Sezon na lody

Franczyzodawca Lodów Bonano i Wytwórni Lodów Polskich „u Lodziarzy” spodziewa się dobrego sezonu. Wchodzi w niego m.in. z nowym formatem lodziarni.
In this article you will learn
- Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
- Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
- Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
- The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Jak podają przedstawiciele sieci franczyzowych Wytwórni Lodów Polskich „u Lodziarzy” oraz LodyBonano, sezon 2020 był rekordowy pod względem sprzedaży. Zdecydowana większość franczyzobiorców obu konceptów utrzymała lub zwiększyła swoje obroty – niektórzy nawet o 50 proc.
– Na ten dobry wynik złożyło się wiele czynników. Przede wszystkim latem, ze względu na mniejszą transmisję wirusa, odblokowano gastronomię. Polacy wybrali też wakacje w Polsce, a piękna pogoda sprzyjała wszelkim aktywnościom na świeżym powietrzu – mówi Radosław Charubin, współwłaściciel marek WLP „u Lodziarzy” oraz LodyBonano. – Wszystko wskazuje na to, że w najbliższych miesiącach możemy spodziewać się podobnej sytuacji. Chociaż bogatsi o tamte doświadczenia, jesteśmy też w stanie przygotować się na inne scenariusze i elastycznie dostosować do aktualnych zaleceń.
Przyczepa z ogródkiem
W zeszłym sezonie obie sieci otworzyły po kilkanaście nowych lokali. W tym roku planowane są kolejne, m.in. w Trójmieście, Krakowie, Łodzi, Złotowie, Piszu, Szczecinie czy Zambrowie. Są to zarówno lodziarnie stacjonarne, jak i mobilne przyczepy z ogródkiem – nowość w ofercie franczyzowej „u Lodziarzy” oraz Lodów Bonano.
– O naszych mobilnych przyczepach mówimy, że to biznes na kołach, skrojony pod nowe czasy. Lodziarnie wyróżniają się nie tylko nowoczesnym designem i wygodnym ogródkiem dla klientów. Ich główną zaletą jest fakt, że w każdej chwili możemy zmienić lokalizację, jeśli ta, w której aktualnie jesteśmy, straciła swój potencjał – przekonuje Radosław Charubin. – To nasza odpowiedź na dynamicznie zmieniającą się infrastrukturę polskich miast i osiedli. Franczyzobiorcy nie muszą już szukać lokali stacjonarnych w atrakcyjnych miejscach. Wystarczy kawałek działki – w pobliżu plaż, parków, skwerów, centrów handlowych czy centrów rozrywki. Co więcej, oferujemy bazę ponad 300 adresów, które oceniliśmy jako idealne do prowadzenia lodowego biznesu.
Franczyzodawca zapewnia ponadto, że w nowym modelu lodziarnię pod szyldem „u Lodziarzy” czy LodyBonano można otworzyć w zaledwie dwa tygodnie.
– Zależało nam na stworzeniu kompleksowego rozwiązania – tak, aby nakłady pracy po stronie partnerów były ograniczone do minimum. W 14 dni dostarczamy więc w pełni wyposażony lokal, z zabudową stolarską, przyłączami, maszynami, monitoringiem, niezbędnym sprzętem i rozstawiamy we wskazanym miejscu. Co ważne, mobilne przyczepy nie są stale połączone z gruntem, dlatego do ich montażu nie potrzeba pozwolenia na budowę – tłumaczy Radosław Charubin.
Inwestycja i zyski
Inwestycja wynosi ok. 25 tys. zł, przy finansowaniu kosztów przez leasing. Sieci oferują swoją pomoc w pozyskiwaniu funduszy – ze źródeł rządowych, samorządowych czy unijnych. Franczyzobiorcy otrzymują ponadto podręcznik operacyjny, dostęp do bazy zaopatrzeniowej, szkolenia dla siebie i pracowników, a także wsparcie dedykowanego opiekuna.
– Nasi partnerzy mogą liczyć na pomoc na każdym etapie inwestycji. Udowadniamy, że prowadzenie własnego biznesu może być proste i przyjemne. A także szybko przynosić zyski. W naszych sieciach nie trzeba długo czekać na zwrot nakładów, lodziarnie z reguły zarabiają na siebie już w pierwszym sezonie działalności – zapewnia Radosław Charubin. – W trakcie pandemii ta szybkość generowania zysków to dla wielu przedsiębiorców kluczowa kwestia.
WIZYTÓWKA LODÓW BONANO
Franczyzowa sieć lodziarni.
- ok. 200 lodziarni
- koszt inwestycji mniej więcej 25 tys. zł
- miesięczna opłata franczyzowa: średnio 600 zł netto
Main conclusions
- Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
- The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
- With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
- Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
See in catalogue

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Master licenses
Featured franchises

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Master licenses
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
News

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...