Franczyza z międzynarodową marką
Marta Zagórska prowadzi pięć biur nieruchomości. Jak daje sobie radę w zarządzaniu biznesem?
Z marką RE/MAX Marta Zagórska zetknęła się w... Kanadzie.
– Wyjechałam tam do siostry. I właśnie ona była wówczas i jest nadal agentem RE/MAX – opowiada Marta Zagórska.
Po powrocie do Polski nasza rozmówczyni zdecydowała, że też wejdzie w branżę nieruchomości. Choć do tej pory nie miała w niej żadnego doświadczenia.
– Wcześniej pracowałam w starostwie powiatowym, byłam też przewodnicząca Rady Gminy – mówi franczyzobiorczyni RE/MAX. – Dużo też działałam społecznie, prowadziłam regionalne zespoły. Zawsze lubiłam kontakt z ludźmi.
Pionierka na Podhalu
Pierwsze biuro RE/MAX Marta Zagórska otworzyła na początku 2009 roku w Zakopanem. Marka była wówczas obecna w Polsce od niedawna, bo od 2007 roku.
– Na Podhalu w ogóle nie była rozpoznawalna – nie ukrywa Marta Zagórska. – Dopiero wprowadzałam ją na ten rynek.
Ale na starcie pomógł fakt, że RE/MAX miał mocną pozycje w branży... za oceanem.
– Wielu naszych rodaków z Podhala mieszka w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie, a tam RE/MAX już miał ugruntowaną pozycję. Pierwsi klienci biura to byli właśnie rodacy mieszkający w USA, którzy chcieli sprzedać swoje nieruchomości w Polsce – wyjaśnia franczyzobiorczyni. – Do dziś wielu naszych klientów to cudzoziemcy, których przyciąga międzynarodowa marka. Wiedzą, jakimi zasadami kierują się biura we wszystkich krajach, jakie mamy standardy, etykę pracy, są pewni bezpieczeństwa transakcji.
W 2015 roku Marta Zagórska otworzyła drugie biuro, w Nowym Targu, a w 2017 dwa kolejne: w Rabce i Krościenku. Dwa lata temu znów zdecydowała się rozwinąć swój biznes i uruchomiła placówkę w Krakowie.
Efektywne zarządzanie
Jak wspominaliśmy, Marta Zagórska nie miała doświadczenia w branży nieruchomości.
– Uczyłam się wszystkiego od zera – przyznaje. – Ale zawsze lubiłam dobrze organizować sobie pracę, według określonych schematów, zasad, modeli. To bardzo mi się przydało w prowadzeniu własnego biznesu. Przeszłam też bardzo dużo szkoleń, dzięki którym wdrożyłam się w branżę i poznałam standardy, obowiązujące w sieci.
Zadaniem franczyzobiorcy RE/MAX jest zbudowanie zespołu profesjonalnych agentów nieruchomości – ona sam ma być ich menedżerem i liderem. Marta Zagórska zarządza obecnie zespołem ponad 30 agentów (plus pięciu pracowników administracyjnych).
– Zgodnie z zasadami konceptu od początku zakładałam, że nie będę zajmować się sprzedażą – mówi franczyzoborczyni. – Także dlatego, aby agenci nie traktowali mnie jako swojej konkurentki. Choć oczywiście znam cały proces prowadzenia sprzedaży nieruchomości: od pozyskania klienta, poprzez fazę rozmów, podjęcia współpracy, podpisania umowy pośrednictwa, ustalenia planu marketingowego prowadzenia sprzedaży oferty, negocjacji, przygotowania aktu notarialnego przeniesienia własności nieruchomości i serwisu posprzedażowego.
Pięć rozrzuconych na Podhalu i w Małopolsce biur oznacza sporo pracy. Marta Zagórska w każdym oddziale jest raz w tygodniu.
– Mogę też liczyć na moich agentów i pracowników, z których każdy ma przydzielony określony zakres obowiązków – podkreśla Marta Zgórska. – Od początku tego roku obserwujemy duży wzrost zawieranych przez nas transakcji. Choć i rok temu, w trakcie pierwszego lockdownu, kiedy większość z nas nie wiedziała, czego spodziewać się po najbliższej przyszłości, finalizowaliśmy umowy. Wielu Polaków szuka teraz możliwości zainwestowania swoich oszczędności. A nieruchomości zawsze były najpewniejszą inwestycją.
Dzisiaj pod szyldem RE/MAX działa ponad 8,3 tys biur w ponad 110 krajach. W Polsce biur jest 30.
Umowa franczyzowa podpisywana jest na okres 5 lat. Biuro powinno zostać uruchomione w ciągu 3 miesięcy od daty jej podpisania.
Oczekiwana kwota inwestycji, włącznie z opłatą wstępną oraz zabezpieczeniem finansowym na okres tzw. „rozruchu” biura zaczyna się od 80 tys. zł (kwota uzależniona od lokalizacji biura). Co miesiąc franczyzobiorca uiszcza opłatę stałą, niezależną od ilości przeprowadzonych transakcji oraz odprowadza określony procent swoich przychodów do biura regionalnego.
WIZYTÓWKA RE/MAX
Międzynarodowa sieć biur pośrednictwa w obrocie nieruchomościami.
- 47 lat doświadczenia na rynku
- 30 biur w Polsce
- kwota inwestycji od 80 tys. zł
ZOBACZ W KATALOGU
Wyróżnione franczyzy
Żabka
Sklepy typu convenience
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Nest Bank
Placówki bankowe
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Santander
Placówki bankowe
So Coffee
Kawiarnie
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Inne koncepty z branży nieruchomości
Aspect Nieruchomości
Biura nieruchomości
Express House Real Estate
Biura nieruchomości
Freedom Nieruchomości
Biura nieruchomości
Greathouse
Biura nieruchomości
Grupa WGN
Biura nieruchomości
Metrohouse
Biura nieruchomości
Nova House
Sprzedaż i budowa domów pasywnych
Północ Nieruchomości
Biura nieruchomości
Sempre Nieruchomości
Biura nieruchomości
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.


