Pizzeria pod światowym szyldem

Pizza nad Wisłą
Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Papa John’s to jedna z trzech największych na świecie sieci specjalizujących się w dostawie pizzy. Ma ponad 5,2 tys. restauracji w blisko 50 krajach. Z tego 80 proc. lokali prowadzą franczyzobiorcy. Rozwojem marki w Polsce zarządza Lech Pizza, należący do grupy PJ Western. Nad Wisłą Papa John's działa od 2017 roku. Ma obecnie siedem lokali, z czego cztery franczyzowe. Prowadzi je dwóch subfranczyzobiorców.

– Do końca roku planujemy otworzyć około pięciu nowych lokali, głównie poza Warszawą – informuje Grzegorz Ziarek, dyrektor zarządzający Papa John's w Polsce.

Strefa dostaw

W pierwszej kolejności marka skupia się na miastach liczących ok. 200 tys. mieszkańców lub mniejszych miastach-satelitach, skupionych przy największych aglomeracjach.

– Tak też doradzamy naszym partnerom, którzy zgłaszają się do nas z konkretną kwotą, ale bez pomysłu na lokalizację – dodaje Grzegorz Ziarek.

Zalecane lokalizacje to te z dużym natężeniem ruchu, na terenie dużych nowych osiedli mieszkaniowych, w pobliżu biurowców czy uczelni.

– Na pewno ważna jest dobra zewnętrzna widoczność lokalu, ale nie jest niezbędna, szczególnie jeśli mówimy np. o Warszawie – wyjaśnia Grzegorz Ziarek. – Liczy się łatwość podjazdu/parkowania dla dostawców oraz liczba mieszkańców w planowanej strefie dostaw.

Koszty inwestycji to kwota rządu 400 tys. zł. Istnieje też możliwość dołączenia do sieci dla już funkcjonujących lokali gastronomicznych. Przy rebrandingu należy się liczyć z wydatkami minimum 40 tys. zł. miesięczne opłaty oscylują na poziomie 5-6 proc.

– Towarzyszymy naszemu partnerowi przez cały czas. Może dowolnie korzystać z naszego doświadczenia i wiedzy – już na etapie planowania, budowania modelu biznesowego, projektowania lokalu, opracowywania strategii i planu działań marketingowych, po rekrutację i szkolenie zespołu. Wspólnie analizujemy wyniki sprzedażowe, optymalizujemy koszty czy pomagamy w dalszym rozwoju – zapewnia Grzegorz Ziarek.

Franczyzobiorca idealny

Jaki jest idealny kandydat na franczyzobiorcę?

 – Przede wszystkim szukamy osób otwartych, przedsiębiorczych, znających specyfikę gastronomii – wyjaśnia Grzegorz Ziarek. – Nie muszą mieć wieloletniego doświadczenia. Ważne jest nastawienie i gotowość do nauki. Preferujemy model, gdy franczyzobiorca jest również operatorem w swoich lokalach. Jesteśmy też w stanie przygotować model dla franczyzobiorcy – inwestora, gdzie my jako Papa John’s zajmujemy się prowadzeniem i zarządzaniem lokalami. Inwestor zajmuje się wtedy tylko kwestiami formalnymi.

Marka chętnie nawiązuje współpracę z osobami, które chcą otworzyć większą liczbę lokali. Przy ustalaniu wyłączności terytorialnej są ustalane minima dotyczące otwarć.

 

WIZYTÓWKA PAPA JHON'S

Międzynarodowa sieć pizzeri, specjlaizująca się w dostawie.

  • 5,2 tys. lokali na świecie
  • 7 lokali w Polsce
  • inwestycja w nową restaurację ok. 400 tys.
Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200
Author
Monika Wojniak-Żyłowska
dziennikarz

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €