Zarabiaj na słodyczach bez cukru

Wypiek na miejscu
Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Zanim Karol Babicz wymyślił koncept Ciacho bez Cukru był aktywnym sportowcem: startował w biegach z przeszkodami oraz długodystansowych biegach górskich.

– Musiałem oczywiście przestrzegać odpowiedniej diety – opowiada Karol Babicz. – Cukier był z niej wykluczony.

Dlatego zaczął poszukiwać zamienników, które pozwoliłyby mu zjeść coś słodkiego, a równocześnie nie zatruwać organizmu zakazanym cukrem. Tak właśnie powstała marka Ciacho bez Cukru.

Szeroka oferta

Kawiarnie pod szyldem Ciacho bez Cukru mają w ofercie ponad 100 produktów: torty, ciasta, shake'i i inne słodkości, wszystkie bez cukru i glutenu. Oprócz tego są też produkty bez laktozy, wysokoproteinowe, katogeniczne, wegańskie. – Tworzymy w oparciu o optymalny bilans mikro i makro składników – podkreśla Karol Babicz. – Mamy bardzo szeroką docelową grupę klientów. To nie tylko diabetycy, alergicy, osoby na diecie. Także ludzie aktywni, sportowcy. Nawet miłośnicy tradycyjnych słodyczy przekonują się, że nasze wypieki są równie dobre. Zwłaszcza że panuje obecnie moda na zdrowy styl życia i ludzie coraz częściej zwracają uwagę na skład produktów.

Pierwsza kawiarnia Ciacho bez Cukru powstała w 2019 roku. Teraz działają dwie własne i niebawem otwiera się sześć franczyzowych. Najlepsze lokalizacje dla kawiarni to centra miast, ulice handlowe, ale też osiedla, na których mieszkają młode rodziny. Najlepiej szukać lokalu po gastronomii, co pozwoli obniżyć koszty inwestycji. Wymagany metraż to min. 50 m2 (optymalnie 70 m2).

– Pomagamy w wyborze lokalu i staramy się, aby koszty remontu nie przekroczyły 10-15 tys. zł – podkreśla Karol Babicz.

Wsparcie nie tylko na starcie

Produkcja wszystkich wypieków odbywa się na miejscu w lokalu. Oprócz tego funkcjonują one jako tradycyjne kawiarnie – można usiąść, napić się kawy, zjeść ciastko. Choć i tak 70 proc. sprzedaży jest na wynos.

– Dlatego w pandemii, podczas lockdownu gastronomii nie ucierpieliśmy zbyt mocno i nasza sprzedaż utrzymuje się na satysfakcjonującym poziomie – podkreśla Karol Babicz.

Na wyposażenie lokalu trzeba przeznaczyć 40-45 tys. zł netto. Opłata wstępna wynosi 22 tys. zł netto. Dodatkowo trzeba zaplanować kwotę 5 tys. zł na marketing: branding lokalu, materiały reklamowe.

Franczyzobiorca marki nie musi być cukiernikiem – takiego fachowca można zatrudnić. Personel przechodzi szkolenia zarówno z produkcji, jak i sprzedaży.

– Szkolenia odbywają się w kawiarni franczyzobiorcy, aby personel pracował w swoim naturalnym środowisku – mówi franczyzodawca. – Licencjobiorcom zapewniamy również stały dostęp do nowości i aktualizacji przepisów, gotowy system sprzedaży, jednolity system promocji. Cały czas jesteśmy z nimi w kontakcie, doradzamy, co jest istotne zwłaszcza w pierwszym roku prowadzenia biznesu.

Miesięczna opłata franczyzowa to 500 zł netto plus 1 proc. od obrotu. Według szacunków licencjodawcy, zwrot z inwestycji powinien nastąpić po 10-18 miesiącach.

 

WIZYTÓWKA CIACHO BEZ CUKRU

Sieć kawiarni z dietetycznym menu.

  • 2 lokale własne
  • 6 kawiarni franczyzowych
  • koszt wyposażenia 40-45 tys. netto
Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200
Author
Monika Wojniak-Żyłowska
dziennikarz

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €