Zyski ze słońca
– Nasi najlepsi franczyzobiorcy podpisują 15-20 umów miesięcznie – mówi Grzegorz Jaworski, specjalista ds. sieci PVGE.
Jakie jest zainteresowanie fotowoltaiką wśród Polaków?
Popyt na panele fotowoltaiczne od kilku lat nie tylko nie maleje, ale cały czas wzrasta. Widać to też po poziomie podaży. W ciągu dwóch ostatnich lat firm oferujących usługi w tej branży zdecydowanie przybyło. Jednak większość klientów decyduje się na podpisanie umowy ze sprawdzonymi markami, które mają doświadczenie i działają kompleksowo: od przygotowania projektu, przez wykonanie, po wsparcie serwisowe, gwarancyjne. Od 1 lipca rusza trzecia edycja programu „Mój prąd”, który pozwala na uzyskanie dofinansowania dla domowych instalacji fotowoltaicznych. Zapewne więc zainteresowanie wśród klientów znów wzrośnie.
Do jakiego rodzaju klientów kieruje swoją ofertę PVGE?
Obsługujemy zarówno klientów indywidualnych, jak i biznesowych, choć ci pierwsi dominują. Budujemy również farmy fotowoltaiczne. Mamy obecnie 40 oddziałów w całej Polsce oraz sieć autoryzowanych partnerskich punktów sprzedaży. Punkty partnerskie to zwykle firmy działające w innych branżach, np. składy budowlane, do których mogą zgłosić się klienci zainteresowani naszą ofertą. Ich obsługą zajmuje się już centrala. Natomiast oddziały franczyzowe pozyskują klientów i podpisują z nimi umowy, przeprowadzają audyt na miejscu, czyli uzyskuje informacje konieczne do wykonania projektu instalacji (m.in. wymiary, zdjęcia). Przygotowaniem projektu oraz jego realizacją zajmuje się już centrala.
Czy kandydat na franczyzobiorcę powinien mieć doświadczenie w branży odnawialnych źródeł energii?
Nie jest to konieczne. Zapewniamy szkolenia, które kompleksowo przygotowują do pracy w tej branży. Mile widziane jest natomiast doświadczenie handlowe. Praca franczyzobiorców polega na sprzedaży, dlatego takie umiejętności są bardzo przez nas cenione oraz ułatwiają zarówno start, jak i rozwój biznesu. Konieczne jest otwarcie stacjonarnego biura. Nie musi być duże, bo praca odbywa się głównie w terenie. Co ważne, nie wyznaczamy franczyzobiorcom terenu wyłączności. Tak naprawdę działalność można prowadzić na terenie całego kraju.
Z jakimi wydatkami na starcie powinien liczyć się franczyzobiorca?
Nie ma opłaty wstępnej. Na pewno trzeba wyposażyć biuro. Do tego na własny koszt licencjobiorca przygotowuje obrandowanie punktu, materiały reklamowe. Trzeba na to przeznaczyć przynajmniej 2 tys. zł. Nie pobieramy żadnych opłat miesięcznych. Franczyzobiorcy zarabiają na prowizji od podpisanych umów. Całość otrzymują zakończeniu inwestycji, jednak już wcześniej, po pierwszej wpłacie od klienta, mogą dostać jej część. Prowizje w naszej branży są dość wysokie, zwykle od 300 do 1 tys. zł za 1 kWp. A średnia instalacja na domu jednorodzinnym to 5 kWp. Nasi najlepsi franczyzobiorcy podpisują 15-20 umów miesięcznie.
WIZYTÓWKA PVGE
Firma z branży odnawialnych źródeł energii.
- 40 oddziałów
- ponad 60 punktów partnerskich
- inwestycja od 2 tys. zł
ZOBACZ W KATALOGU
Aflamo
Salony z kominkami
Bricomarché (Grupa Muszkieterów)
Supermarkety dom i ogród
Carré Blanc
Sklepy z ręcznikami i pościelą
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Dr Materac
Sklepy z wyposażeniem sypialni
Homla
Sklepy z artykułami wyposażenia wnętrz
Horizon Estate
Biura nieruchomości
Jesion Inwestycje
Urządzanie wnętrz
Komandor
Szafy, garderoby, kuchnie oraz meble na wymiar
Komfort
Sklepy z podłogami i drzwiami
Krishome
Sklepy ze stolarką okienną
PSB Mrówka
Sklepy DIY
Wyróżnione franczyzy
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Nest Bank
Placówki bankowe
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Żabka
Sklepy typu convenience
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
So Coffee
Kawiarnie
Santander
Placówki bankowe
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Inne koncepty z branży dom i ogród
Aflamo
Salony z kominkami
Bricomarché (Grupa Muszkieterów)
Supermarkety dom i ogród
Carré Blanc
Sklepy z ręcznikami i pościelą
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Dr Materac
Sklepy z wyposażeniem sypialni
Homla
Sklepy z artykułami wyposażenia wnętrz
Horizon Estate
Biura nieruchomości
Jesion Inwestycje
Urządzanie wnętrz
Komandor
Szafy, garderoby, kuchnie oraz meble na wymiar
Komfort
Sklepy z podłogami i drzwiami
Krishome
Sklepy ze stolarką okienną
PSB Mrówka
Sklepy DIY
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.

