założycielka marki Perfect Look Clinic. – Choć zaznaczamy też swoją obecność w dużych miastach. Po pierwsze ze względów wizerunkowych, a po drugie tam również jest duże zainteresowanie naszą franczyzą. Mamy salony np. w Warszawie, we Wrocławiu, Trójmieście, Krakowie.

Franczyzodawca oczekuje, że licencjobiorcy zbudują własną lokalną minisieć, liczącą 4-6 salonów.

Założeniem konceptu jest, aby jeden gabinet przypadał na 12 tys. mieszkańców. W salonie zwykle jest od dwóch do pięciu gabinetów. Czyli np. w około 40-tysięcznym mieście powinien działać salon z trzema gabinetami.

Lokalizacji na salon trzeba szukać raczej na osiedlach niż w centrach miast. Franczyzobiorca szuka odpowiedniego miejsca, natomiast licencjodawca musi je zaakceptować. Mile widziane są lokale na parterze, koniecznie z dostępem do parkingu. Potrzebna jest też witryna.

Ile zainwestować?

Najczęściej otwierane są salony z trzema gabinetami. Powierzchnia lokalu powinna wynosić wówczas 80-100 m2. Warto znaleźć pomieszczenia, w których wcześniej działał już salon kosmetyczny lub o podobnym profilu, bo pozwoli to zaoszczędzić na kosztach inwestycji.

W gestii franczyzobiorcy jest remont lokalu, natomiast centrala marki zajmuje się resztą – wstawieniem mebli, obrandowaniem, wyborem i dostarczeniem sprzętu. Według wyliczeń franczyzodawcy, inwestycja w trzygabinetowy salon powinna zamknąć się w 80-120 tys. zł. W tej kwocie mieści się remont lokalu, meble, reklama, opłata licencyjna, która wynosi 29 tys. zł netto oraz 20-proc. wpłata własna do leasingu sprzętu – bo urządzenia do wykonywania zabiegów są zazwyczaj przez franczyzobiorców leasingowe.

– Pomagamy naszym franczyzobiorcom w uzyskaniu leasingu, mamy sprawdzone firmy, z którymi współpracujemy w tym zakresie – podkreśla Aleksandra Wojciechowska-Staszczyk.

W kosmetyki i preparaty, używane w salonie, franczyzobiorcy zaopatrują się centralnie.

Personel i marketing

Franczyzodawca osobiście uczestniczy w rekrutacji personelu. Pracownicy oraz właściciel salonu przechodzą szkolenia wstępne, obejmujące obsługę sprzętu, ale przede wszystkim zagadnienia sprzedażowe, obsługę klienta. Jak podkreśla licencjodawca – kosmetyczki powinny mieć świadomość, że do ich zadań będzie należeć także sprzedaż usług oraz dbanie o relacje z klientami.

Franczyzobiorca Perfect Look Clinic nie musi codziennie być w salonie, ale musi na bieżąco dbać o pozyskiwanie klientów i kontakt z nimi. Każdy salon otrzymuje własny profil w social mediach, który franczyzobiorcy powinni na bieżąco monitorować i obsługiwać, odpowiadać na opinie i wiadomości od klientów. Wizyty w salonach są umawiane przez internetową platformę Booksy lub Messenger, rzadziej telefonicznie.

– Jako centrala przygotowujemy również dla franczyzobiorców płatne kampanie reklamowe na ich profilach w social mediach, o lokalnym zasięgu. To bardzo skuteczna forma – zapewnia Aleksandra Wojciechowska-Staszczyk. – Chcemy, aby co tydzień w puli klientów każdego salonu 20 proc. stanowili nowi klienci.

Kiedy zwrot?

Jak zapewnia licencjodawca, najlepsze salony potrafią w ciągu tygodnia pozyskać 200-250 klientów. Właśnie tylu potrzeba, aby biznes stał się rentowny (oznacza to ok. 300 zabiegów miesięcznie).

– Na palcach jednej ręki mógłbym policzyć salony, które nie osiągnęły rentowności już w pierwszym miesiącu działalności – zapewnia Aleksandra Wojciechowska-Staszczyk. – Niektórzy w ciągu trzech, czterech miesięcy uzyskali zwrot z inwestycji.

WIZYTÓWKA PERFECT LOOK CLINIC

Sieć salonów kosmetycznych.

  • 34 salony w tym 8 własnych
  • kwota inwestycji 80-120 tys.
  • miesięczne opłaty od 800 do 2 tys. zł
Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200
Author
Monika Wojniak-Żyłowska
dziennikarz

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €