Młodzi biznesmeni
Natalia Grabińska i Filip Guzdek byli po dwudziestce, gdy otworzyli gabinet Naturhouse. Jak sobie radzą w biznesie?
Naturhouse to sieć gabinetów dietetycznych. Pod opieką dietetyka klienci przechodzą kuracje oparte na indywidualnym planie żywieniowym i naturalnej suplementacji.
– Oferujemy kompleksowe kuracje, pomagające zwalczyć nie tylko nadwagę i otyłość, ale również wiele innych problemów związanych z odżywianiem – podkreśla Piotr Podlaszewski, dyrektor generalny Naturhouse.
Sieć liczy obecnie ponad 200 placówek. Gabinety funkcjonują i w kilkunastotysięcznych miasteczkach, i w dużych aglomeracjach. W samej Warszawie jest ich kilkanaście.
Franczyza w duecie
Franczyzobiorcami Naturhouse mogą zostać zarówno dietetycy, którzy chcą prowadzić prywatny gabinet pod szyldem marki i niezależni przedsiębiorcy, którzy są gotowi zatrudnić wykwalifikowany personel.
Natalia Grabińska i Filip Guzdek tworzą duet w życiu prywatnym i w pracy. Razem prowadzą centrum dietetyczne Naturhouse w Wadowicach.
– Już w liceum interesowałam się odżywianiem oraz zdrowym stylem życia. Marzyłam, aby być dietetykiem, dlatego wybrałam taki kierunek studiów – opowiada Natalia Grabińska, franczyzobiorczyni Naturhouse.
W 2018 roku dostała ofertę pracy jako dietetyk w punkcie Naturhouse. Sprawdziła się na tyle dobrze, że centrala zaproponowała jej przejęcie punktu na zasadach franczyzy.
– Zanim podjęłam decyzję, porozmawiałam o tym z Filipem, który od kilku lat prowadzi już własny biznes. Mamy zaledwie po 24 lata. Z tego powodu niektórzy klienci nie zawsze traktują nas poważnie – przyznaje Natalia Grabińska. – Ale biznesowe doświadczenie Filipa ułatwiło nam podjęcie decyzji.
Wspólnicy podzieli się obowiązkami – ona zajmuje się dietetyką, on marketingiem. I choć obawiali się, że młody wiek może być przeszkodą w prowadzeniu biznesu, teraz widzą wiele zalet tej sytuacji.
– Daje takie przewagi, jak zapał do działania, nieskażone rutyną podejście do klienta i wytrzymałość, potrzebną w czasie ciężkiej pracy – wylicza Filip Guzdek, franczyzobiorca Naturhouse. – A zawód dietetyka jest wymagający.
Franczyzobiorcy podkreślają, że praca pod znaną marką bardzo ułatwia wejście na rynek, który jest dość konkurencyjny. Rywalizować trzeba nie tylko ze stacjonarnymi gabinetami dietetycznymi, ale też np. z dostępnymi w sieci ofertami diet, modnym cateringiem dietetycznym.
– Dzięki franczyzie wejście w ten biznes jest dużo łatwiejsze, dostępniejsze finansowo i prostsze niż budowanie własnej marki od podstaw – podkreśla Natalia Grabińska.
Miejsce dla dietetyka
Gabinet Naturhouse można otworzyć w dwóch formatach: Standard przeznaczony dla większych miast oraz Mini dla mniejszych. Idealny lokal pod standardowe Centrum Dietetyczne Naturhouse powinien mieć powierzchnię 40-50 m2. W systemie Mini wystarczy już 25 m2. W zależności od wybranego formatu, w lokalu powinno się znaleźć miejsce na salę sprzedaży lub samą poczekalnię oraz gabinet, toaletę i pomieszczenie socjalne.
– Niezwykle istotne jest dobre położenie placówki – zauważa Piotr Podlaszewski. – Powinno to być miejsce uczęszczane, najlepiej w sąsiedztwie innych punktów handlowych i usługowych. Ważne, aby lokal posiadał witrynę.
Koszty inwestycji mogą być różne, w zależności od stanu lokalu i nakładu pracy, jaki należy włożyć w remont. Według szacunków franczyzodawcy wahają się w granicach 40-60 tys. zł netto (aranżacja i wyposażenie gabinetu wraz z pierwszą dostawą towaru). Nie ma opłaty wstępnej. Roczna opłata franczyzowa wynosi 2,4 tys. zł netto. – Franczyzobiorca może liczyć na stałe wsparcie na każdym etapie prowadzenia działalności – zapewnia dyrektor generalny Naturhouse. – Począwszy od szczegółowych wskazówek dotyczących wyboru lokalizacji, rekrutacji i szkolenia personelu, przekazania know-how firmy, przez doradztwo w zakresie marketingu lokalnego, po szeroko zakrojone ogólnopolskie działania reklamowe.
Jak mówi franczyzodawca, można założyć, że placówka zarabia, gdy ma już około 25 klientów na kuracjach dietetycznych. – Oczywiście, średnia liczba klientów placówek jest większa – dodaje Piotr Podlaszewski.
WIZYTÓWKA NATURHOUSE
Sieć gabinetów dietetycznych.
- ponad 200 placówek
- kwota inwestycji – 40-60 tys. zł
- roczna opłata franczyzowa – 2,4 tys. zł
Wyróżnione franczyzy
Żabka
Sklepy typu convenience
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Nest Bank
Placówki bankowe
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Santander
Placówki bankowe
So Coffee
Kawiarnie
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.

