Zdrowa Krowa przyjmuje gości

Robert Kuc, franczyzodawca Zdrowej Krowy
Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Lockdown gastronomii trwa już pół roku. Lokale mogą działać tylko w dowozie i na wynos. Sale restauracyjne świecą pustkami. Końca tej sytuacji na razie nie widać, pojawiają się co najwyżej sygnały o możliwości otwarcia ogródków letnich. Część branży jednak się zbuntowała i postanowiła otworzyć restauracje dla gości. W tej grupie znalazła się też marka Zdrowa Krowa, która otworzyła niektóre lokale z początkiem lutego, a teraz kolejne. W tej chwili w formie stacjonarnej działa ich sześć (czyli połowa całej sieci) – dwa lokale własne marki oraz cztery franczyzowe.

– Otworzyliśmy się nie z powodu presji finansowej, ponieważ w naszych restauracjach od początku pandemii bardzo dobrze funkcjonują dowozy – podkreśla Robert Kuc, franczyzodawca Zdrowej Krowy. – Po prostu chcemy powrotu do normalności. W naszych lokalach jest bezpieczniej niż na zakupach w dyskontach czy nawet w aptekach.

Reżim musi być

Robert Kuc zapewnia, że w otwartych restauracjach jest zachowany pełen reżim sanitarny i przestrzegane są wszystkie zasady, wprowadzone dla gastronomii na lato ubiegłego roku, gdy pozwolono na pełne otwarcie lokali.

– Przy wejściu mierzymy gościom temperaturę, wypełniają też ankietę o stanie zdrowia, dezynfekują ręce. Muszą nosić maseczkę, która mogą zdjąć tylko na czas konsumpcji. Między stolikami zachowane są odstępy min. 1,5-metrowe. Na bieżąco też je dezynfekujemy – wylicza franczyzodawca Zdrowej Krowy. – Franczyzobiorców, którzy decydują się na otwarcie swojego lokalu szkolimy z zasad reżimu sanitarnego. Mamy świadomość, że musimy maksymalnie dbać o bezpieczeństwo.

Osoby, które decydują się na przyjście do restauracji muszą dopełnić jeszcze jednej formalności – podpisać z lokalem umowę o dzieło. Co ma świadczyć o tym, że nie są klientami, ale wykonują pracę. Na czym ona polega?

– Są testerami smaku – wyjaśnia Robert Kuc.– Po konsumpcji wypełniają ankietę, w której oceniają smak potraw. Wynagrodzenie za to, określone w umowie, wynosi 1 zł.

Stoją kolejki

Jednym z franczyzobiorców Zdrowej Krowy, który zdecydował się otworzyć swój lokal jest Grzegorz Binkowski z Wrocławia.

– Otworzyliśmy restaurację 4 lutego – opowiada Grzegorz Binkowski. – Wprawdzie mieliśmy sporo zamówień w dowozie, ale jednak godzin pracy dla całego personelu było mniej. A nie chciałem nikogo zwalniać ani obniżać stawek. Wiedzieliśmy też, że damy radę sprostać wymogom sanitarnym. Chcieliśmy pokazać, że naprawdę można bezpiecznie otworzyć lokal gastronomiczny.

Restauracja we Wrocławiu ma salę konsumpcyjną o powierzchni 180 m2. Standardowo pomieści 27 stolików dla gości. Teraz, przy zachowaniu odpowiednich odstępów, jest ich 13. Przy jednym może usiąść maksymalnie pięć osób. Po każdym gościu stolik jest dezynfekowany.

– Kelnerki są w maseczkach, często wietrzymy pomieszczenia. Zwiększyliśmy też mechaniczną wymianę powietrza. Teraz co godzinę powietrze w pomieszczeniu jest wymieniane całkowicie – dodaje franczyzobiorca Zdrowej Krowy.

Restauracja cały czas działa też w dowozie, ale Grzegorz Binkowski podkreśla, że gości w lokalu jest bardzo dużo.

– Częste są kolejki przed restauracją – mówi franczyzobiorca. – Zdarza się też, że na weekendy musimy zawieszać przyjmowanie zamówień z dostawą, ponieważ mamy tak dużo gości w lokalu. A nie chcemy, aby czas oczekiwania na realizację zamówienia za bardzo się wydłużał.

Kontrole były

Franczyzodawca Zdrowej Krowy przyznaje, że niektóre otwarte lokale przeszły serię kontroli.

– Był u nas sanepid, policja, Państwowa Inspekcja Pracy, ZUS, inspekcja handlowa, nawet kontrola celno-skarbowa – wylicza Robert Kuc. – Jednak wszystkie te kontrole przebiegały w spokojnej atmosferze. Nie otrzymaliśmy jak dotąd żadnych mandatów, ale spodziewamy się, że dostaniemy, ponieważ stwierdzono, że działamy niezgodnie z rozporządzeniem. Taki mandat u nas na Śląsku zwykle wynosi od 10 do 30 tys. zł. Nasz dział prawny zajmuje się tą sprawą, ponieważ stoimy na stanowisku, że rozporządzenie jest niezgodne z konstytucją. Zapewne jednak mandat będzie trzeba zapłacić, ale później będziemy się ubiegać przed sadem o odzyskanie pieniędzy.

Kontrole odwiedziły też wrocławską Zdrową Krowę.

– Z sanepidu i policji – precyzuje Grzegorz Binkowski. – Wiem, że policja skierowała do sądu wniosek o ukaranie. Jednak otwierając restaurację liczyłem się z takimi konsekwencjami. Dla mnie ważny jest fakt, że goście czują się u nas bezpiecznie i że nie spotkałem się z negatywnymi reakcjami na otwarcie lokalu.

Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200
Author
Monika Wojniak-Żyłowska
dziennikarz

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €