Ubrania z second handu

Ubrania w sieci
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Pod szyldem Bazar Odzieżowy działają sklepy z odzieżą nową i używaną, importowaną z Anglii i Irlandii. Sieć, która jest na rynku od czterech lat, obecnie liczy ponad 20 placówek – wszystkie franczyzowe.

– Nasze sklepy działają w różnej wielkości miastach – podkreśla Jan Kozłowski, franczyzodawca Bazaru Odzieżowego. – Zarówno w Warszawie, jak i w o wiele mniejszych Wadowicach czy Tomaszowie Lubelskim.

Lokalizacja dla sklepu

Franczyzodawca zapewnia, że inwestycja w sklep z używaną i outletową odzieżą należy do bardzo niskich. Jedyne wyposażenie, jakie jest wymagane, to chromowane rury do wieszania ubrań.

– Na wyposażenie wystarczy 3 tys. zł – zapewnia Jan Kozłowski.

Sklep nie musi być duży. Wystarczy już lokal o powierzchni 25 m2. Ale oczywiście im większy, tym więcej towaru się zmieści. Największy sklep marki, w Wadowicach, ma 1 tys. m2 powierzchni.

– Jeśli chodzi o lokalizację, to nasze sklepy działają zarówno w centrach miast, na osiedlach, jak i w galeriach handlowych – dodaje franczyzodawca Bazaru Odzieżowego. – W przypadku lokalizacji w galerii należy jednak liczy się z faktem, że sklepy mogą zostać objęte lockdownem po wprowadzaniu obostrzeń pandemicznych w centrach handlowych.

Towar na wieszaki

Franczyzobiorcy mają zapewnione dostawy towaru. Wielkość dostawy zależy od wielkości sklepu. Minimalny zakup to 500 kg, co kosztuje min. 8 tys. zł. Towar jest dostarczany w 15-25 kilogramowych workach, odzież jest posortowana i gotowa do powieszenia.

–- Na początku 70 proc. dostawy stanowi odzież damska, a resztę po połowie męska i dziecięca. Wynika to z naszych doświadczeń – wyjaśnia Jan Kozłowski. – Kolejne dostawy są dopasowywane do potrzeb konkretnego rynku. Odbywają się co tydzień.

Oprócz ubrań w asortymencie są też m.in. buty, torebki i inne akcesoria. Franczyzobiorca sam decyduje, czy towar będzie sprzedawany na kilogramy czy wyceniany za sztukę, sam ustala godziny otwarcia sklepu.

Zarobek na marży

Opłata za przystąpienie do sieci, przy sklepie o powierzchni 25 m2, wynosi 2,5 tys. zł. Nie ma opłat miesięcznych. Licencjobiorcy zarabiają na marży od sprzedaży.

 – Popyt na zakupy w second handach jest coraz większy – zapewnia Jan Kozłowski. – Po pierwsze ludzie mają coraz mniej pieniędzy, oszczędzają. A u nas można kupić nowe rzeczy bardzo znanych marek w niskich cenach. Po drugie coraz bardziej istotnym aspektem dla wielu z nich jest też ekologia.

Franczyzodawca właśnie zaczyna rozwijać kolejny koncept – Bazar Odzieżowy Kids. Będą to sklepy wyłącznie z ubraniami dla dzieci.

 

WIZYTÓWKA BAZARU ODZIEŻOWEGO

Sklepy z używaną i nową odzieżą.

  • ponad 20 klepów
  • min. powierzchnia lokalu 25 m2
  • opłata wstępna od 2,5 tys. zł
Author
Monika Wojniak-Żyłowska
dziennikarz

See in catalogue

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €