Kawiarnia ze słodyczami bez cukru

Ambitne plany
Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Kawiarnie Fit Cake – określane też jako niecukiernie – to pomysł na biznes oparty na produkcji i sprzedaży ciast oraz słodyczy nie zawierających cukru. Nie zawierają też glutenu i laktozy.

– Do końca czerwca będziemy mieć na koncie 12 nowych otwarć – informuje Rafał Kościuk, twórca marki Fit Cake. – Zakładaliśmy, że w tym roku sieć urośnie do 50 lokali, w tej chwili mamy ich 32 . Myślę więc, że nasze plany są bardzo realne, a być może nawet je przebijemy i zbliżymy się do liczby 60 lokali.

Biznes modułowy

System biznesowy Fit Cake składa się z trzech modułów. Franczyzobiorca dobiera model najlepiej pasujący do aktualnej sytuacji oraz kapitału, jakim dysponuje. Dzięki temu Fit Cake w najtańszym wariancie bez sali konsumpcyjnej (Mini) kosztuje 19 tys. zł, plus koszty remontu, które szacowane są na 1 tys. zł za 1 m2 lokalu (jego optymalna wielkość to 30 m2). Lokal produkuje słodycze, ciasta i desery i sprzedaje je wyłącznie na wynos. Drugi wariant to Fit Cake Standard – klasyczna kawiarnia, w której poza pomieszczeniami roboczymi znajduje się też sala konsumpcyjna. Minimalna wielkość takiego lokalu to 70 m2. Koszt inwestycji wynosi 30 tys. zł, plus remont. Według szacunków franczyzodawcy, całość powinna zamknąć się w kwocie ok. 100 tys. zł. Najdroższy wariant (Fit Cake Premium) również zmieści się w lokalu o powierzchni 70 m2, posiada jednak dodatkowe atuty, m.in. w postaci oferty lodowej i śniadaniowej. Na inwestycję trzeba mieć mniej więcej 110 tys. zł.

  – Zorganizowanie i wyposażenie kuchni to najtrudniejszy i zarazem najkosztowniejszy etap całej operacji związanej z otwarciem kawiarni – mówi Rafał Kościuk. – Natomiast jedna kuchnia może zaopatrywać kilka punktów. Dlatego uruchomienie każdego kolejnego lokalu jest tańsze i łatwiejsze.

Więcej niż jeden

Jak zauważa franczyzodawca, multifranczyzobiorców w sieci przybywa.

– W latach 2017-2020 franczyzobiorcy podpisywali z nami umowy na jedną lokalizację. W roku 2021 zauważamy, że są to już umowy na 2-3 kawiarnie – podkreśla Rafał Kościuk. – Np. licencjobiorcy z Poznania swój pierwszy Fit Cake Standard uruchomili w ubiegłym roku, nie bacząc na pandemię. Za zyski z jego działalności na początku czerwca otworzyli drugą kawiarnię, już w modelu Premium, w podpoznańskim Kórniku. Warto też dodać, że co trzeci licencjobiorca Fit Cake prowadzi też równolegle inny biznes franczyzowy. Myślę, że to potwierdza atrakcyjność naszego modelu biznesowego.

Najwyższe obroty lokale osiągają zwykle w pierwszych miesiącach działalności. Później – jak podkreśla franczyzodawca – trzeba utrzymywać wysokie standardy obsługi klientów, aby chcieli oni wracać po olejne produkty.

– Jeśli w którymś z lokali pojawiają się kłopoty, osobiście robię audyt na miejscu i przygotowuję plan działania na tydzień, miesiąc, trzy miesiące – dodaje Rafał Kościuk. – Czasem franczyzobiorcy zapominają np. o promocji śniadań czy tortów. Podpowiadamy więc, że warto zadbać o obecność naszych produktów na eventach czy weselach, słowem wszędzie tam, gdzie są potencjalni nowi klienci.

Nowe produkty i rynki

Fit Cake systematycznie wprowadza do oferty kolejne marki własne. W ubiegłym roku były to lody, a ostatnio produkty pod brandem Keto Cake – czyli zgodne z dietą ketogeniczną.

 – To była nasza odpowiedź na zapotrzebowanie, jakie zauważyliśmy wśród klientów – mówi Rafał Kościuk. – Obecnie ich sprzedaż to 30 proc. dziennego obrotu lokali.

Dokupienie marki Keto Cake do oferty kawiarni Fit Cake to obecnie koszt 3,5 tys. zł (cena obowiązująca do końca czerwca).

Marka pracuje też nad wyjściem na rynki zagraniczne. Podpisała już kontrakty z osobami, które chcą otwierać niecukiernie na Malcie i w Manchesterze.

 

WIZYTÓWKA MARKI FIT CAKE

Sieć kawiarni z fit-słodyczami.

  • 32 lokale
  • 3 formaty
  • min. inwestycja 19 tys. zł plus koszty remontu (ok. 1 tys. zł za 1 m2)
Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200
Author
Monika Wojniak-Żyłowska
dziennikarz

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €