Spontaniczna decyzja
Marta Życzewska wiodła spokojne życie na etacie. Dziś jest franczyzobiorczynią Viviamo. Czy opłaciło jej się przeprowadzić rewolucję w życiu zawodowym?
Marta Życzewska pracowała w salonie samochodowym w Ełku. Sprzedawała samochody oraz polisy ubezpieczeniowe. Po 10 latach takiej pracy czuła się wypalona zawodowo i szukała nowych wyzwań.
– Czułam, że moja kariera w branży motoryzacyjnej dobiega końca – wspomina. – Kusiła mnie perspektywa czegoś nowego, ale też nie chciałam zaczynać zupełnie od zera. Postawiłam na ubezpieczenia, bo to dziedzina, w której czułam się pewnie. Decyzję o własnej działalności podjęłam dość spontanicznie.
Marta Życzewska czuła, że powinna nawiązać współpracę z jakimś franczyzodawcą. Jak mówi, potrzebowała poczucia bezpieczeństwa i wsparcia. Wybór padł na Viviamo, jedną z największych sieci biur ubezpieczeniowych w Polsce.
Franczyzobiorczyni wspomina, że uruchomienie biura zajęło jej nieco ponad miesiąc. Po zatwierdzeniu lokalu przez franczyzodawcę i podpisaniu umowy, mogła przystąpić do prac adaptacyjnych. Do przygotowanego lokalu Viviamo dostarczyło niezbędne wyposażenie. Franczyzodawca sfinansował również oklejenie samochodu i telewizor oraz dostarczył materiały reklamowe. Marta Życzewska mówi, że całość inwestycji z jej strony zamknęła się w kwocie 12 tys. zł.
Zdobyć zaufanie klienta
Multiagencja Marty Życzewskiej pod szyldem Viviamo ruszyła w lutym 2019 roku. Franczyzobiorczyni wspomina, że pierwszy rok nowej działalności był dla niej bardzo trudny.
– Agent ubezpieczeniowy musi mieć bazę klientów, których obsługuje i którym może zaproponować przedłużenie umowy lub nowy produkt – mówi. – Ja byłam nowa. Nie miałam własnej marki i rozpoznawalnego nazwiska. Największym wyzwaniem było zdobycie zaufania nowych klientów. Mój pierwszy rok pracy na swoim był walką o rynek i walką o siebie. Mogę powiedzieć, że wygrałam tę bitwę. W drugim roku działalności poczułam się zdecydowanie bezpieczniej.
Dywersyfikacja = bezpieczeństwo
To bezpieczeństwo widać również w specyfice portfela klientów Viviamo w Ełku. Franczyzobiorczyni mówi, że o ile na początku działalności większość jej sprzedaży stanowiły ubezpieczenia komunikacyjne, to dziś posiada zdecydowanie bardziej zdywersyfikowany portfel. Według niej około połowy stanowią ubezpieczenia komunikacyjne, po 20 proc. polisy firmowe i majątkowe, zaś 10 proc. polisy na życie. Marta Życzewska dodaje, że multiagencja to dobry format biznesowy w branży ubezpieczeń. – Dzięki dostępowi do ofert trzydziestu towarzystw zawsze mogę dobrać produkt odpowiadający potrzebom moich klientów – dodaje.
Franczyzobiorczyni mówi, że decydując się na franczyzę Viviamo bardzo liczyła na wsparcie w nowej dla niej branży. – Nie zawiodłam się – stwierdza Życzewska. – Największym atutem jest dla mnie fachowa wiedza i pomoc zawsze dostępna w centrum wsparcia agentów Viviamo, które pomaga mi rozwiązywać bieżące problemy. Zawsze też mogę liczyć na wsparcie marketingowe: plakaty, ulotki, personalizowane gadżety, oraz co bardzo ważne, sponsoring lokalnych eventów.
Marta Życzewska zapewnia, że nie żałuje spontanicznie podjętej decyzji dwa lata temu. Nie bała się wyzwań. Większą obawę budziła w niej porażka mentalna niż finansowa klęska. Zastanawiała się również czy polubi swoje nowe zajęcie. Dziś już zna odpowiedź. Twierdzi, że czuje się spełniona i z przyjemnością zaczyna dzień w pracy. Dziś jeszcze pracuje solo, ale powoli dojrzewa do decyzji o zatrudnienia pracownika do pomocy.
Własna multiagencja Viviamo
Viviamo to jedna z największych sieci biur ubezpieczeniowych w Polsce. Obecnie liczy 90 placówek, w tym trzy własne. Franczyzobiorcą Viviamo może zostać każda przedsiębiorcza osoba, posiadająca co najmniej średnie wykształcenie. Doświadczenie w branży ubezpieczeniowej nie jest niezbędne, ale stanowi istotny atut i znacznie ułatwia start. Inwestycja w biuro ubezpieczeniowe pod marką Viviamo powinna zamknąć się w kwocie 10 tys. zł. Może też być niższa, jeśli przyszły franczyzobiorca posiada własny lokal, który nie wymaga dużego remontu. Franczyzodawca oczekuje od przyszłego partnera znalezienia odpowiedniego lokalu i po akceptacji centrali, podstawowej adaptacji według instrukcji firmy. Viviamo należy do franczyzodawców, którzy inwestują w lokale swoich partnerów. Firma na własny koszt przygotowuje projekt lokalu, dostarcza też wizualizację zewnętrzną i wewnętrzną oraz meble i znaczną część wyposażenia biura. Wartość tego wsparcia firma wycenia na 15-18 tys. zł.
WIZYTÓWKA VIVIAMO
Sieć placówek ubezpieczeniowych.
- placówki własne: 3
- placówki franczyzowe: 90
- kwota inwestycji: około 10 tys. zł
ZOBACZ W KATALOGU
Alior Bank Partner
Placówki bankowe
Bank Pekao S.A.
Placówki bankowe
DG - Inwest Broker Finansowy
Leasing, kredyty, faktoring
Dom Ubezpieczeniowy Spectrum
Multiagencje ubezpieczeniowe
Eurofinance
Multiagencje ubezpieczeniowe
Extrakantor.pl
Kantory wymiany walut
Generali
Agencje ubezpieczeniowe
Millennium Bank
Placówki bankowe
Monetia
Agencje płatnicze
Nest Bank
Placówki bankowe
PKO Bank Polski S.A.
Placówki bankowe
Quark Kantory Bitcoin
Kantory wymiany kryptowalut
Santander
Placówki bankowe
Santander Consumer Bank
Placówki bankowe
VeloBank
Placówki bankowe
Wyróżnione franczyzy
Żabka
Sklepy typu convenience
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Nest Bank
Placówki bankowe
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Santander
Placówki bankowe
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
So Coffee
Kawiarnie
Inne koncepty z branży finanse i bankowość
Alior Bank Partner
Placówki bankowe
Bank Pekao S.A.
Placówki bankowe
DG - Inwest Broker Finansowy
Leasing, kredyty, faktoring
Dom Ubezpieczeniowy Spectrum
Multiagencje ubezpieczeniowe
Eurofinance
Multiagencje ubezpieczeniowe
Extrakantor.pl
Kantory wymiany walut
Generali
Agencje ubezpieczeniowe
Millennium Bank
Placówki bankowe
Monetia
Agencje płatnicze
Nest Bank
Placówki bankowe
PKO Bank Polski S.A.
Placówki bankowe
Quark Kantory Bitcoin
Kantory wymiany kryptowalut
Santander
Placówki bankowe
Santander Consumer Bank
Placówki bankowe
VeloBank
Placówki bankowe
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.


