Pizza pokonała koronawirusa

Lokale w sieci
Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Przez cały czas trwania lockdownu gastronomii wszystkie lokale Da Grasso pracowały w dowozie i na wynos. 

– Zawsze mocno stawialiśmy na dowozy – mówi Magdalena Parfianowicz, kierownik działu franczyzy Da Grasso. – Struktura sprzedaży w większości naszych lokali zwykle rozkładała się w proporcjach 80:20 lub 70:30, na korzyść realizacji zamówień w dostawie. A pandemia pokazała, że pizza jest produktem covidoodpornym.

Da Grasso ma obecnie 190 lokali. Do końca wakacji w planach jest siedem kolejnych otwarć.

Do wyboru

Kandydat na franczyzobiorcę Da Grasso nie musi mieć doświadczenia w gastronomii.

– Naszą ofertę kierujemy zarówno do tych, którzy chcą dopiero otworzyć swój pierwszy biznes w branży gastronomicznej, jak i do osób, które myślą o rozszerzeniu już prowadzonej działalności – mówi Magdalena Parfianowicz.

Licencjobiorca ma do wyboru dwa warianty lokalu. Pierwszy i najchętniej wybierany to restauracja z salą konsumpcyjną, realizująca równolegle zamówienia na wynos i w dowozie. Najlepiej sprawdza się on w mniejszych miejscowościach, liczących od 20-60 tys. mieszkańców. Minimalna powierzchnia lokalu to ok. 100 m2. W tym przypadku należy liczyć się z inwestycją rzędu 150-250 tys. zł.

Drugi wariant lokalu Da Grasso to model ekspres, oferujący tylko sprzedaż na wynos i w dowozie. Te pizzerie z kolei najlepiej sprawdzają się na dużych osiedlach większych miast. Minimalna wielkość lokalu to 60 m2. Franczyzodawca informuje, że wydatki na inwestycję mieszczą się z reguły w widełkach od 80 do 120 tys. zł netto.

Wsparcie od franczyzodawcy

Niezależnie od wybranego wariantu opłata licencyjna wynosi 12 tys. zł netto.

– Opłata wstępna pokrywa pełną analizę potencjału lokalizacji, projekt technologiczny, szkolenia trwające od 12 do 14 dni oraz dedykowane wsparcie marketingowe na otwarcie – wylicza Magdalena Parfianowicz.

Franczyzobiorcy otrzymują także m.in. dostęp do strony internetowej Da Grasso umożliwiającej realizacje zamówień online, aplikację mobilną, wsparcie dedykowanego opiekuna sprzedaży, centralne zakupy, dodatkowe szkolenia z technik sprzedaży, obsługi klienta, zarządzania biznesem.

Miesięczne opłaty franczyzowe zależą od wybranego pakietu menu. Przy pakiecie podstawowym to 1446 zł netto, a przy maksymalnym 2246 zł netto. Dodatkowa opłata przeznaczona na marketing wynosi ok. 1,2 tys zł netto miesięcznie.

 – Zwrot z inwestycji jest bardzo indywidualną sprawą i zależy m.in. od takich czynników jak lokalizacja, potencjał rozwoju strefy dostaw, zaangażowanie franczyzobiorcy – dodaje Magdalena Parfianowicz.

 

WIZYTÓWKA DA GRASSO

Ogólnopolska sieć pizzerii.

  • 190 lokali
  • opłata wstępna 12 tys. zł netto
  • minimalna kwota inwestycji 80 tys.
Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200
Author
Monika Wojniak-Żyłowska
dziennikarz

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €