Zarabiaj na słodyczach bez cukru

Jaki jest popyt na zdrowe słodycze? Franczyzodawca Ciacho bez Cukru zapewnia, że spory – co przekłada się na powodzenie biznesu.
In this article you will learn
- Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
- Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
- Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
- The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Zanim Karol Babicz wymyślił koncept Ciacho bez Cukru był aktywnym sportowcem: startował w biegach z przeszkodami oraz długodystansowych biegach górskich.
– Musiałem oczywiście przestrzegać odpowiedniej diety – opowiada Karol Babicz. – Cukier był z niej wykluczony.
Dlatego zaczął poszukiwać zamienników, które pozwoliłyby mu zjeść coś słodkiego, a równocześnie nie zatruwać organizmu zakazanym cukrem. Tak właśnie powstała marka Ciacho bez Cukru.
Szeroka oferta
Kawiarnie pod szyldem Ciacho bez Cukru mają w ofercie ponad 100 produktów: torty, ciasta, shake'i i inne słodkości, wszystkie bez cukru i glutenu. Oprócz tego są też produkty bez laktozy, wysokoproteinowe, katogeniczne, wegańskie. – Tworzymy w oparciu o optymalny bilans mikro i makro składników – podkreśla Karol Babicz. – Mamy bardzo szeroką docelową grupę klientów. To nie tylko diabetycy, alergicy, osoby na diecie. Także ludzie aktywni, sportowcy. Nawet miłośnicy tradycyjnych słodyczy przekonują się, że nasze wypieki są równie dobre. Zwłaszcza że panuje obecnie moda na zdrowy styl życia i ludzie coraz częściej zwracają uwagę na skład produktów.
Pierwsza kawiarnia Ciacho bez Cukru powstała w 2019 roku. Teraz działają dwie własne i niebawem otwiera się sześć franczyzowych. Najlepsze lokalizacje dla kawiarni to centra miast, ulice handlowe, ale też osiedla, na których mieszkają młode rodziny. Najlepiej szukać lokalu po gastronomii, co pozwoli obniżyć koszty inwestycji. Wymagany metraż to min. 50 m2 (optymalnie 70 m2).
– Pomagamy w wyborze lokalu i staramy się, aby koszty remontu nie przekroczyły 10-15 tys. zł – podkreśla Karol Babicz.
Wsparcie nie tylko na starcie
Produkcja wszystkich wypieków odbywa się na miejscu w lokalu. Oprócz tego funkcjonują one jako tradycyjne kawiarnie – można usiąść, napić się kawy, zjeść ciastko. Choć i tak 70 proc. sprzedaży jest na wynos.
– Dlatego w pandemii, podczas lockdownu gastronomii nie ucierpieliśmy zbyt mocno i nasza sprzedaż utrzymuje się na satysfakcjonującym poziomie – podkreśla Karol Babicz.
Na wyposażenie lokalu trzeba przeznaczyć 40-45 tys. zł netto. Opłata wstępna wynosi 22 tys. zł netto. Dodatkowo trzeba zaplanować kwotę 5 tys. zł na marketing: branding lokalu, materiały reklamowe.
Franczyzobiorca marki nie musi być cukiernikiem – takiego fachowca można zatrudnić. Personel przechodzi szkolenia zarówno z produkcji, jak i sprzedaży.
– Szkolenia odbywają się w kawiarni franczyzobiorcy, aby personel pracował w swoim naturalnym środowisku – mówi franczyzodawca. – Licencjobiorcom zapewniamy również stały dostęp do nowości i aktualizacji przepisów, gotowy system sprzedaży, jednolity system promocji. Cały czas jesteśmy z nimi w kontakcie, doradzamy, co jest istotne zwłaszcza w pierwszym roku prowadzenia biznesu.
Miesięczna opłata franczyzowa to 500 zł netto plus 1 proc. od obrotu. Według szacunków licencjodawcy, zwrot z inwestycji powinien nastąpić po 10-18 miesiącach.
WIZYTÓWKA CIACHO BEZ CUKRU
Sieć kawiarni z dietetycznym menu.
- 2 lokale własne
- 6 kawiarni franczyzowych
- koszt wyposażenia 40-45 tys. zł netto
Main conclusions
- Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
- The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
- With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
- Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
See in catalogue

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Master licenses
Featured franchises

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Master licenses
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
News

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...