Stawiamy na franczyzę

Damian Rybak, dyrektor Departamentu Rozwoju i Wsparcia Franczyzobiorców w Żabka Polska
Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Dlaczego zdecydował się pan na rozpoczęcie współpracy z Żabką?

Żabka to unikalna na polskim rynku organizacja, która daje olbrzymie możliwości rozwoju, ale także  jest prekursorem wielu unikatowych rozwiązań dedykowanych biznesowi. Cenię wartości firmy i jej otwartość na nowe pomysły, a także możliwość realnego wpływu na jej funkcjonowanie. Bardzo mocno identyfikuję się z dynamicznym otoczeniem sieci oraz nieustannym odpowiadaniem przez nią na zmieniające się oczekiwania konsumentów oraz franczyzobiorców, którzy znajdują się w centrum zainteresowania Żabki. Niezwykle bliska jest mi otwartość sieci, która przekłada się również na franczyzobiorców – są wśród nich osoby w różnym wieku, ze wszystkich niemal stron Polski, ze zróżnicowanym bagażem doświadczeń i poglądami – właśnie oni tworzą bogactwo i wyjątkowość Żabki. Cieszę się, że będę mógł mieć swój udział w rozwoju sieci i pozyskiwaniu nowych przedsiębiorców do współpracy z nami – obecnie poszukujemy ponad 2000 kandydatów, którzy w różnych częściach kraju będą mogli prowadzić swój własny sklep pod naszym szyldem.

Gdzie i jak pan widzi sieć w ciągu najbliższych trzech lat?

W tej chwili sieć bardzo dynamicznie się rozwija, a to niesie za sobą potrzebę nieustannego patrzenia naprzód i jeszcze lepszego odpowiadania na potrzeby obecnych i przyszłych franczyzobiorców w myśl zasady „bigger demands better”. Aktywnie odpowiadamy na oczekiwania przedsiębiorców, z którymi współpracujemy, słuchamy ich głosu i zastanawiamy się, jak jeszcze ulepszyć funkcjonowanie ich biznesu. Przed nami kontynuacja rozwoju innowacyjnych narzędzi jak aplikacja Cyberstore, rozwiązań z obszaru e-logistyki czy sztucznej inteligencji, która pozwoli choćby na mocniejsze dostosowywanie oferty sklepów do lokalnych potrzeb. Jesteśmy przekonani, że stawiając franczyzobiorców w centrum zainteresowania i mając na uwadze rozwój drobnej przedsiębiorczości, do naszej sieci będą dołączać nowi przedsiębiorcy – niedługo przekroczymy już liczbę 6000. franczyzobiorców.

Jak COVID wpłynął na pozyskiwanie franczyzobiorców?  

Od początku pandemii widzimy zwiększone zainteresowania franczyzą z naszą siecią. Żabka zapewnia stabilny model biznesowy, który sprawdził się już u kilku tysięcy przedsiębiorców. Działamy w stosunkowo stabilnej branży, a przy tym współpracujący z nami franczyzobiorcy mogą liczyć na nasze szerokie wsparcie. W ubiegłym roku zwiększyliśmy gwarantowany miesięczny przychód podstawowy i wydłużyliśmy okres jego obowiązywania – obecnie przystępujący do sieci franczyzobiorcy otrzymują 16 tys. zł miesięcznie przez pierwszy rok działalności. W kwietniu i lipcu 2020 roku sieć biła rekordy, jeśli chodzi o liczę zgłoszeń kandydatów na franczyzobiorców, wielu z mniejszych miejscowości do 50 tys. mieszkańców. Ta tendencja się utrzymuje – każdego dnia zgłaszają się do nas chętni, dla których nasza oferta jest atrakcyjna i  którzy chcieliby poprowadzić sklep pod naszym szyldem.

Jakie innowacje firma planuje wdrożyć w najbliższym czasie, które jeszcze bardziej wyróżnią sieć na rynku i ułatwią działalność franczyzobiorców?

Idea franczyzocentryczności, którą kierujemy się w działaniach Żabki, jest mi bardzo bliska. Franczyzobiorca znajduje się w centrum naszych działań, szereg inicjatyw realizujemy z myślą o jego rozwoju w sieci i ułatwieniu w prowadzeniu sklepów pod naszym szyldem. W tym zakresie efektywnie współpracujemy między innymi z Radą Franczyzobiorców, by jeszcze lepiej odpowiadać na wyzwania i reagować na bieżąco na oczekiwania współpracujących z nami przedsiębiorców. Sfinalizowaliśmy właśnie stworzenie jednego punktu kontaktu – centrum rekrutacyjnego – dla wszystkich kandydatów na franczyzobiorców. Jesteśmy również w przeddzień wdrożenia nowej platformy e-learningowej połączonej z wirtualną platformą sklepu, a także przygotowujemy się do wprowadzenia narzędzia gwarantującego franczyzobiorcom jeszcze większe bezpieczeństwo finansowe. Ponadto, rozpoczynamy pracę nad tzw. ścieżką rozwoju franczyzobiorcy – programem wspierającym rozwój przedsiębiorczości oraz umożliwiającym dalsze doskonalenie wiedzy i umiejętności wewnątrz naszej sieci.

Rozmawiała Magdalena Kurda

Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200
Author
Magdalena Kurda
doradca we franczyzie

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €