Nowe produkty, nowi klienci

Franczyzodawczyni sieci szkół matematyki i fizyki EZO znalazła sposób, żeby ułatwić franczyzobiorcom zdobycie i utrzymanie klientów nawet w czasie pandemii.
Joanna Grodecka, właścicielka Edukacji EZO, szkoły nauczania matematyki i fizyki dla dzieci od 4 do 18 lat, przyznaje, że pandemia miała bardzo duży wpływ na branżę edukacyjną.
– W jednej chwili zostaliśmy postawieni przed, wydawałoby się nieuniknionym, zawieszeniem wszystkich zajęć matematycznych prowadzonych w szkołach EZO. Tak się jednak nie stało. Uniknęliśmy kryzysu stawiając na zajęcia, które z powodzeniem można prowadzić przez internet – mówi Joanna Grodecka.
Dodaje, że przy okazji innego projektu, który firma EZO w momencie wybuchu pandemii realizowała, była dobrze przygotowana do natychmiastowej zmiany formy zajęć.
– W naszych macierzystych placówkach automatycznie przeszliśmy na zajęcia online – mówi Joanna Grodecka.
W ślad za tym, po sprawdzeniu kilku platform i przeszkoleniu właścicieli placówek i zatrudnionych w nich nauczycieli, cała sieć zaczęła kontynuować zajęcia w trybie zdalnym. Wszyscy dostali też wsparcie finansowe, w postaci obniżenia opłat miesięcznych o 50 proc.
Przy tym niełatwa sytuacja umożliwiła firmie EZO zrobienie dużego kroku naprzód i zdobycie nowych kompetencji, zarówno w kontaktach wewnętrznych – biznesowych jak i zewnętrznych, czyli z klientami.
– W krótkim okresie powstały nowe produkty EZO, takie jak pudełko pełne pomocy edukacujnych dla dzieci "MatBox" oraz rozwiązania, pozwalające naszym uczniom na manipulowanie pomocami i naukę polegającą nie tylko na biernym obserwowaniu i słuchaniu nauczyciela, ale również działaniu. Dzięki temu chcieliśmy zapewnić dzieciom jak najbardziej zbliżone warunki nauczania do tych sprzed pandemii – mówi Joanna Grodecka.
Mocno rozwinął się również matematyczny blog EZO skierowany do rodziców dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Ponadto powstały filmy instruktażowe, które do dzisiaj cieszą się powodzeniem wśród dzieci szkolnych.
Zwrot w ciągu roku
W 2020 roku do sieci EZO dołączyło sześć nowych placówek.
– Mają one wystarczającą liczbę klientów pozwalającą prowadzić biznes i czerpać z niego zyski już w pierwszym roku działalności – mówi Joanna Grodecka.
W całej sieci w Polsce działają dwie placówki własne w Krakowie i Wrocławiu, a także 16 franczyzowych. Opłata wstępna w EZO wynosi 12 tys. zł netto. Obejmuje know-how, szkolenie nauczyciela, szkolenia biznesowe, pomoc w otwarciu placówki i stworzeniu profesjonalnego biznesplanu, a ponadto wsparcie przez cały okres trwania umowy, wzory materiałów reklamowych, własne logo, promocję na Facebooku, wyłączność terytorialną.
W trakcie trwania umowy obowiązują stałe opłaty miesięczne w wysokości 600-900 zł netto, z których franczyzobiorcy zwolnieni są w wakacje. Każda osoba rozważająca współpracę z Edukacją EZO powinna uwzględnić koszt dostosowania lokalu do potrzeby prowadzenia zajęć oraz zakup pomocy dydaktycznych: pakietu "EZO na Start", którego koszt to około 2 tys. zł oraz pomocy dydaktycznych dostępnych na rynku zewnętrznym (wydatek 4-6 tys. zł).
Zainwestowana kwota ma szansę zwrócić się po pierwszym roku działalności placówki, a w przypadku otwarcia szkoły EZO przez nauczyciela matematyki dużo szybciej.
– W bieżącym roku naszym celem jest otwarcie kilku nowych punktów franczyzowych. Widzimy, że w tym roku szkolnym zainteresowanie naszymi zajęciami jest duże. Rodzice mocno stawiają na edukację swoich dzieci, w obawie przed zaległościami lub brakiem wystarczającego matematycznego rozwoju swoich podopiecznych – mówi Joanna Grodecka.
Obecnie firma prowadzi zajęcia stacjonarnie, online i hybrydowo.
WIZYTÓWKA EDUKACJA EZO
Sieć szkół matematyki i fizyki
- liczba placówek – dwie własne i 16 franczyzowych
- opłata wstępna – 12 tys. zł
- opłaty miesięczne – 600-900 zł
ZOBACZ W KATALOGU

Abakus Europe arytmetyka mentalna

AMAkids Polska

Brazilian Soccer Schools

Dzikie Pląsy

EarlyMath

Early Stage

Edu3Dkacja

Edukido
Zajęcia edukacyjne z`Lego

Galileusz

Giganci Programowania

IQ UP!

KnockKnock - Majsterkowanie dla Dzieci

Lala English

La Mancha Centrum Języka Hiszpańskiego

MałyInżynier.pl

Maple Bear

MathRiders Polska

Matplus - matematyka dla dzieci 4-15 lat

Restart - warsztaty malarskie

SmartyKids

Socatots

Speaky Frog

Stemchik

Szkoła Pamięci SPW

Verbatoria

Young Engineers
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Willisch
Lodziarnie

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej