Młodzi biznesmeni

Filip Guzdek, franczyzobiorca Naturhouse
Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Naturhouse to sieć gabinetów dietetycznych. Pod opieką dietetyka klienci przechodzą kuracje oparte na indywidualnym planie żywieniowym i naturalnej suplementacji.

– Oferujemy kompleksowe kuracje, pomagające zwalczyć nie tylko nadwagę i otyłość, ale również wiele innych problemów związanych z odżywianiem – podkreśla Piotr Podlaszewski, dyrektor generalny Naturhouse.

Sieć liczy obecnie ponad 200 placówek. Gabinety funkcjonują i w kilkunastotysięcznych miasteczkach, i w dużych aglomeracjach. W samej Warszawie jest ich kilkanaście.

Franczyza w duecie

Franczyzobiorcami Naturhouse mogą zostać zarówno dietetycy, którzy chcą prowadzić prywatny gabinet pod szyldem marki i niezależni przedsiębiorcy, którzy są gotowi zatrudnić wykwalifikowany personel.

Natalia Grabińska i Filip Guzdek tworzą duet w życiu prywatnym i w pracy. Razem prowadzą centrum dietetyczne Naturhouse w Wadowicach.

– Już w liceum interesowałam się odżywianiem oraz zdrowym stylem życia. Marzyłam, aby być dietetykiem, dlatego wybrałam taki kierunek studiów – opowiada Natalia Grabińska, franczyzobiorczyni Naturhouse.

W 2018 roku dostała ofertę pracy jako dietetyk w punkcie Naturhouse. Sprawdziła się na tyle dobrze, że centrala zaproponowała jej przejęcie punktu na zasadach franczyzy.

– Zanim podjęłam decyzję, porozmawiałam o tym z Filipem, który od kilku lat prowadzi już własny biznes. Mamy zaledwie po 24 lata. Z tego powodu niektórzy klienci nie zawsze traktują nas poważnie – przyznaje Natalia Grabińska. – Ale biznesowe doświadczenie Filipa ułatwiło nam podjęcie decyzji.

Wspólnicy podzieli się obowiązkami – ona zajmuje się dietetyką, on marketingiem. I choć obawiali się, że młody wiek może być przeszkodą w prowadzeniu biznesu, teraz widzą wiele zalet tej sytuacji.

– Daje takie przewagi, jak zapał do działania, nieskażone rutyną podejście do klienta i wytrzymałość, potrzebną w czasie ciężkiej pracy – wylicza Filip Guzdek, franczyzobiorca Naturhouse. – A zawód dietetyka jest wymagający.

Franczyzobiorcy podkreślają, że praca pod znaną marką bardzo ułatwia wejście na rynek, który jest dość konkurencyjny. Rywalizować trzeba nie tylko ze stacjonarnymi gabinetami dietetycznymi, ale też np. z dostępnymi w sieci ofertami diet, modnym cateringiem dietetycznym.

– Dzięki franczyzie wejście w ten biznes jest dużo łatwiejsze, dostępniejsze finansowo i prostsze niż budowanie własnej marki od podstaw – podkreśla Natalia Grabińska.

Miejsce dla dietetyka

Gabinet Naturhouse można otworzyć w dwóch formatach: Standard przeznaczony dla większych miast oraz Mini dla mniejszych. Idealny lokal pod standardowe Centrum Dietetyczne Naturhouse powinien mieć powierzchnię 40-50 m2. W systemie Mini wystarczy już 25 m2. W zależności od wybranego formatu, w lokalu powinno się znaleźć miejsce na salę sprzedaży lub samą poczekalnię oraz gabinet, toaletę i pomieszczenie socjalne.

– Niezwykle istotne jest dobre położenie placówki – zauważa Piotr Podlaszewski. – Powinno to być miejsce uczęszczane, najlepiej w sąsiedztwie innych punktów handlowych i usługowych. Ważne, aby lokal posiadał witrynę.

Koszty inwestycji mogą być różne, w zależności od stanu lokalu i nakładu pracy, jaki należy włożyć w remont. Według szacunków franczyzodawcy wahają się w granicach 40-60 tys. zł netto (aranżacja i wyposażenie gabinetu wraz z pierwszą dostawą towaru). Nie ma opłaty wstępnej. Roczna opłata franczyzowa wynosi 2,4 tys. zł netto. – Franczyzobiorca może liczyć na stałe wsparcie na każdym etapie prowadzenia działalności – zapewnia dyrektor generalny Naturhouse. – Począwszy od szczegółowych wskazówek dotyczących wyboru lokalizacji, rekrutacji i szkolenia personelu, przekazania know-how firmy, przez doradztwo w zakresie marketingu lokalnego, po szeroko zakrojone ogólnopolskie działania reklamowe.

Jak mówi franczyzodawca, można założyć, że placówka zarabia, gdy ma już około 25 klientów na kuracjach dietetycznych. – Oczywiście, średnia liczba klientów placówek jest większa – dodaje Piotr Podlaszewski.

 

WIZYTÓWKA NATURHOUSE

Sieć gabinetów dietetycznych.

  • ponad 200 placówek
  • kwota inwestycji – 40-60 tys.
  • roczna opłata franczyzowa – 2,4 tys.
Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200
Author
Monika Wojniak-Żyłowska
dziennikarz

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €