Liczą na sukces

Karol Węgiełek i Łukasz Łabędzki, właściciele AleMatmy
Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Karol Węgiełek i Łukasz Łabędzki, właściciele konceptu AleMatma, swoją przygodę z nauczaniem matematyki zaczęli na studiach.

– Obaj byliśmy studentami dziennymi na Politechnice Warszawskiej. Szukaliśmy sposobu na utrzymanie się, więc zaczęliśmy dawać korepetycje z matematyki. Odzew na nie bardzo pozytywnie nas zaskoczył. Uczniowie byli zadowoleni z naszego sposobu nauczania, więc już na trzecim roku studiów postanowiliśmy, że chcemy to robić na szerszą skalę – opowiada Łukasz Łabędzki.

Proste nauczanie

W 2016 roku otworzyli firmę pod nazwą AleMatma. We wrześniu zaczęli prowadzić w jej ramach zajęcia indywidualne i grupowe. Obecnie mają dwie własne placówki w Piasecznie. Zatrudniają 11 osób. Uczą matematyki dzieci w każdym wieku, aż do matury. W tym roku zdobyli pierwsze miejsce w plebiscycie Orły Edukacji na terenie powiatu piaseczyńskiego na najlepszą placówkę edukacyjną.

Ich koncept opiera się na filozofii prostego nauczania, w małych, liczących do cztrech osób grupach, albo indywidualnie. Prowadzą też kursy maturalne w grupach dziesięcioosobowych.

– Matematyka to pewien zakres wiedzy, który po prostu trzeba przyswoić. Pytanie tylko, w jaki sposób to robimy. My wychodzimy z założenia, że można, a nawet trzeba, tę wiedzę przekazywać tak, żeby matematyka nie była dla uczniów ani trudna ani nudna. Wręcz przeciwnie – matematyka jest naprawdę przyjemna i w takim duchu prowadzimy zajęcia – mówi Karol Węgiełek.

Jego zdaniem zainteresowanie prywatnymi lekcjami stale rośnie, nawet mimo pandemii.

– Wydaje nam się, że obecnie nasz koncept jest jeszcze bardziej perspektywiczny, ponieważ widzimy, co się dzisiaj dzieje w szkołach i jak wygląda nauczanie zdalne. Uczniowie borykają się z wieloma problemami, ze szkoły wynoszą niewiele i szukają dodatkowych zajęć – tłumaczy Łukasz Łabędzki.

Firma uruchomiła zajęcia online, ale generalnie właściciele AleMatmy uważają, że kontakt bezpośredni jest bardzo ważny w nauce matematyki. Docelowo system ma być hybrydowy.

Biznes nie dla inwestora

W tym roku firma postanowiła uruchomić ofertę franczyzową.

– Chcemy się rozwijać w sieci z partnerami, którzy podobnie jak my, czują matematykę. Stworzyliśmy firmę od zera i dzisiaj jesteśmy w miejscu, w którym możemy podzielić się dobrym, sprawdzonym know-how – mówi Karol Węgiełek.

Potencjalny franczyzobiorca przede wszystkim musi znać matematykę i pracować w firmie.

– To nie jest biznes dla inwestorów. Bez wiedzy na temat matematyki, codziennej pracy w firmie, nie można poznać od podszewki całego procesu i z sukcesem prowadzić placówki. Ponadto swoją firmę reklamujemy konkretnymi osobami, tak, żeby ludzie wiedzieli, kto stoi za AleMatmą. Nie chcemy być anonimowi. Podobnie nasi franczyzobiorcy będą twarzami swoich placówek – mówi Łukasz Łabędzki.

Dodaje, że firma w tym celu stawia na nowoczesny marketing i promocję za pośrednictwem kanału YouTube.

Franczyzodawca zapewnia szkolenie, podczas którego zaprezentuje sposoby nauki, techniki zarządzania firmą i obsługi klienta. Opłata wstępna wynosi tylko 12 tys. zł. Przy tym jest to stawka dla pierwszych 10 franczyzobiorców. W jej ramach partner dostaje wyłączność terytorialną, szkolenia, materiały marketingowe i całe wyposażenie sali. Lokal, w którym będą prowadzone zajęcia, musi mieć minimum 10 m2. Optymalny obszar działalności to miasto albo dzielnica liczące 70 tys. mieszkańców.

W trakcie współpracy franczyzobiorcy będą mogli wybrać pomiędzy abonamentem a opłatą prowizyjną. Przy tym w pierwszym miesiącu nie ma żadnych opłat. Od drugiego do szóstego miesiąca działalności abonament wynosi 500 zł netto, a prowizja 10 proc., minimum 300 zł. Do roku abonament sięga 1100 zł, a prowizja 10 proc., minimum 700 zł. Ostateczne opłaty po roku wynoszą odpowiednio: abonament 1500 zł, a prowizja 10 proc., minimum 1100 zł miesięcznie. Jeśli chodzi o koszty zajęć, to zależą one od tego, czy są indywidualne, czy grupowe, a także wieku dzieci. Wynoszą od 29 do 99 zł. Kursy maturalne to koszt ok. 1500 zł w sumie.

WIZYTÓWKA ALEMATMA

Sieć szkół matematycznych.

  • liczba placówek – dwie własne
  • opłata licencyjna – 12 tys. zł dla pierwszych dziesięciu franczyzobiorców
  • opłaty – od 500 do 1500 zł miesięcznie, albo 10 proc. prowizji
Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €