Jak zarobić na diecie pudełkowej

(od lewej) Rafał Jaremkowski, Aneta Jaremkowska, Marek Kuczka, franczyzodawcy Fit & Food Catering
Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Jak powstała marka Fit & Food Catering?

Na studiach pracowałam w kawiarni. Miałam surową szefową, ale bardzo mi się podobał jej sposób pracy. Tak bardzo, że postanowiłam w przyszłości otworzyć własną restaurację. Zawsze też byłam osobą aktywną sportowo. Właśnie dlatego zainteresowałam się cateringiem dietetycznym. Tak powstała marka Fit & Food, którą prowadzę wspólnie z mężem Rafałem i wspólnikiem Markiem Kuczką.

Co zawiera wasza oferta?

Oferta Fit & Food Catering obejmuje kilka rodzajów diet, opracowanych we współpracy z dietetykami: standardową, bezglutenową, wegetariańskie, sportowe oraz lecznicze – dla osób z różnymi schorzeniami, diabetyków, alergików, ludzi z nietolerancjami pokarmowymi. Te ostatnie diety są opracowywane indywidualnie, dla każdego klienta, po konsultacji z dietetykiem klinicznym. Dodatkowo, wybierając którąkolwiek dietę klient może np. zastrzec, że prosi o wykluczenie niektórych produktów, np. papryki czy selera.

Klienci codziennie otrzymują zestaw pięciu posiłków, o wybranej przez siebie kaloryczności. Są też zestawy lunchowe, zawierające trzy posiłki. Oprócz cateringu pod szyldem Fit & Food działa także stacjonarne bistro.

Na jakim terenie obsługujecie klientów?

Dowozimy dziś catering na terenie całego Opola oraz w promieniu 30-40 km od miasta. Mamy ok. 50 stałych klientów na standardowych dietach, plus diety indywidualne. Z oferty korzystają osoby w wieku od 25 do 60 lat. W większości to ludzie odchudzający się, ale są też single, którym nie opłaca się gotować dla jednej osoby, sportowcy, którzy potrzebują posiłków o konkretnej gramaturze i kaloryczności.

Od niedawna zaczęliśmy rozwój przez franczyzę. Mamy już jedną franczyzobiorczynię, w Rybniku. Docelowo chcemy mieć przynajmniej 15 oddziałów w całym kraju. Nie muszą znajdować się wyłącznie w miastach wojewódzkich, wszystko zależy od lokalnego rynku. Można uruchomić tylko działalność cateringową, albo połączyć ją z prowadzeniem bistro. Jesteśmy też otwarci na współpracę z przedsiębiorcami, którzy np. prowadzą własne lokale gastronomiczne i chcą poszerzyć działalność o catering dietetyczny.

Na jak dużą inwestycję trzeba się przygotować?

Przygotowanie kuchni na potrzeby cateringu to wydatek min. 85 tys. zł (w przypadku lokalu już przystosowanego do potrzeb gastronomii). Jeżeli chcemy uruchomić także bistro, kwota inwestycji rośnie o 30-40 tys. zł. W przypadku samego cateringu opłata wstępna wynosi 23 tys. zł netto. Jeśli chcemy połączyć go z bistro, wzrasta do 32 tys. zł netto.

Kiedy pojawiają się pierwsze zyski?

Szacujemy, że po około pół roku. Oczywiście, da się zauważyć pewna sezonowość. Bardzo dobry okres to wiosna, słabsze jest lato, gdy ludzie wyjeżdżają na urlopy. W październiku znów zaczyna się wysoki sezon, który trwa do świąt. Liczba zamówień zaczyna ponownie rosnąć po sylwestrze, jako efekt noworocznych postanowień. Co ważne, catering dietetyczny okazał się covidoodporny. Już rok temu, gdy zaczął się pierwszy lockdown, zauważyliśmy skok liczby klientów. Przedłużające się zamknięcie, przejście na pracę zdalną spowodowało, że wiele osób przytyło i teraz chcą się pozbyć zbędnych kilogramów.

Rozmawiała Monika Wojniak-Żyłowska

 

WIZYTÓWKA FIT & FOOD CATERING

Firma zajmująca się cateringiem dietetycznym.

  • 1 placówka własna
  • 1 placówka franczyzowa
  • kwota inwestycji min. 85 tys.
Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200
Author
Monika Wojniak-Żyłowska
dziennikarz

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €