Biznes, który zyskuje na popularności

Asortyment, który ma wzięcie
Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Medicanna Premium to jeden z dystrybutorów produktów CBD w Polsce. Na rynku działa od dwóch lat. Obecnie produkty marki dostępne są w jednym sklepie własnym i w siedmiu franczyzowych.

Właściwości zdrowotne

W sklepach Medicanny można znaleźć duży wybór certyfikowanych produktów konopnych, takich jak kosmetyki, maści, olejki, susz, herbatki a także akcesoria dla palaczy. Błażej Pabijasz, założyciel firmy, wyjaśnia, że są to produkty legalne w Polsce, które zawierają CBD. Nie jest to substancja psychoaktywna.

– CBD jest jednym z kanabinoidów występujących w roślinach konopii. W odróżnieniu od THC, nie posiada żadnych właściwości odurzających, ale ma za to wiele działań prozdrowotnych. Badania laboratoryjne potwierdziły, że CBD ma działanie przeciwnowotworowe, pomaga w walce z depresją, łagodzi stany zapalne i ból oraz zmniejsza stany lękowe. A to tylko kilka z wielu pozytywnych cech tej substancji – tłumaczy Błażej Pabijasz.

Dodaje, że coraz większą popularność zyskują olejki CBD, które dzięki zawartych w nich kannabinoidom wpływają korzystnie na nasz układ nerwowy.        

Poza tradycyjnymi produktami CBD w sklepach Medicanna dostępne są również naturalne kosmetyki i inne maści zawierające w sobie ekstrakty z konopi czy olej konopny. Większość sprowadzana jest od czeskich producentów. Część z nich powstała z myślą o pielęgnacji skóry a inne mają pomagać w łagodzeniu miejscowych dolegliwości bólowych.

Konkurencja rośnie

Na otwarcie sklepu pod szyldem Medicanna potrzeba 45-60 tys. zł. Franczyzodawca pomaga partnerowi w kwestiach dofinansowania otwarcia działalności do 35 tys. zł. W trakcie współpracy biorca licencji będzie zobowiązany uiszczać opłatę obrotową w wysokości 5 proc. netto miesięcznie na działania marketingowe i rozwój marki. Lokal potrzebny na prowadzenie działalności powinien mieć ok. 30 m2 i znajdować się w dobrej lokalizacji.

– Nasi partnerzy mają obowiązek zatowarowania się u nas, ale jeśli chcą do oferty wprowadzić jakieś nowe produkty, mogą zapytać o zgodę – mówi Błażej Pabijasz.

Umowa jest podpisywana na czas nieokreślony z trzymiesięcznym okresem wypowiedzenia. Firma nie ma specjalnych wymogów odnośnie lokalizacji sklepów. Mają one szansę sprawdzić się w każdym mieście.

– Niekoniecznie sklepy w dużych miastach muszą prosperować dużo lepiej od tych, które działają w małych miasteczkach. Dobrym przykładem jest nasz sklep w Rabce Zdroju, który funkcjonuje doskonale, chociaż to miasto ma zaledwie 14 tys. mieszkańców – mówi Błażej Pabijasz.

Lada chwila do funkcjonujących już sklepów dołączą kolejne. W najbliższym czasie zaplanowane są trzy otwarcia. Drugiego lipca rusza sklep w Nowym Targu.

W planach właściciel ma także uruchomienie franczyzy automatów vendingowych. Tłumaczy, że kiedy dwa lata temu rozpoczynał działalność, na rynku nie było dużej konkurencji. Teraz znacznie jej przybyło, ale Medicanna radzi sobie dobrze.

– Mamy wielu ambasadorów naszej marki, którzy nas mocno wspierają – mówi Błażej Pabijasz.

Ponadto zainteresowanie produktami konopnymi w Polsce stale rośnie, podobnie jak świadomość na temat ich właściwości.

– Nasze produkty kupuje zarówno młodzież, jak i osoby starsze. Dużym zainteresowaniem cieszą się maści na cerę trądzikową albo dla osób z atopowym zapaleniem skóry oraz produkty przeciwbólowe – mówi Błażej Pabijasz.

 

WIZYTÓWKA SIECI MEDICANNA PREMIUM

Sklepy z artykułami konopnymi.

  • kwota inwestycji – 45-60 tys. zł
  • opłaty miesięczne – 5 proc. od obrotu
  • liczba placówek – 1 własna i 7 franczyzowych
Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €