Lokal z wegańskim menu

Krowarzywa otworzyła w tym roku dwa nowe lokale, kolejne cztery są w trakcie przygotowań. Gdzie jeszcze koncept szuka franczyzobiorców?
Przez cały okres lockdownu gastronomii Krowarzywa działała w kanale delivery.
– Oczywiście, odnotowaliśmy straty, ale nie tak duże, aby nie pozwoliły nam na rozwój sieci – podkreśla Marcin Suski, menedżer ds sieci Krowarzywa.. – Działamy w sektorze QSR (quick service restaurant – przyp.red.), który najmniej z całej gastronomii odczuł straty spowodowane pandemią. Po drugie od dawna byliśmy nastawieni na rozwój kanału delivery, co zaprocentowało w czasie lockdownu.
Priorytetowe rynki
Wegańska marka Krowarzywa działa na polskim rynku od 2013 roku. Dzisiaj ma 18 lokali, w większości prowadzonych przez franczyzobiorców.
– W tym roku otworzyliśmy już dwa nowe lokale, w Łodzi i Gdańsku. A do lipca zapewne uruchomimy cztery kolejne – zapowiada Marcin Suski. – Na ten rok zaplanowaliśmy w sumie 10 otwarć i sądzę, że nam się to uda.
Priorytetowe rynki dla marki to nadal największe polskie miasta – liczące od 150 tys. mieszkańców.
– Przede wszystkim chcemy zaistnieć na rynkach, na których jeszcze nas nie ma, czyli np. w Lublinie, Częstochowie czy na Śląsku. Ale zamierzamy też otworzyć kolejne lokale w miastach, gdzie już działamy, jak Poznań czy Kraków – wyjaśnia Marcin Suski. – Szukamy też franczyzobiorcy w Zakopanem. To miasto mniejsze, ale atrakcyjne turystycznie i otwarte na weganizm.
Od początku Krowarzywa nie otwierała lokali w galeriach handlowych i nadal tak zostanie. Lokalizacji trzeba szukać przy ulicach w centrach miast, ale też na większych osiedlach.
– Jeśli chcemy bardziej nastawić się na dowozy, to lokalizacja na osiedlu będzie odpowiednia. Jeżeli natomiast liczymy na klientów z tzw. ruchu ulicznego, to trzeba szukać miejsca w centrum – radzi Marcin Suski. – Jednak w każdym lokalu mamy miejsca siedzące dla klientów.
Inwestycja w biznes
Minimalna powierzchnia lokalu to 30 m2, optymalna 40-60 m2.
– Z powodu trudnej sytuacji rynkowej raczej doradzamy teraz franczyzobiorcom lokale poniżej 100 m2 – mówi Marcin Suski.
Minimalna wysokość inwestycji, w remont i wyposażenie, to 80 tys. zł. Opłata wstępna wynosi 9,9 tys. zł (wyjątkiem jest Warszawa, gdzie opłata to 19,9 tys. zł). Franczyzodawca gwarantuje m.in. pełne wsparcie przy otwarciu lokalu, szkolenia dla franczyzobiorcy i pracowników, wyłączność terytorialną. Miesięczna opłata franczyzowa to 6 proc. netto od obrotu (Warszawa – 7 proc.), marketingowa 0,5 proc. od obrotu netto.
Licencjodawca szacuje, że próg rentowności lokal powinien osiągnąć w trzy miesiące.
– Ponad połowa naszych franczyzobiorców prowadzi dwa lub więcej lokali – podkreśla Marcin Suski. – To chyba najlepiej świadczy o opłacalności naszego konceptu biznesowego.
WIZYTÓWKA MARKI KROWARZYWA
Sieć lokali wegańskich.
- 18 lokalizacji
- min. kwota inwestycji 80 tys. zł
- opłata wstępna 9,9 tys. zł
ZOBACZ W KATALOGU

Am Am Kebab

Atelier Herosima

Bafra Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem

Berlin Döner Kebap

Beza Krówka Lody rzemieślnicze

Bike Café

Browar Korona

BuBu Bubble Tea

Cafe Słodziak

Candy Pop

Carat Kebab

Chinkalnia

Cochise Burger

Cofix Poland

Crazy Bubble

Cudo Vegan Sushi

Cukiernia Sowa

Cukrem i Solą

Da Grasso

DG Restauracje

Dobra Pączkarnia

Domino’s Pizza

Donuterie

Doskoi

Express Pizza American Style

FABBRICA Italian Comfort Food

Falla

Felix Chicken

Fit Cake

Good Chicken

Gorąco Polecam. Smaki z Piekarni

Grande Pizza

Gruby Benek

Hotdogzna

Japanos

Kashka

Kiss Kim Chi

Koku Sushi

Krowa Mać Burgers

Kurcze Pieczone

Langos

Le Pain Quotidien

Lodolandia & Kołacz

Lody Bonano

Lody Lida

Lviv Croissants

Maxipizza

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Meron

Ministerstwo Śledzia i Wódki

Mniami Ice Cream

Mr. Kebab

New York Hot Dog

New York Pizza Department
Pizzerie

Niewinni Czarodzieje Trzyzero

Night Burger

Pączkownia Smak Sprzed Lat

Pijalnia Wódki i Piwa

Pijalnie Czekolady E.Wedel

Pizza Factory

Pizza Hut

Pizzeria Stopiątka

Prosiak Polski Kebab & Fast Food

Przybij Piątaka

Ramen Shop by Sushi Kushi

Sahar Kebab

Salsiccia Pizzeria Napoletana

Sayuri Sushi

So Coffee

Stava

Steiku Haoss

Subway

Sulaiman Kebab

Sushi Bistro

Sushi Burrito

Sushi Kushi

Sushiroll Bistro – restauracje sushi

Szaszłykowo

Taco Bar

Tawerna Pepe Verde

The White Bear Coffee

Tibesti 2Go

Totti Pizza Rzymska

U Lodziarzy Wytwórnia Lodów Polskich

United Chicken

Wendy’s

Willisch
Lodziarnie

Young Burger

Yum Yum Kebab

ZapieCKanki

Zapiekankarnia – Zapiekanki, Bajgle, Pizza, Pasta

ŻarWok
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Willisch
Lodziarnie

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej