Zarabiaj na słodyczach bez cukru

Jaki jest popyt na zdrowe słodycze? Franczyzodawca Ciacho bez Cukru zapewnia, że spory – co przekłada się na powodzenie biznesu.
Zanim Karol Babicz wymyślił koncept Ciacho bez Cukru był aktywnym sportowcem: startował w biegach z przeszkodami oraz długodystansowych biegach górskich.
– Musiałem oczywiście przestrzegać odpowiedniej diety – opowiada Karol Babicz. – Cukier był z niej wykluczony.
Dlatego zaczął poszukiwać zamienników, które pozwoliłyby mu zjeść coś słodkiego, a równocześnie nie zatruwać organizmu zakazanym cukrem. Tak właśnie powstała marka Ciacho bez Cukru.
Szeroka oferta
Kawiarnie pod szyldem Ciacho bez Cukru mają w ofercie ponad 100 produktów: torty, ciasta, shake'i i inne słodkości, wszystkie bez cukru i glutenu. Oprócz tego są też produkty bez laktozy, wysokoproteinowe, katogeniczne, wegańskie. – Tworzymy w oparciu o optymalny bilans mikro i makro składników – podkreśla Karol Babicz. – Mamy bardzo szeroką docelową grupę klientów. To nie tylko diabetycy, alergicy, osoby na diecie. Także ludzie aktywni, sportowcy. Nawet miłośnicy tradycyjnych słodyczy przekonują się, że nasze wypieki są równie dobre. Zwłaszcza że panuje obecnie moda na zdrowy styl życia i ludzie coraz częściej zwracają uwagę na skład produktów.
Pierwsza kawiarnia Ciacho bez Cukru powstała w 2019 roku. Teraz działają dwie własne i niebawem otwiera się sześć franczyzowych. Najlepsze lokalizacje dla kawiarni to centra miast, ulice handlowe, ale też osiedla, na których mieszkają młode rodziny. Najlepiej szukać lokalu po gastronomii, co pozwoli obniżyć koszty inwestycji. Wymagany metraż to min. 50 m2 (optymalnie 70 m2).
– Pomagamy w wyborze lokalu i staramy się, aby koszty remontu nie przekroczyły 10-15 tys. zł – podkreśla Karol Babicz.
Wsparcie nie tylko na starcie
Produkcja wszystkich wypieków odbywa się na miejscu w lokalu. Oprócz tego funkcjonują one jako tradycyjne kawiarnie – można usiąść, napić się kawy, zjeść ciastko. Choć i tak 70 proc. sprzedaży jest na wynos.
– Dlatego w pandemii, podczas lockdownu gastronomii nie ucierpieliśmy zbyt mocno i nasza sprzedaż utrzymuje się na satysfakcjonującym poziomie – podkreśla Karol Babicz.
Na wyposażenie lokalu trzeba przeznaczyć 40-45 tys. zł netto. Opłata wstępna wynosi 22 tys. zł netto. Dodatkowo trzeba zaplanować kwotę 5 tys. zł na marketing: branding lokalu, materiały reklamowe.
Franczyzobiorca marki nie musi być cukiernikiem – takiego fachowca można zatrudnić. Personel przechodzi szkolenia zarówno z produkcji, jak i sprzedaży.
– Szkolenia odbywają się w kawiarni franczyzobiorcy, aby personel pracował w swoim naturalnym środowisku – mówi franczyzodawca. – Licencjobiorcom zapewniamy również stały dostęp do nowości i aktualizacji przepisów, gotowy system sprzedaży, jednolity system promocji. Cały czas jesteśmy z nimi w kontakcie, doradzamy, co jest istotne zwłaszcza w pierwszym roku prowadzenia biznesu.
Miesięczna opłata franczyzowa to 500 zł netto plus 1 proc. od obrotu. Według szacunków licencjodawcy, zwrot z inwestycji powinien nastąpić po 10-18 miesiącach.
WIZYTÓWKA CIACHO BEZ CUKRU
Sieć kawiarni z dietetycznym menu.
- 2 lokale własne
- 6 kawiarni franczyzowych
- koszt wyposażenia 40-45 tys. zł netto
ZOBACZ W KATALOGU

Am Am Kebab

Atelier Herosima

Bafra Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem

Berlin Döner Kebap

Beza Krówka Lody rzemieślnicze

Bike Café

Browar Korona

BuBu Bubble Tea

Cafe Słodziak

Candy Pop

Carat Kebab

Chinkalnia

Cochise Burger

Cofix Poland

Crazy Bubble

Cudo Vegan Sushi

Cukiernia Sowa

Cukrem i Solą

Da Grasso

DG Restauracje

Dobra Pączkarnia

Domino’s Pizza

Donuterie

Doskoi

Express Pizza American Style

FABBRICA Italian Comfort Food

Falla

Felix Chicken

Fit Cake

Good Chicken

Gorąco Polecam. Smaki z Piekarni

Grande Pizza

Gruby Benek

Hotdogzna

Japanos

Kashka

Kiss Kim Chi

Koku Sushi

Krowa Mać Burgers

Kurcze Pieczone

Langos

Le Pain Quotidien

Lodolandia & Kołacz

Lody Bonano

Lody Lida

Lviv Croissants

Maxipizza

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Meron

Ministerstwo Śledzia i Wódki

Mniami Ice Cream

Mr. Kebab

New York Hot Dog

New York Pizza Department
Pizzerie

Niewinni Czarodzieje Trzyzero

Night Burger

Pączkownia Smak Sprzed Lat

Pijalnia Wódki i Piwa

Pijalnie Czekolady E.Wedel

Pizza Factory

Pizza Hut

Pizzeria Stopiątka

Prosiak Polski Kebab & Fast Food

Przybij Piątaka

Ramen Shop by Sushi Kushi

Sahar Kebab

Salsiccia Pizzeria Napoletana

Sayuri Sushi

So Coffee

Stava

Steiku Haoss

Subway

Sulaiman Kebab

Sushi Bistro

Sushi Burrito

Sushi Kushi

Sushiroll Bistro – restauracje sushi

Szaszłykowo

Taco Bar

Tawerna Pepe Verde

The White Bear Coffee

Tibesti 2Go

Totti Pizza Rzymska

U Lodziarzy Wytwórnia Lodów Polskich

United Chicken

Wendy’s

Willisch
Lodziarnie

Young Burger

Yum Yum Kebab

ZapieCKanki

Zapiekankarnia – Zapiekanki, Bajgle, Pizza, Pasta

ŻarWok
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Willisch
Lodziarnie

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej